mc stövlar

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
jag tänkte köpa nya mc stövlar. Jag har testat olika, men bestämt mig för Sidi Vertigo. Nu är frågan vilken storlek jag ska ha. stl. 42 är på gränsen till för små(klämmer lite vid tårna) men stl. 43 är för stora. Töjer stövlar på sig efter ett tag som skinnställ och hjälmar gör?

Visst mån av töjning sker säkert, men tänk på att det säkert kan vara skönt med lite tjockare strumpor under våren och hösten samt att viss fri luft behövs för att behålla värmen om fossingarna.

Töjer inte på sig nämnvärt, kör på storleken större!

Stövlarna töjer sig marginelt, tänk på att fötterna även kan bli lite större när de blir varma...
Jag skulle ha satsat på de lite större.

Jag har ett par sidi vertigo, har 41 på vanliga skor och 42 på stövlarna..
En storlek upp..

har funderat på ett par sånna jag med.. har stl 46 vanligtvis.. finns det nånstans i halland där dom säljer sidi.. tänkt beställa från nätet så hade vart bra å kolla om dom passar först :)

Jag var i precis samma sits som dig när jag köpte mina, 42 kändes för små och 43 för stora. Jag valde 43, med tanke på att fötterna sväller rätt bra om man åker ett par timmar när det är varmt och pga att kunna ha nån extra strumpa på vår/höst.

Så som andra sagt, kör på 43orna!

Jag är i precis samma sits. Behöver nya stövlar och vissa 42:or klämmer lite över tårna, samtidigt som en del 43:or kan kännas aningen för stora....

Är det någon som har prövat Puma´s stövlar ? Hur är dem i storlekarna ?
/P

Känner igen problemet ni beskriver. Jag hamnade mellan två storlekar. Valde att satta in en extra sula. Det har fungerat perfekt.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!