Mc-Ställ

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Ullared
Hoj
Cagiva Planet -01
hur lång och hur ''tjock'' man ska va om man har str 52 :va

och brukar mc skor vara mindre/större om man säjer storlek 43 kan va typ 42/44 :va
 

serp

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Täby
Hoj
Fazer
Soulflylost skrev:
hur lång och hur ''tjock'' man ska va om man har str 52 :va

och brukar mc skor vara mindre/större om man säjer storlek 43 kan va typ 42/44 :va
Det är väldigt väldigt olika på olika ställ. Jag är 190 och sitter ganska bra i mitt stl 48-ställ.
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Soulflylost skrev:
hur lång och hur ''tjock'' man ska va om man har str 52 :va

och brukar mc skor vara mindre/större om man säjer storlek 43 kan va typ 42/44 :va

Ja är 193cm, väger ngt under 90 o har Spyke, 2-delat strl 52!

I mina Alpinestars har jag 45 (euro), brukar ligga runt 44 - 46 beroende på märke på skor!

Just ställen är det galen skillnad på tycker jag, testat ngt Berik o då hade jag mkt mindre. Känns som man får prova sig fram och sen köpa/beställa x-akt samma märke/modell!
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
serp skrev:
Det är väldigt väldigt olika på olika ställ. Jag är 190 och sitter ganska bra i mitt stl 48-ställ.
Vafan är det för ställ, storlek 48 och 190 lång ???????????? :va

det låter extremt litet, iaf kort för 190cm :confused:

är 184-85 och har 52:a som sitter om en kondom, väger 84..
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
serp skrev:
Det är väldigt väldigt olika på olika ställ. Jag är 190 och sitter ganska bra i mitt stl 48-ställ.

Jag är också nyfiken på att se det....

Men jag testade ett alpinestars stl. 50 som satt som en klapp på stjärten medan ett dainese satt för jävla illa på mig! För litet nertill och för stort upptill!!! Konstigt! Jag som jobbat stenhårt med bänk biceps och ingen benträning för att få den klassiska tran-looken!!!
edit: är 182 cm, 82kg
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Soulflylost skrev:
hur lång och hur ''tjock'' man ska va om man har str 52 :va

och brukar mc skor vara mindre/större om man säjer storlek 43 kan va typ 42/44 :va
Har du hittat ett ställ med tillhörande stövlar på blocket månne? köp köp köp det sitter som handsken på dig! :rolleyes:
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Olika från olika kropp men inte bara det utan märkerna skiljer sig. Och även mellan samma märke/modell så skiljer sig storlekarna konstigt nog ibland.
Själv är jag 185cm på 75kg och har str 52. Har ett Berik ställ. Var på Yamaha center och provade ut stället för att senare beställa från FC-moto (tyskland) men den 52an jag fick hem var något större än den jag provat.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
173cm 80 kg (varav 79,9 muskler) Dainese helställ 52 sitter perfekt o tajt.
:yoparty
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Bas_Rutten skrev:
Jag är också nyfiken på att se det....

Men jag testade ett alpinestars stl. 50 som satt som en klapp på stjärten medan ett dainese satt för jävla illa på mig! För litet nertill och för stort upptill!!! Konstigt! Jag som jobbat stenhårt med bänk biceps och ingen benträning för att få den klassiska tran-looken!!!
edit: är 182 cm, 82kg


skysst med tran-looken! det är inte lätt att komma i ett standard dainese om man har lite grövre lår än vanligt.... :öl
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
serp skrev:
Det är väldigt väldigt olika på olika ställ. Jag är 190 och sitter ganska bra i mitt stl 48-ställ.

Ajfan.. men då kan du fortfarande sjunga med gosskören eller?!

Jag är 173 har 48 och då är det nästan så att jag förlorar basrösten..
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
Infamous skrev:
skysst med tran-looken! det är inte lätt att komma i ett standard dainese om man har lite grövre lår än vanligt.... :öl

får väl lägga av med bandyspelandet om jag ska köra dainese då....
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Infamous skrev:
skysst med tran-looken! det är inte lätt att komma i ett standard dainese om man har lite grövre lår än vanligt.... :öl


Mitt ställ är löst vid låren och tajt på kroppen :va

Dainese strl. 56, 185cm, 85kg.
 

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Soulflylost skrev:
hur lång och hur ''tjock'' man ska va om man har str 52 :va

och brukar mc skor vara mindre/större om man säjer storlek 43 kan va typ 42/44 :va

178,75 och jag har ett tvådelat Dainese Vulcan storlek 50. Sitter hyfsat men jag e rätt opropertionerlig i kroppen tack vare boxningen. Större upptill men hade inte kunnat valt ett mindre, då hade jag inte fått på mig jackan....
 
Last edited:

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Det varierar nog, som synes av svaren, på såväl användarna som märke, ålder etc. Kan ju ange mina mått/storlekar så får du dra dina slutsatser:

Stället mitt (Dainese T3, stl 54) sitter helt ok på min 184/80-kropp. Ligger oftast mellan M-L i vanliga kläder.

Alpinestars-gore-tex-(touring)stövlarna (43) sitter bra, medan Oxtar-TCS-gore-44:eek:rna är något store, då jag ligger på 42½-43 i vanliga skor.
/F
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Inte så stort trots storlek 52!
Och så jävla fet är jag väl inte :va
 

Bifogat

  • 4.gif
    4.gif
    85.8 KB · Visningar: 93

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
MattE. skrev:
Mitt ställ är löst vid låren och tajt på kroppen :va

Dainese strl. 56, 185cm, 85kg.


Mitt är precis tvärtom, ska nog äta lite mer potatis i vinter...och ge fan i att köra sparvbenen på gymmet...nu blir det hantelpress och precher för hela slanten... :hihi

btw stället är ngt svart hyfsat nytt dainese i 46 (?!?) och jag är 170/70 och är enligt andras utsago klen som en sparris...dock med bredare lår än armar... :öl
 

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
Infamous skrev:
Mitt är precis tvärtom, ska nog äta lite mer potatis i vinter...och ge fan i att köra sparvbenen på gymmet...nu blir det hantelpress och precher för hela slanten... :hihi

btw stället är ngt svart hyfsat nytt dainese i 46 (?!?) och jag är 170/70 och är enligt andras utsago klen som en sparris...dock med bredare lår än armar... :öl

Kör Bänk och biceps.... de enda musklerna man behöver utveckla.... Och vad du än gör! Stretcha inte!!! Ingen har blivit stor av att stretcha! Du får en schysst ihopdragen look då.... Helst ska du sitta i rullstol alla vakna timmar så benen tynar bort lite mer.... :tomten
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top