Mc-skrot???

Mr_Flax

Syns i Depån
Gick med
23 Sep 2004
Hoj
Honda 900 fighter, sukka k5 banhoj o två st husqvarna 258
Finns det några mc-skrotar i sverige.. ?? har inte kollat upp detta alls så har inte nån aning om det finns några eller om det finns hur många som helst.. tänkte ni kunde tippsa mig om några för behöver lite begangnade delar nämligen...

tacksam för svar...

mvh robban :)

Här har du några!

MC-skrotar
Sidan vi även kallar "Jurassic Parts"!

Anderberg MC-skrot
Tel:042-20 41 56

BIKE MC-demontering
Tel: 0520-48 80 39 E-post

Bike Point
Tel: 033-23 51 59

Ekerö MC
Tel:08-560 256 10

Hoj-biten
Tel:0499-100 52

Jannes MC skrot
Tel 0370-71133

Magna Service
Tel: 042-14 27 96

Mascot Motor (Spec. Yamaha)
Tel: 0380-144 63

MC-Lasse
Tel: 033-24 82 19

R.N MC Service och demontering
Tel: 031-155217

Sams motor
Tel: 054-53 66 66 Epost

Spinnin' Wheel
Tel:08-530 300 15

Stefag MC-demontering
Tel: 0554-154 05

Thuvessons
Tel: 044-507 66

Wallins Motor (Spec. Honda)
Tel: 031-15 71 71

Örebro MC-demontering
Tel: 019-32 17 00

Örebro MC-service
Tel: 019-13 75 40

Last edited by a moderator:
Vad händer med gamla crossar?
Hamnar dom också på skroten?

Iallafall är det någon som har något bra tips på vart man får tag på delar till crossar från sent 80 tal.

Hm, jag lånar tråden lite...
Hur funkar det med lösta hojar? Går det att köpa ut dem från en skrot? Skulle gissa att man inte kan dem från FB, eller?

Söker en lite lagom vurpad, men fungerande, 600. :hihi

Syss skrev:
Hur funkar det med lösta hojar? Går det att köpa ut dem från en skrot? Skulle gissa att man inte kan dem från FB, eller?

kolla på mc verkstäder, på skrotarna är de ofta redan inlösta, skrotade.

Jag har en Fazer 600_97, intresserad ? 1400 mil,lite repig , bulig, men hel. 29995:-, kolla vad de kostar på blocket annars.

tassen skrev:
kolla på mc verkstäder, på skrotarna är de ofta redan inlösta, skrotade.

Jag har en Fazer 600_97, intresserad ? 1400 mil,lite repig , bulig, men hel. 29995:-, kolla vad de kostar på blocket annars.

Men verkstäder köper väl inte in hojar? :va
Vill ha tag i en vurpad, men inte ramsned, fungerande sport-600, behöver inte vara gatregad. Man tycker att det borde finnas någonstans, eller? Vill inte lägga multum med pengar heller kanske 10-20 papp max, ska bli ett litet projekt är tanken. Lagom mycket pill, bara.. :)
Men tack ändå... Hoppas du får den såld! :tummenupp

Syss skrev:
Men verkstäder köper väl inte in hojar? :va

Nä, men dom brukar hamna där innan FB löser dom.. :tummenupp , sen lägger en mc skrot ett bud eller har avtal med mc verkstaden.

robb skrev:
Finns det några mc-skrotar i sverige.. ?? har inte kollat upp detta alls så har inte nån aning om det finns några eller om det finns hur många som helst.. tänkte ni kunde tippsa mig om några för behöver lite begangnade delar nämligen...

tacksam för svar...

mvh robban :)

Är du ute efter billigare begagnatdelar än de du hittar i sverige, finns det en tysk webshop som jag kan rekomendera www.mvh-online.de

Beställde själv därifrån för ett tag sen och betalade ungefär halva priset jämfört med bike i trollhättan.

Beställde mot postförskott (nachname). Frakten kostade ca 180 kr och jag fick delarna ca en vecka efter beställning, blev helnöjd! :banana

speedhunter skrev:
Är du ute efter billigare begagnatdelar än de du hittar i sverige, finns det en tysk webshop som jag kan rekomendera www.mvh-online.de

Beställde själv därifrån för ett tag sen och betalade ungefär halva priset jämfört med bike i trollhättan.

Beställde mot postförskott (nachname). Frakten kostade ca 180 kr och jag fick delarna ca en vecka efter beställning, blev helnöjd! :banana

Samma här, bra priser, snabb service. Åså har dom massor med grejor hela tiden.

Syss skrev:

Kolla med FB. Min blade som endast hade gått 200 mil när jag blev påkörd kunde polarn köpa av FB.
Men som sagt det är nog olika från bolag till bolag.

Rasorblade skrev:
Kolla med FB. Min blade som endast hade gått 200 mil när jag blev påkörd kunde polarn köpa av FB.
Men som sagt det är nog olika från bolag till bolag.

Får sätta mig och ringa runt lite, alltså. :)

En annan möjlighet är väl att ta in från Tyskland... Men det känns som att det kostar mera än det smakar. Eller? De hojar jag hittar verkar vara totalskrotade. I princip. Och kostar ändå runt 20 000. Vad betalar man för då? Motorn? Ramen och det där beviset, vad det nu är man måste ha... :va

tassen skrev:
Nä, men dom brukar hamna där innan FB löser dom.. :tummenupp , sen lägger en mc skrot ett bud eller har avtal med mc verkstaden.

Oki, då är jag med. :tummenupp

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...