MC teori 2009

• Thread starter Thread starter mk
  • Start date Start date

mk

...
Gick med
11 May 2009
Hoj
z750
Tjena, Är så att jag köpt hoj & övningskör precis börjat läsa i teori böckerna. Men jag letar nu ett bra program på nätet, Nån som har tips ? gärna nå från 08/09
Hur lång tid tog det att klara teori provet från det att ni börja plugga ?
Försökt leta i forumet men hitta inget direkt " up 2 date " svar :)

jag plugga ej så mycket till mc gjorde bara tester på körskolan sen gjorde jag teoriprovet på 20 min o de gick bra :D

Har du bilkörkort?

Jag pluggade ingenting inför mitt MC-teoriprov. Ringde vv på torsdan & fick komma på måndan direkt efter & skriva & klaradere utan problem på 1a försöket. Provet är i stort likadant som det för bil, förutom att bilderna är utbytta mot bilder med hojar på å ett fåtal frågor är specifika för MC. Fast har du inte bilkörkort så hjälper förstås inte det dig :rolleyes:

Har tyvär inga tips om övningsprogram.

LYCKA TILL! :)

Har du bilkörkort?

Jag pluggade ingenting inför mitt MC-teoriprov. Ringde vv på torsdan & fick komma på måndan direkt efter & skriva & klaradere utan problem på 1a försöket. Provet är i stort likadant som det för bil, förutom att bilderna är utbytta mot bilder med hojar på å ett fåtal frågor är specifika för MC. Fast har du inte bilkörkort så hjälper förstås inte det dig :rolleyes:

Har tyvär inga tips om övningsprogram.

LYCKA TILL! :)

Har ej B Kortet :)
har hittat en bra program men tror det är nått år gammalt så tar gärna tips om folk har.

Jag använde ett program som heter "Plugga på distans" det är i all enkelhet ett papper som finns att köpa på en del körskolor, det innefattar 20 engångskoder. Tror det kostar 100 kr. Fördelen är att frågorna och uppbyggnaden är precis lika som Vägverkets prov. Jag gjorde ca 10 engångsprov, fungerade galant! Kan jag varmt rekomendera!

Piratbukten och liknande sidor svämmar över av bra körkorts program
sök på mc körkort bara :)

Om inte annat kostar det inte så mycket att köpa teori test på körskolan och plugga med, funkade kanon för mig.

Jag använde TEO mc skolan eller något sånt. Det är verkligen INGET att rekommendera.. klarade mig med en hårsmån.. kör på de som de andra säger, frågor via internet via körskolan... verkar vettigare

När jag tog bilkort nu så pluggade jag mest på teoriprov och då använde jag körskolans vilket funka fin fint! När jag gjorde det hemma så såg det inte precis ut som på det riktiga provet men när jag satt vid körskolans datorer så var det ganska lika!:tummenupp

På den körskola jag använde för bil och kommer använda för mc så fick man 10 prov hemifrån för ca 900kr men då har man hur många som helst när man är på körskolan. När man gjort dom här 10 proven hemma så fick man köpa fler för 5kr styck. Men om du har en körskola där du kan få liknande erbjudanden där du kan sitta där och göra så många du vill så sitt där! Hemma finns massor av störningsmoment som t.ex SH :tummenupp :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT