MC-släpfråga...

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tänkte undersöka lite kring funktionerna hos MC-släp från bland annat "Erde".

Hur väl fungerar det bockade röret i framkant? Alltså, kan man ställa in hojen med framhjulet och "sedan släppa den". Klarar röret av att hålla upp hojens vikt och stabilitet?

Last edited:
hållundan skrev:
2139964 Tänkte undersöka lite kring funktionerna hos MC-släp från bland annat "Erde".

Hur väl fungerar det bockade röret i framkant? Alltså, kan man ställa in hojen med framhjulet och "sedan släppa den". Klarar röret av att hålla upp hojens vikt och stabilitet?

Nej "röret" är bara en styrning och ett stopp, så du har något att spänna hojen mot.
röret håller nog för att släpa hojen, men du kommer nog att skada fälgen..
jag har provat erde-vagnen lite, lättlastat och går bra efter bilen..

Jag har ett Erde PM450 och som Vegas säger så är bågen bara en styrning och ett stopp. Nu vet jag inte vad du ska ha släpet till men jag är tveksam till att du kan lasta mer än två sporthojar på det, du får dessutom "bara" lasta 320 kg. Jag har kört tre crossar på släpet en gång, har bara två skenor men det går att backa upp den tredje i mitten på rampen som man skruvar fast på släpet. En tredje skena behövs alltså ej.

Det är även dåligt med öglor att fästa i men köp ett par surrningsfästen på Biltema så är det problemet löst.

jag har ett mc släp och jag lastar i en nedförsbacke och då kan man utan problem köra fram hojen i bågen och släppa den när man sätter dit spännbanden.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back