Mc släp in need of help.

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Så nu har jag funderat allt vad jag kan så lämnar över till eliten på sh.

Har ett mc-släp sånt med en skrena heter nånting mini 200 om de hjälper.

Nu e de så att de inte kom genom bes. för kasst hjullager så ja plocka ner det men inte fanken får jag ut hjullagert nån som vet hur det sitter??

skickar med en bild på hjulsidan men där är inget clip eller nåt som stoppar andra sidan är en metalplatta för som jag heller inte kan rubba som gör att diametern på hålet = axel diameter så kommer inte åt därifrån heller. :huvet

Bifogat

• DSCN0992.JPG
    DSCN0992.JPG
    83 KB · Visningar: 104
tokfräs med eldslåga och sedan rätt verktyg för att få ut lagret....

i tell you, lämna in skiten o ge någon 200 spänn för jobbet.

Ta med dej navet på tisdag till svista så fixar vi det :tummenupp

Mitt förslag blir att borra av kulhållaren, dra ur dess övre halva, skjuva alla kulor till ena sidan, knäcka ut innerringen, sedan använda en bra(!) invändig avdragare som greppar i yttre lagerbanan. Enevtuellt slipa ur rakare klackar i lagerbanan med Dremel (motsv) på de ställen där avdragaren greppar. Eventuellt värma navet/lagerhuset ordentligt med gasollåga precis innan.

Lägg in en lämplig mutter i inner-ringen och svetsa fast den, slå ut lagret från baksidan.
Om inner-ring och kulor lossnar - kapa ett plattjärn så det passar i ytter-ringen och svetsa fast, slå ut från baksida.

Brukar funka väldigt bra.

Lagret är i pressat om du kan så sätt i en distans som löper fritt och sedan bankar du ut lagret med våld vilja och vaselin från insidan och ut. det nya lagret skall du ha lagt i frysen över natten och köp sedan biltemas kylspray o kyl ner delen som lagret skall i och själva lagret. sedan e det bara till o slå i det. men var noga med o ha en distans o slå i det med som är i bra storlek.

Eller leta upp en som har en hydralisk press som kan göra detta åt dig smidigt

Under moppetiderna och man skulle få ut lagren så la man in den i ugnen och värm den så går det att plocka ut det sedan :tummenupp

Lagret är i pressat om du kan så sätt i en distans som löper fritt och sedan bankar du ut lagret med våld vilja och vaselin från insidan och ut. det nya lagret skall du ha lagt i frysen över natten och köp sedan biltemas kylspray o kyl ner delen som lagret skall i och själva lagret. sedan e det bara till o slå i det. men var noga med o ha en distans o slå i det med som är i bra storlek.

Eller leta upp en som har en hydralisk press som kan göra detta åt dig smidigt

Du ska ju inte kyla delen som lagret ska ner i vetu, då kan du lika gärna skita i att ha lagret i frysen i en dag. Du ska ju värma där lagret ska ner och kyla lagret, annars är det ju ogjort arbete!

Du ska ju inte kyla delen som lagret ska ner i vetu, då kan du lika gärna skita i att ha lagret i frysen i en dag. Du ska ju värma där lagret ska ner och kyla lagret, annars är det ju ogjort arbete!

:va Är du säker??? vi brukar alltid kyla ner båda o jag vet att bara efter 10 sekunder så nyper lagret fast utav bara satan. men jag förstår hur du tänker, men jag tror mer att den höga värmen tar ut kylan för fort:confused:

Så då va lagert ur va bara mer våld som skulle till, tackar haakan :)
så ska man bara fixa i ett nytt fast de ska nog fixa sig.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN