MC-Streetrace?

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Förekommer det några nattliga bataljer i skåne-änden av landet? Bil körs det ju hej vilt men mc verkar mer sällsynt?

De har jag svårt o tro... de närmaste du kommer är
MECA i malmö (oljehamnen)
Löddeköpinge torsdagar
Eller sjöborakan på onsdagar

Men de e mer lek är racing

Det är det som skiljer hojåkare mot bilistposörerna. Vi åker kurviga vägar och har kul, dom står å spelar balla med öppna motorhuvar och räjzar rakt fram.

:tummenupp

Ingen aning, men brukar det inte finnas lagliga möjligheter att köra på strippen i Malmö under ordnade förhållanden?

I Helsingborg har de ibland illegala street race sena kvällar och nätter, precis som många andra ställen i Skåne antagligen. Här har jag sett att de brukar samlas vid MacDonalds på Ängelholmsvägen för att sedan ta sig vidare till överenskommet ställe. Men nu talar vi om bilar inte motorcyklar. Jag var där och tittade en gång då jag av en händelse var på ovan nämnda MacDonalds och de var på väg att samla ihop sig för att åka vidare. Tyckte faktiskt att det så rätt oförargligt ut. Istället för att leka katt och råtta med polisen borde man fixa någon sträcka som de kan leka av sig på med polisens goda minne och övervakning. Bättre det än att det sker en allvarlig olycka där någon oskyldig drabbas.

I den här stan har man gjort rätt mycket för att bygga om sträckor där de hållit till genom åren. Satt upp farthinder, byggt märkliga rondeller där man svängt vägen något så att två filer blivit en etc. Dessutom lägger polisen rätt stora riktade resurser ibland när de får nys på att det är ett street race på gång.

Från 30 april:

http://hd.se/helsingborg/2011/04/30/street-race-razzia-i-helsingborg-i/

Det är det som skiljer hojåkare mot bilistposörerna. Vi åker kurviga vägar och har kul, dom står å spelar balla med öppna motorhuvar och räjzar rakt fram.

:tummenupp

så sant ,, det var samma skit när man var ung , vissa av oss rejsa
typ 10 st

resterande 450 bilar stod med huvarna öppna o visa upp sina blå plastslangar , värst var typen med baslådorna

så sant ,, det var samma skit när man var ung , vissa av oss rejsa
typ 10 st

resterande 450 bilar stod med huvarna öppna o visa upp sina blå plastslangar , värst var typen med baslådorna

Ja, det är tur att MC hobbyn är helt befriad från posörer :rolleyes:

Där ser man. Som jag trodde, har aldrig hört talas om ngt hoj-race under åren jag kört. Synd! Är det vanligare norröver? Förr i världen gasades det väl friskt i sthlm va?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år