MC-stövlar

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Tog mig 3 timmar samt en träslev från köket för att få av ena MC-stöveln då fodret följer med upp när man ska ta av skiten.

Nu är jag ute efter ett par "top-of-the-line" stövlar i vitt. Någon som har tips på snygga samt rätt pris (helst under 2k)

Sidi Vertigo Corsa. Finns i olika färger. Kring 3k kostar dom.
whiteboot.jpg

Last edited:
Alpinestars SMX-R åker på och av på 5-6 sekunder. :tummenupp
Prioriterar skyddet före smidigheten att ta av och på dom, men Sidi dojorna verkar vara rätt smidiga dom också med deras "skruvspänning". [YOUTUBE-ID]sMSrWmFeG9s[/YOUTUBE-ID]

Helst hade man väl velat ha Daytonas värsta modell, men då blev det genas snordyrt! :gnissla

Använder samma skor fast med dragkjeda.Är jätte sköna att gå och köra med! Om jag hade poäng sätta skorna så hade jag satt en 6/5 möjliga ;)

Ska du ha "Top-Of-The-Line" så är det endast Daytonas värstingstövel som kan leva upp till det. Kostar ca 6-7000:-

Supertech-r 3200.- riktigt nice stövel! en av dom stora fördelarna är att du kan ta ur innerstöveln när du t ex fikar.. Hämta precis ut ett par från rollersmc ruskigt sköna och väldigt smidiga att ta på och av!

Supertech-r 3200.- riktigt nice stövel! en av dom stora fördelarna är att du kan ta ur innerstöveln när du t ex fikar.. Hämta precis ut ett par från rollersmc ruskigt sköna och väldigt smidiga att ta på och av!

Köpte ett par i förra veckan, grym stövel. Har man inte råd med Daytona så ligger denna bra till.

Bifogat

• AlpinestarsSupertechR.jpg
    AlpinestarsSupertechR.jpg
    50.5 KB · Visningar: 43

Alpinestars e inte lika proo !
Kör på sidi, det är inte lika mkt miniblinkers- och posörstuk :yoparty

Alpinestars e inte lika proo !
Kör på sidi, det är inte lika mkt miniblinkers- och posörstuk :yoparty

Checka ebay, sidi vertigo corsa finns för runt 2 k där med frakt. England / tyskland mm. :tummenupp

Alternativet är sidi vertigo som också är riktigt schysst, kostar lite mindre.

Last edited:
Antireklam för Sidi när denna killen förespråkar märket. :tummenupp

Gå och prova och köp dem som sitter skönast, tycker jag.

Hur kunde du citera "skitsnack" av mig när jag inte skrev det? :va

Lite word i det du säger, köp de som sitter bäst. Har du långsmala fötter så kommer sidi vara galna, annars inte. Men lite sanning e det i det jag skrev, blingA-stars :D

Några tips om storlekar? Aldrig provat ett par Sidi, hur är dom i storlek? (Har kring 43 i storlek)

Ex, jag har 42 i finskor. Och generellt 44 i streetskor. Köpte ett par converse nu i strl 43 som sitter fint. MEN, i sidi har jag 44. Så testa 44. Åk å testa, det är ett måste :tummenupp

Last edited:
Ta från USA

Nu när dollarn börjar bli träpengar så köpte jag ett par Alpinestars smx plus för strax under 1900 kr. Se bara till att de skriver "Gift" på paketet så kan man klara sig ifrån tull och annat
Hade´

Ja men kan ju ha tur, men har man inte det så hamnar det ju på 2500:- + och det är ju trist, bättre att köpa det på närmare håll för nånstans därimellan...

//Niklas

Nu när dollarn börjar bli träpengar så köpte jag ett par Alpinestars smx plus för strax under 1900 kr. Se bara till att de skriver "Gift" på paketet så kan man klara sig ifrån tull och annat
Hade´

*/ ?>
Nyheter
Stark Future tredubblar omsättningen

Barcelona, Spanien – april ...

Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Back