MC-släp...

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Vad skall man köpa om man vill ha MC-släp?!

det enda jag kan hitta är detta:
http://www.ssiab.se/sve/index_erde.htm

det lilla kostar 5050:- omonterat, lite mycket tycker jag!
Dessutom skulle jag hellst vilja köra flera hojar, alltid någon komis som vill åka med... Men en kärra för flera blir otymplig och kostar 7000 + 500/hoj... Orimmligt dyrt!

Det måste finnas fler märken, eller möjlighet att hitta det billigare?!

Hur kan du tycka att ett par tusenlappar för ett släp är dyrt? Begagnade "större" släp är ju svindyra!!

Köp i Tyskland då...

Chronic skrev:
Hur kan du tycka att ett par tusenlappar för ett släp är dyrt? Begagnade "större" släp är ju svindyra!!

Köp i Tyskland då...

"dyrt" är ju bara beroende på hur mycket pengar man har... :gnissla

Var hittar man släp i tyskland för bra pengar?!

Merlin skrev:
Om du inte anser att det lönar sig att köpa ett släp för runt 10000:-
så kan du väl ta och hyra ett när du behöver det istället???

Problemet är att jag kör enduro två dagar i veckan... fast man kanske kan få klippkort på släputhyrningen :va

Ett mögligt gammalt Ockelbosläp anno -85 kostar runt tio tusen, iaf här i Sthlm, så jag tycker inte 5000,- för ett NYTT släp är dyrt alls, de jag sett är tysktillverkade och allt i Tyskland utom knark är billigare än här, så köp det där om du vill spara pengar.

triple skrev:

Dessutom skulle jag hellst vilja köra flera hojar, alltid någon komis som vill åka med... Men en kärra för flera blir otymplig och kostar 7000 + 500/hoj... Orimmligt dyrt!

Jag har ett sånt släp för en hoj och det är mycket smidigt (betalade 5000 monterat och med uppkörningramp). Letade själv efter vanliga släp och hittade hyfsade begagnade för runt 8000 kr. De begagnade jag hittade för 5000 vill jag inte ha, såg ut som f*n. Min kompis har släpet för 2 el 3 hojjar och även det är mycket smidigt. Vi använder det båda till att köra crossarna på och nån enstaka gång för att flytta sporthojjen.

hum, kanske är okej pris dårå... bara det att det kostar att ligga på topp...

skall kolla med Micke_Gbg och Toca1 först iaf!

Skäggis skrev:
Min kompis har släpet för 2 el 3 hojjar och även det är mycket smidigt. Vi använder det båda till att köra crossarna på och nån enstaka gång för att flytta sporthojjen.

Jag har också det släpet och det funkar utmärkt till att köra två sporthojar med också! Enda nackdelen är att man inte kan lasta mer prylar på dem. Otympligt är det absolut inte!

triple skrev:
Problemet är att jag kör enduro två dagar i veckan... fast man kanske kan få klippkort på släputhyrningen :va

Då förstår jag att du vill köpa ett släp, mitt råd är att du INTE köper ett släp som du bara kan köra hojar på, utan köper ett vanligt släp.

Kolla in http://www.carlsson-co.se/
begagnat och bläddra ner till släp.

Ett annat problem med släp är att jag bor i lägenhet och bara hyr ett dubbelgarage, där vi försöker trycka in fyra hojar och en bil. Skall jag ha ett släp måste det gå att lägga på sidan mot väggen!

Fast det är väldigt praktiskt att kunna köra flera hojar eftersom man ofta åker flera till träningar! Fan hur man vänder sig... borde man ha en skåpbil!

triple skrev:

det lilla släpet som du menade för 5000 kan väl knappast räknas som släp höll jag på att säga :D mitt tips är att höra med din lokala släputhyrare om han ska göra sig av med nåt.
dom brukar hålla god kvalitet, i alla fall efter lite fix.
så går det till i borås iaf :tummenupp

MC släp

hej! jag har nu i sommar kört med den nya vagnen från MacMoon den är helt utan spännband och funkar hur bra som helst.lastningen går hur fort och lätt som helst två snabba och enkla handgrepp och hojen står perfekt. och jag köpte den för 11600 för två hojar. den rekommenderas hel hjärtat
MVH Tim Blomgren:tummenupp

kan du inte lägg upp en länk där man kan se ditt släp, letar själv efter ett till crossen.

köpte mitt släp på byggvaruhuset K-rauta kostade 7000 kr för ett nytt "riktigt" släp finns galler å kåpa att köpa till ett släp under 10 tusen tycker jag e sketbilligt.
De på K-rauta var dessutom obromsat så de e ganska lätt...

bygg ett eget i stället då... så får du ju det precis hur du vill ha det ju... sen är det ju bara till att rega in det... obromsat 80km/h släpp är väl smidigast att bygga...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti