MC-skyltarna blir mindre!

Jag förstår inte problemet. Jag ser inte min skylt alls när jag kör så varför skulle jag bry mig om den är liten eller stor?

Har ni inget viktigare att reta er på? Som att era blinkers är för stora eller att glasen inte är vita?

Tur att man inte är en fj***a som bryr sig alldeles för mycket om hur man ser ut när man kör. Man skulle nästan kunna tro att ni är av samma skrot och korn som HD folket med sin "livsstil" kopplad till mc ägandet.

Ger mig den på att ni inte kör vare sig när det regnar eller är mörkt. :tummenupp

Oj, jag undrar vad som hänt dig eftersom du kände att du måste posta i tråden och försöka bevisa din manlighet genom att försöka trycka ner alla andra?

Brukar du alltid ha denna attityd? Tråkigt i så fall, kan inte vara kul att gå runt och bära på massa ilska inom sig och hela tiden störa sig på andra människor.

Finns det inte något annat forum som du kan hänga på och försöka trampa ner andra människor med din taskiga attityd?
Gissar att det säkert finns någon snaskig tråd på Flashback där du kan spy ut din galla över alla.

Men vad vet jag, du kanske bara behöver en kram? :fjollkram

Det enda jag saknar i förslaget är en skyltfärg för fordon som får framföras i max 50km/h, typ eu-moppar och traktorer, förslagsvis rosa eller lila färg. :fakta

Någon som vet om man kommer få den nya mindre skylten om man beställer en ny efter den 1 januari 2014?

Någon som vet om man kommer få den nya mindre skylten om man beställer en ny efter den 1 januari 2014?

Taget ifrån transportstyrelsen:
"Inriktningen är att de nya registreringsskyltar ska börja tillverkas från och med 2014 då nytt avtal med leverantör träder ikraft."
Så svaret på din fråga bör vara ja. Kan ju alltid maila dem och fråga.

Jag förstår inte problemet. Jag ser inte min skylt alls när jag kör så varför skulle jag bry mig om den är liten eller stor?

Har ni inget viktigare att reta er på? Som att era blinkers är för stora eller att glasen inte är vita?

Tur att man inte är en hen som bryr sig alldeles för mycket om hur man ser ut när man kör. Man skulle nästan kunna tro att ni är av samma skrot och korn som HD folket med sin "livsstil" kopplad till mc ägandet.

Ger mig den på att ni inte kör vare sig när det regnar eller är mörkt. :tummenupp

Klart man bryr sig om hur man ser ut. Vi knuttar är väl posörer lite till mans... :tungan

Varför ska dom plötsligt vilja göra skylten mindre :va hmmm.. tänker.... kanske är det enklare senare att kräva reg-skylt fram på hojarna :gnissla nu kom jag på det. -Dom har alltid en plan med dessa ändringar. -Snart får man inte skita utan att ha en kamera i röven

Det är en fråga om att behålla jobbet för de som jobbat med ändringarna.
Vad det gäller skylt på MC fram kommer det inte förrän EU har beslutat sig för det.
Så skylt fram dröjer.
Ett svenskt beslut om skylt fram skulle innebära handelshinder, FY SKÄMS: BÖTA till EU

Häftigt.

Läste nyligen att kombinationerna av dagens regnummer håller på att ta slut. Det finns snart för många reggade fordon.

Om några år krävs nya skyltar med fler tecken, typ en bokstav till.

Då kan man lägga skattepengar på ytterligare en utredning om speciella MC-skyltar. Tryggt att känna att man använder skattepengarna på ett bra sätt.

Jag, min snåljåp, tycker gott de kunde väntat med detta tills vi ändå får en ny standard....

Häftigt.

Läste nyligen att kombinationerna av dagens regnummer håller på att ta slut. Det finns snart för många reggade fordon.

Då kan man lägga skattepengar på ytterligare en utredning om speciella MC-skyltar. Tryggt att känna att man använder skattepengarna på ett bra sätt.

Jag, min snåljåp, tycker gott de kunde väntat med detta tills vi ändå får en ny standard....

Det finns 7,9 miljoner registrerade fordon - och 12,1 miljoner kombinationer på regnummer. Borde räcka ett litet tag till...

Det finns 7,9 miljoner registrerade fordon - och 12,1 miljoner kombinationer på regnummer. Borde räcka ett litet tag till...

Kom ihåg att vissa permutationer av bokstäver inte är tillåtna samt att bokstäver som liknar en annan bokstav inte används. Där försvinner en del skyltar. Sen vad man menar med att permutationer håller på ta slut kan ju vara att det bara finns 800 000 kvar eller så.

Häftigt.

Man behöver inte fler tecken för och öka kapaciteten - ett sifferfält kan ju användas för bokstäver
så lossar ju massa nya kombos gratis , ja beroende på hur underliggande registersystem kan hantera det.

Verkligen en helt avgörande skillnad, känns nästan som en milstolpe i den svenska MC-historien tänk att den groteska blaffan till skylt blir hela 25mm smalare och otroliga 5 mm lägre.

Kommer man överhuvudtaget att märka skillnaden på 10 meters håll?

Verkligen en helt avgörande skillnad, känns nästan som en milstolpe i den svenska MC-historien tänk att den groteska blaffan till skylt blir hela 25mm smalare och otroliga 5 mm lägre.

...för vi har ju miniskyltar jämfört med Tyskland eller Danmark...:crash

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17891637.ab

Här är nyheten. Fem år till räknar man med. 9,5 miljoner reggade fordon idag (moppar traktorer med flera då ju. )

Byråkrater har en bevisad förmåga att hitta på jobb åt sig själva, det är mest det jag vill säga.

Sedan kan man ju tycka att ett enkelt chip borde räcka i denna moderna värld. ????

Du var inte med på 70-talet kan jag ana? Då snackar vi stora skyltar! Dagens skylt är
mini jämfört med hur det var då.

Min skylt är skitliten ändå.

Hmmm, ska man behöva beställa ny skylthållare nu då? :va Känns onödigt dyrt och meckigt för att spara några centimeter plåt.

Du var inte med på 70-talet kan jag ana? Då snackar vi stora skyltar! Dagens skylt är
mini jämfört med hur det var då.

Nej jag körde inte hoj på 70-talet mer än crosshojar under tonåren. Men var dom verkligen så blaffiga, har ju köpt en del gammelhojar och visst skylten kan ju vara bytt. Men på Guzzin -72 satt orginalplåten kvar, dessutom fanns det en nybeställd plåt med från -78 den var lika stor som -72an och den skiljer bara några mm från den i plast som jag har på Apan.

Backar man bandet till -50 talet så var ju skyltarna riktigt små och smidiga, på Husqvarna -53an var det länsbokstav och 3 siffror, lösa siffror som man fick nita fast själv. Men den satt fram, trots detta behöver man inte släppa av vid fartkamerorna, 4,5 hästar lär inte bjuda på dom farterna.............:D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT