MC-släp (eller ramp till vanligt släp)

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Är det någon som vet var jag kan hyra antingen

a) ett sånt där mc-släp med en (eller två) skenor på där man enkelt kan köra upp hojen

eller

b) en ramp som jag kan använda till en vanlig släpkärra?

Allra helst skulle jag vilja köpa en ramp som jag kan använda vid fler tillfällen men det verkar vara stört omöjligt att hitta en.

Ska du till Falken eller?

Har du plats över på släp i så fall?

Har ramp!!!

\m/

Har ramp!!!

\m/

Ja jag ska dit, men jag tror inte att man kan köra mer än en hoj på kärran. Det är ju en vanlig släpkärra med fästen/öglor på kanterna och en hoj behöver ju två fästpunkter på vardera sida. Men om du vet nån lösning på det så är jag idel öra.

Ja jag ska dit, men jag tror inte att man kan köra mer än en hoj på kärran. Det är ju en vanlig släpkärra med fästen/öglor på kanterna och en hoj behöver ju två fästpunkter på vardera sida. Men om du vet nån lösning på det så är jag idel öra.

Jag brukar hyra släp på OK ... med det lilla, öppna släpet utan bur funkar det fint med två hojar! Är det nått sådant du har eller är det mindre??

Mvh Mårten

Jag brukar hyra släp på OK ... med det lilla, öppna släpet utan bur funkar det fint med två hojar! Är det nått sådant du har eller är det mindre??

Mvh Mårten

Vet inte de exakta måtten på det, men det är den vanligaste storleken. Men hur spänner du fast två hojar på en sån då? Det enda jag kommer på vore ju om man hade två extra öglor i mitten av kärran så att man kan ställa två hojar paralellt.

Vet inte de exakta måtten på det, men det är den vanligaste storleken. Men hur spänner du fast två hojar på en sån då? Det enda jag kommer på vore ju om man hade två extra öglor i mitten av kärran så att man kan ställa två hojar paralellt.

du sätter fast dom i framkant. spänner dom framåt lixom.

Sketalätt att spänna två hojar på släp. Fram mot lämmen, och en åt vart håll i bakkant för att stabilisera sidled. Klart.

Jag har eventuellt en sådan ramp till salu som Farbrorn länkar till ovan.

Sketalätt att spänna två hojar på släp. Fram mot lämmen, och en åt vart håll i bakkant för att stabilisera sidled. Klart.

Jag har eventuellt en sådan ramp till salu som Farbrorn länkar till ovan.

Jag är intresserad av den rampen. Vad ska du ha?

Förgöraren skrev:

Har ramp!!!

\m/

Om du är hundra på att du kan spänna fast båda våra hojar så att de sitter säkert så varför inte. PM:a mig om du fortfarande är intresserad så bestämmer vi tid och plats.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026