Kör du 120kg hoj direkt på draget pe en vanlig personbil typ Vobblo V70, Saab 95 eller nåt liknande och inte känner att bilen blir gravt understyrd och lite returbenägen så är det nå som e fel.....
Får lite känslan av att du bara gissar nu....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kör du 120kg hoj direkt på draget pe en vanlig personbil typ Vobblo V70, Saab 95 eller nåt liknande och inte känner att bilen blir gravt understyrd och lite returbenägen så är det nå som e fel.....
Har nu kollat med trafikpolisen och den kärran får inte framföras överhuvudtaget på allmän väg. Ett vanligt missförstånd är att det är ok att köra 30 med vad som helst bakom bilen.
För att det skall car ok att framföra oreggat släp på allmän väg måste man dra släpet med en jordbrukstraktor samt inneha ett jordbrukt.
D v s stor det av båtsverige kör olagligt på vår och höst!
Har nu kollat med trafikpolisen och den kärran får inte framföras överhuvudtaget på allmän väg. Ett vanligt missförstånd är att det är ok att köra 30 med vad som helst bakom bilen.
För att det skall car ok att framföra oreggat släp på allmän väg måste man dra släpet med en jordbrukstraktor samt inneha ett jordbrukt.
D v s stor det av båtsverige kör olagligt på vår och höst!
Får lite känslan av att du bara gissar nu....
Säger kille som tappade av en hoj i en rondell....men du kände när den ramlade av eller?Vad skall man säga, vissa har känslan andra inte. Jag känner absolut skillnad i balans och uppförande på en personbil med en sån klump på kroken.
![]()
Jag har varit tvungen att göra en undanmanöver med hojen på dragkroken och det var ren tur att det gick så pass bra som det gjorde. Har även gjort samma grej med bagaget fullt med öl. Då var det inga problem.
Visst, om du kör en stor SUV så märker du kanske inte jättestor skillnad men en mellanklassbil kan bli direkt livsfarlig.
Det kan ju vara så att problemet inte huvudsakligen är den lagstiftningsmässiga utan att de där släpen inte är byggda för att rulla i 80km/h.
Mjo iochförsig men jag tänkte att förmodligen är de liknande regler för kärror som för t.ex pallbockar för bilar . Måste palla 4 x uppgiven godkänd belastning . Min Julavagn får lasta typ 450 kg och säg , köras i 30 km / h . Med en båt som kanske väger 50 kg borde den palla 120 km / h ! 4 x 30 km / h med mycket mindre än 450 kg last !![]()
Inte lagligt men möjligt !
Mjo iochförsig men jag tänkte att förmodligen är de liknande regler för kärror som för t.ex pallbockar för bilar . Måste palla 4 x uppgiven godkänd belastning . Min Julavagn får lasta typ 450 kg och säg , köras i 30 km / h . Med en båt som kanske väger 50 kg borde den palla 120 km / h ! 4 x 30 km / h med mycket mindre än 450 kg last !![]()
Inte lagligt men möjligt !
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |