Mc-stövlar! Är dom okej?

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Letar efter ett par stövlar att köra mc i. Kör som bekant ingen sporthoj, men misstänker att man kan förstöra fötterna ganska okej ändå om man lägger ikull hojen.:gnissla

Har letat lite efter begagnade stövlar, men inte hittat några i min storlek (43)

Hittade då dom här:
http://www.x3mseller.com/cgi-bin/ib...nr=ALMXBOOTS38r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

Är dom okej eller? Väldigt bra pris.

Någon som beställt från den aktuella firman?

Tack om någon har något att bidra med! :)

Adam

Last edited:
sjukligt billiga grejjer! skulle inte våga mig på hjälm, men dojjerna kanske e sköna

jag har oxå dojjerna för 900kr, dom är ok men lite plastiga!

Men absolut värda 900 kr!

bara att slå till=)

Okej, ja tror också jag köper dom för 900kr.
Men om jag har 43 i vanliga fall (ibland, men sällan 42) Skall ja köpa 43 eller går stövlarna ut sig ngt?

de man ska tänka på är att säkerheten i dessa stövlar är ju inte lika bra som i tex ett par alpine star för 3500kr men för dom pengarna kan du byta stövlar 3 halv gång:P

jag har st 44- 45 köpte 44 dom sitter bra! lite stora i storlekarna!

Okej, vad skönt att någon annan beställt från sidan och det funkat..
Såg nu att det fanns ännu billigare.
Lite mer "Cleanlook" (då jag kör en honda från -77:P)
http://www.x3mseller.com/cgi-bin/ib...p=20&artnr=378r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std
Dom borde också funka..!?
Tack för svar

Ha, vilken skit.
Jag gjorde tyvärr misstaget att
handla av dom.
Köpte faktiskt stövlarna som du länkar till,
dragkedjan paja efter 10-15 ggr och
innerfodret lossnade ganska omgående.
Köp något annat...

kolla på fc moto eller gpmoto.de om du har lite brist på cash kan du kolla vad de har i fyndhörnan. Jag kolla jämt där innan jag beställer något, där kan du få ett par alpinestar för samma pengar.

Tack för alla tips, har kikat lite på fcmoto också.
Men vad är det för klass på Diadora-stövlar? I Allmänhet alltså..

nä de är ju de som är baksidan:P hehe!

men har man dåligt med pengar äre bättra att lägga ut och köpa ett par "sämre" an attt åka runt i nå gamalt skit lr ett par gympadojjer!

Ångrar mig bittert att jag åkte i skitstövlar, 3plattor 16skruvar dålig rörlighet, fotknölar borta mosad fot. Fötter går inte laga inte roligt att gå och halta för man inte köpte riktiga skor för någon tusing till.

Jag bröt foten jag med och bröt skenbenet, men inom en annan verksamhet. Har skruvar och plattor i jag med, men har rätt bra rörlighet. Lite stel ibland, men det blir bättre efter ett tag när foten har blivit varm.
Jaja..nu skulle det ju snackas stövlar:)
Jag köpte ett par Alpinestars SMX Plus från www.ridersdiscount.com. Inkl frakt så gick de på 1800 spänn. Vad kostar inte de hemma liksom och de sitter som gjutna.

Back