MC-tema på Lidl, billigt!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Gren skrev:
På det svarar jag bara Adnan_Gangster. Jävla patrask. :D

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81416
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=85776



Jag tycker du ska prova först innan du skriver. Det finns hur många dåliga lås som helst och jag har öppnat de flesta sorter med enkla metoder. Vill du riskera försäkringen pga Lidl-lås så kör i vind.

Kan du för övrigt berätta vad det är för skillnad på cykellås och Lidls MC-lås? För mig är ett MC-lås ett lås i minst klass tre. Är det lägre så är det båt eller cykellås och båtar och cyklar stjäls det ju ingenting av i vårt land, eller?

Jag har sett flera billiga cykellås som ser ut som Lidls MC-kätting/lås, men jag antar att det alltid ska finnas folk som hävdar att allting på Lidl är lika bra som i andra affärer, trots att de köper fryst kött istället för färskt och i övrigt inte riktigt har den där känslan för matkvalité och sannolikt har gjort lumpen i armen där maten bara är energiintag och ingenting som ska smaka väl.

Lidl må ha en del saker som är okay, men tro fanken inte att allting är det. Lidl är för övrigt synonymt med WT och de osmakliga tyskarnas affär. Handlar man där kan man likväl hitta sina kläder i en UFF-container för att spara pengar.


Du hårddrog det en del eller hur? Dessutom har jag ingenstans hävdat att Lidl låsen är bra, jag använder inga. Men dina skrönor är ju väl tilltagna och fortfarande är det bättre med flera lås än att lita på ett värsting klass III som man kapar /klipper på sekunder fast det kostar 4.000,- Tror de allra flesta fattar att låsen är nästan lika dåliga som priset. Jag skriver nästan för det är ju just en "drive" från Lidls sida så de borde vara bättre än priset säger.

Jag hyllar inga Lidl lås, jag misstror bara ditt kunnande om Lidl lås.
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
sgtpepper skrev:
Öhh? Jag gissar att du menar Armén? Vad har skillnaden mellan maten som serveras ärans och hjältarnas soldater och fjolliga mat-fetton i flottan/flygvapnet att göra med Lidl och MC-prylar? Ett gigantiskt hopp från ämnet.

Hey hey! :mad: Inte klanka ner på flygvapnet! Flygbasjägare är INTE fjolliga matfetton! Okay vi hade grymt fin mat på flygbasen men det var vi värda. Ladda en granat, tugga konserv och räck upp handen nästa gång du vill nåt :fatta! Svider i ögat att se grönisar från armén springa runt med basker från dag ett :arsele

Vad nu detta har med Lidls skit att göra har jag ingen aning om ;)
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
MalmöBiker skrev:
Hey hey! :mad: Inte klanka ner på flygvapnet! Flygbasjägare är INTE fjolliga matfetton! Okay vi hade grymt fin mat på flygbasen men det var vi värda. Ladda en granat, tugga konserv och räck upp handen nästa gång du vill nåt :fatta! Svider i ögat att se grönisar från armén springa runt med basker från dag ett :arsele

Vad nu detta har med Lidls skit att göra har jag ingen aning om ;)
Alla jag känner som gjort lumpen i FV säger att de bara hade en order:

"I händelse av krig, gör motstånd tills militär hjälp anländer" :D
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
MalmöBiker skrev:
Svider i ögat att se grönisar från armén springa runt med basker från dag ett :arsele
Det svider i ögat att se lirare i flygvapnet springa runt i Arméns fältuniformer. Ska inte ni ha vita flygaruniformer med skärmmössa och stå och fjolla er vid något flyplan á la Top Gun-Maverick? ;)

Jag tror att Lidl drivs av före detta tyska flygbasjägare, eller möjligtvis flottister, man märker det på kvaliteten tycker jag, hihih :hihi
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
RedBaron skrev:
Alla jag känner som gjort lumpen i FV säger att de bara hade en order:

"I händelse av krig, gör motstånd tills militär hjälp anländer" :D

Haha :fatta!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag vilka är tuffast egentligen? Vilka är starkast?

Fortsätt.


:gäsp
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
sgtpepper skrev:
Det svider i ögat att se lirare i flygvapnet springa runt i Arméns fältuniformer. Ska inte ni ha vita flygaruniformer med skärmmössa och stå och fjolla er vid något flyplan á la Top Gun-Maverick? ;)

Jag tror att Lidl drivs av före detta tyska flygbasjägare, eller möjligtvis flottister, man märker det på kvaliteten tycker jag, hihih :hihi

M-90 all the way baby! Och dom svarta, coolare, ak-5'orna, lite psg och annat mys! Lidl drivs säkerligen av en avdankad flottist i bruna lederhausen! Skulle aldrig handla på Lidl personligen, speciellt inte maten!! Man blir vad man äter.. Ni vet själv vad dom käkar och vad som säljs på konditorierna om morgonen i Tyskland.. rått kött med ett par slicar lök. Mums. Fucka inte med zee germans..!! :4skrika
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
MalmöBiker skrev:
M-90 all the way baby! Och dom svarta, coolare, ak-5'orna, lite psg och annat mys! Lidl drivs säkerligen av en avdankad flottist i bruna lederhausen! Skulle aldrig handla på Lidl personligen, speciellt inte maten!! Man blir vad man äter.. Ni vet själv vad dom käkar och vad som säljs på konditorierna om morgonen i Tyskland.. rått kött med ett par slicar lök. Mums. Fucka inte med zee germans..!! :4skrika
Lederhosen heter det :fakta
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
tankväska, intercom och mc cover är det jag ska köpa. vet inte om jag vågar köpa en hjälm till flickan.. vill ju gärna inte att hon ska få ytterligare skador pga att hjälmen sög OM vi skulle ramla!

kunde dom inte sålt lite billiga motorcyklar när dom ändå var igång förresten?!
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
MestHemlig skrev:
tankväska, intercom och mc cover är det jag ska köpa. vet inte om jag vågar köpa en hjälm till flickan.. vill ju gärna inte att hon ska få ytterligare skador pga att hjälmen sög OM vi skulle ramla!

kunde dom inte sålt lite billiga motorcyklar när dom ändå var igång förresten?!

Ja, eller Lidl-dekaler!

lidlbike.jpg
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
sgtpepper skrev:
Öhh? Jag gissar att du menar Armén? Vad har skillnaden mellan maten som serveras ärans och hjältarnas soldater och fjolliga mat-fetton i flottan/flygvapnet att göra med Lidl och MC-prylar? Ett gigantiskt hopp från ämnet.

Hoppla. Klart jag menade armén. Jobbigt att vara officer i armen. :)

Vidare så står jag fast vid att folk som bara ser mat som energiintag handlar på Lidl. De som bryr sig mer om kvalité gör det inte. Anledningen till att jag drog in försvarsmakten är för att i flottan, där min far är officer, åt vi alltid måltider som normala människor. När det var arméfolk på besök, officerer eller värnpliktiga, så vräkte de alltid i sig maten som om de fått sitta i ett vietnamesiskt fångläger i ett par veckor med kackerlackor och iglar som kost. Farsan, som flera gånger per år träffar militärer från andra nordiska länder, hävdar att det är precis likadant i Finland och Danmark. Norge och Island har han aldrig uttalat sig om.

I övrigt så betalade jag inte 4000 spänn för mitt set med klass tre prylar. Kättingen och låset köptes på CO. Kättingen är tillverkad av Gunnebo och gick på 398:- och hänglåset från ABUS gick på ett par tjugor mer. Det är nästan en femtedel av 4000 spänn.

Visst kan väl ett extra lås från Lidl vara avskräckande med det duger knappast som huvudlås. Om någon sponsrar mig med ett lås därifrån så kan jag filma det när jag tar sönder det med enkla metoder, så som med en hammare eller enklare dyrkning. Lyckas jag inte så tar jag förnedringen offentligt och betalar tillbaka pengarna.

Avslutningsvis så har jag vårkänslor som rör till hormonerna och det är därför jag gillar att provocera lite. Glädjen ligger i luften. :)
 

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Malmö
Hoj
svart sebeärr 600
Gren skrev:
Hoppla. Klart jag menade armén. Jobbigt att vara officer i armen. :)

Vidare så står jag fast vid att folk som bara ser mat som energiintag handlar på Lidl. De som bryr sig mer om kvalité gör det inte. Anledningen till att jag drog in försvarsmakten är för att i flottan, där min far är officer, åt vi alltid måltider som normala människor. När det var arméfolk på besök, officerer eller värnpliktiga, så vräkte de alltid i sig maten som om de fått sitta i ett vietnamesiskt fångläger i ett par veckor med kackerlackor och iglar som kost. Farsan, som flera gånger per år träffar militärer från andra nordiska länder, hävdar att det är precis likadant i Finland och Danmark. Norge och Island har han aldrig uttalat sig om.

I övrigt så betalade jag inte 4000 spänn för mitt set med klass tre prylar. Kättingen och låset köptes på CO. Kättingen är tillverkad av Gunnebo och gick på 398:- och hänglåset från ABUS gick på ett par tjugor mer. Det är nästan en femtedel av 4000 spänn.

Visst kan väl ett extra lås från Lidl vara avskräckande med det duger knappast som huvudlås. Om någon sponsrar mig med ett lås därifrån så kan jag filma det när jag tar sönder det med enkla metoder, så som med en hammare eller enklare dyrkning. Lyckas jag inte så tar jag förnedringen offentligt och betalar tillbaka pengarna.

Avslutningsvis så har jag vårkänslor som rör till hormonerna och det är därför jag gillar att provocera lite. Glädjen ligger i luften. :)

Jag skickar ett lås om du fixar Lidl-dekaler åt mig!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Gren skrev:
Hoppla. Klart jag menade armén. Jobbigt att vara officer i armen. :)

Vidare så står jag fast vid att folk som bara ser mat som energiintag handlar på Lidl. De som bryr sig mer om kvalité gör det inte.


Vad är det för fel på maten på Lidl om man får fråga? :va
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Gren skrev:
Hoppla. Klart jag menade armén. Jobbigt att vara officer i armen. :)

Vidare så står jag fast vid att folk som bara ser mat som energiintag handlar på Lidl. De som bryr sig mer om kvalité gör det inte. Anledningen till att jag drog in försvarsmakten är för att i flottan, där min far är officer, åt vi alltid måltider som normala människor. När det var arméfolk på besök, officerer eller värnpliktiga, så vräkte de alltid i sig maten som om de fått sitta i ett vietnamesiskt fångläger i ett par veckor med kackerlackor och iglar som kost. Farsan, som flera gånger per år träffar militärer från andra nordiska länder, hävdar att det är precis likadant i Finland och Danmark. Norge och Island har han aldrig uttalat sig om.

I övrigt så betalade jag inte 4000 spänn för mitt set med klass tre prylar. Kättingen och låset köptes på CO. Kättingen är tillverkad av Gunnebo och gick på 398:- och hänglåset från ABUS gick på ett par tjugor mer. Det är nästan en femtedel av 4000 spänn.

Visst kan väl ett extra lås från Lidl vara avskräckande med det duger knappast som huvudlås. Om någon sponsrar mig med ett lås därifrån så kan jag filma det när jag tar sönder det med enkla metoder, så som med en hammare eller enklare dyrkning. Lyckas jag inte så tar jag förnedringen offentligt och betalar tillbaka pengarna.

Avslutningsvis så har jag vårkänslor som rör till hormonerna och det är därför jag gillar att provocera lite. Glädjen ligger i luften. :)



Det var just en Gunnebo klass III kätting jag kapade på nanosekunder med en elkap, finns en tråd ngnstans..
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Chronic skrev:
Det var just en Gunnebo klass III kätting jag kapade på nanosekunder med en elkap, finns en tråd ngnstans..

Jag betvivlar inte det en sekund. Det var därför jag skrev att man aldrig är helt säker, men att man förhindrar spontanbrott, t ex pundar-Leffe som vill ha transport till sin kompis husvagn ute i skogen. Om Sergej ska ordna hojar till sina kumpaner i Moskva, så är det större sannolikhet att han har lite bättre verktyg med sig. Kan man förhindra alla spontantjuvar så försvinner nog en hel del av tjuverierna.

MalmöBiker skrev:
Jag skickar ett lås om du fixar Lidl-dekaler åt mig!

Ett par kompisar fick en hel låda med Keno-prylar (kepsar, klistermärken m m) för en del år sedan. De ringde helt enkelt till Gotland och berättade att de skulle dit på semester och ville ha något på sin partybuss som var förknippat med Gotland. De blev skapligt förvånade när de fick hundratalet klistermärken, tiotalet kepsar och annat skräp. Naturligtvis åkte de till Gotland, i sina Keno-kepsar och bussen trimmad med Keno-dekaler. Det kan vara ett tips. :)

Zee skrev:
Vad är det för fel på maten på Lidl om man får fråga? :va

Anser du dig vara matintresserad?

När jag var sjutton och mest åt pasta och nudlar till middag så hade Lidls mat varit ok för mig också, men sen insåg jag att jag har smaklökar och ville använda dem. Det må låta flummigt, men det är en helt annan dynamik i mat med färska och fina råvaror. Prova exempelvis att köpa dagsfärsk fisk och jämför med fryst fisk. Det är som skillnaden på hemlagad pizza och pizza från den lokala bagaren - nästan två helt olika maträtter.

Jag kan tillägga att jag arbetat som pizzabagare i lite mindre än ett år, så jag är inte helt värdelös på att göra pizza. Jag har också arbetat som "kock" på ett ställe i England som mest hade halvfabrikat och förutom att den engelska maten var vidrig, så var det en jäkla skillnad på halvfabrikaten på det stället och färska varor när jag jobbade på en pub någon månad senare, trots att det var samma rätter.
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Jösses, verkar uratat en del den här tråden.

Jaja, har ngn fråga till de som köpt ngt där.

1. Intercom:et, är det 2-vägs, funkar det bra så man hör o så? Ska köpa ett till sommar och undrar hur det funkar?!

2. Laddaren, har den underhållsladdning eller är det en "vanlig" laddare, funkar den fint? 70 spänn är ju bra annars! =)

Kanske får bli ett "motorcykelhölje" åxå om det är bra kvalle. Jaja, får se om det finns kvar ngt på lidl till mig ^^

Tacksam för svar...
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
heke skrev:
2. Laddaren, har den underhållsladdning eller är det en "vanlig" laddare, funkar den fint? 70 spänn är ju bra annars! =)
Det är bara en vanlig laddare. Du får en liknande på Biltema för samma pris så det är ju inte värt att åka omvägar för att handla på Lidl.

Kanske får bli ett "motorcykelhölje" åxå om det är bra kvalle. Jaja, får se om det finns kvar ngt på lidl till mig ^^
Ett sånt får du på Biltema eller Jula för ungefär samma pris, så samma sak där, inte någon vits att panikköpa :).
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top