Mc Skrot

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Jag söker en ny motor till min YZF R6-00. Jag har fått tips från en hel hög mekaniker om att Ekerö Mc skrot/Ekerö Mc Demontering /Ekerö Mc Delar Ab is the shit. Jag antar att det är samma skrot de pratar om. Jag sökte mig i alla fall till deras hemsida http://www.mcskroten.se/ och fick där se att de har flyttat.

Jag undrar nu om de fungerar lika bra som alla säger och om de fortfarande fungerar bra efter flytten.

OM INTE så tipsa mig gärna om en annan skrot. Jag bor i Stockholm men motorn ska i slutändan till Hälsingland.

Tack på förhand!

Bike mc-demontering i Trollhättan.
Skickar var du vill.

Snacka med Sören.
Kanonservice !

dom samarbetar väl med www.kimsmc.se. och dom håller tror jag och flyttar till österbybruk i uppland det jag handlar av dom funkar kanon....:tummenupp

om det är bara delar du vill ha så borde det väl fungera lika bra om de flyttat eller inte, ring & fråga, bara du får hjälp eller hur? Eller skulle du skruva loss delar själv? :va

Det kan bli mycket problem vid flytt, jag vet, har jobbat för en flyttfirma :näsblod

Bike mc-demontering i Trollhättan.
Skickar var du vill.

Snacka med Sören.
Kanonservice !

Låter bra, ska väl ta och slå en signal å se om de har en motor till mig :tummenupp

dom samarbetar väl med www.kimsmc.se. och dom håller tror jag och flyttar till österbybruk i uppland det jag handlar av dom funkar kanon....:tummenupp

Har du handlat av dem innan eller efter flytten?

bara före men problemet är väl iså fall nu vid flytten.....prata med dom på kims så löser det sig för dig ...men vad är igentligen ditt problem din nuvarande motor då trasig eller....:va

Last edited:
bara före men problemet är väl iså fall nu vid flytten.....prata med dom på kims så löser det sig för dig ...men vad är igentligen ditt problem din nuvarande motor då trasig eller....:va

Min nuvarande motor har en spricka i cylinder 1. Tyvärr så sitter tydligen alla cylindrar ihop så jag måste skaffa en helt ny motor :gnissla

Jag ringde nyss till Bike i Trollhättan och fick höra att de faktiskt har en motor. Den motorn har gått 1874 mil, det ska inte vara något fel på den, den har en "starta upp garanti" (som ger mig rätten att lämna tillbaks om den inte startar) och priset är 9000 kr + 750 kr frakt. Jag har inte fått några kompressions värden än men ska få det om jag vill (vilket jag kommer be om innan köpet om det blir så).

Va tycker ni om priset på den?

Jag ringde också Ekerö Mc delar AB och de har en motor. De har däremot inte några uppgifter om den alls. De skulle däremot ringa till försäkringsbolaget för att få mer uppgifter. De visste i nuläget inte ens om det var en -99 eller -00:a. De hade däremot satt ett pris på 8000 kr på den :3freak

Jag har köpt en del saker av Kimsmc.se och det funkar kanon! Peter kan bara vara lite svår att få tag på då han har jävligt mycket att göra!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien