MC - Skolarbete

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Hejsan!

Jag ska göra ett arbete i en kurs som heter Teknik,Människa,Samhälle.
Självklart så har jag valt att arbeta om motorcykeln. Jag hade tänkt att det ska handla om Mc-utveckling i samhället, Kort om konstruktion, en funktion med mer inriktning (ex.motorn) och lite historia.

Är det någon mer som har gjort ett liknande arbete och som man kan använda till att söka fakta i? (Då inte fuska och kopiera skiten, utan använda materialet som vilken annan faktabok som helst)

Ni får gärna ge tips på mer saker jag kan skriva om...!

MVH Niklas

Nirre skrev:
Hejsan!

Jag ska göra ett arbete i en kurs som heter Teknik,Människa,Samhälle.
Självklart så har jag valt att arbeta om motorcykeln. Jag hade tänkt att det ska handla om Mc-utveckling i samhället, Kort om konstruktion, en funktion med mer inriktning (ex.motorn) och lite historia.

Är det någon mer som har gjort ett liknande arbete och som man kan använda till att söka fakta i? (Då inte fuska och kopiera skiten, utan använda materialet som vilken annan faktabok som helst)

Ni får gärna ge tips på mer saker jag kan skriva om...!

MVH Niklas

knata til bibblan där hittar du säkert en bra bok om MC´ns historia... mer fakta hitter du säkert på google.se :)

Det ska jag! Har nyss börjat leta på NE.se och där står det bara några rader om motorcykeln! :va

Någon som vet en annan bra sida på nätet där det finns seriös fakta?

Det var någon som slängde upp en liknade uppsats för ett tag sedan.
Så sök,med lite tur så hittar du den.

Minns inga namn eller sådant.

Försök hitta någon ny vinkling och smalna av området ordentligt till något intressant. Det finns ju redan 7 000 000 allmän-historia-tjafs om MC. Det är risk för att det blir ännu en ...1979 kom Honda med en röd 750 och Kawasaki bytte färg till grön som var en succé bland de svenska killarna... T o m om du håller dig till torra ämnen som färgskalor eller däckdimensioner, genom åren - så kan det bli jäkligt bra om det görs bra. Varför inte t ex grabba en tillverkare/modell och hålla sig till den och göra en uuutförlig sak om just denna modell?

just my två sents

Jag läste också den kursen för två år sedan, skrev ett arbete om transport.
Du kan få det om jag hittar det. Om du vill alltså.

Jag hade TMS förra terminen tror jag. Ingen gick dit, vi hade ju inga sådana lektioner. Men eftersom vi fick närvaro och betyg så var det ingen som klagade :D

Vi hade tms.
Ett arbete gick ut på att vi skulle leva i tex öken , och säga hur vi skulle göra för att överleva.
Hel skumt ämne.

Rulla in hojen i klassrummet. Tokvarva och rita lite lakrits under tiden du rör på munnen, stäng av hojen och säg, "Några frågor på det?". Starta sedan hojen fort som fan innan nån hinner fråga nåt och åk därifrån... Klart... (Såvida det inte ska vara nåt skriftligt....)

Boken "Två hjul, en bok om motorcyklar" skriven av Jan Leek, utgiven på bokförlaget Legenda AB 1989 är ett bra underlag för skolarbete om MC.
Även "Motorcykeln" av Jan Leek från 1982 är läsvärd än i dag.

Hah jag har också haft TMS på thorildsplans gymnasium...sickna skumma lärare och skumt ämne!

Nakscåt!

Skrev också arbete om motorcyklar men skrev mer om vad som var extra bra med motorcyklar än o rada upp första motorn hade en glödstång blabla

Hade det ämnet förra terminen också. Jag hade dessutom två lärare i det ämnet, de hade varannan lektion. Ena läraren bröt sig själv i fan varenda mening, man blev ju helt galen av det. Den andra läraren kom alltid helt svettig,arg och otrevlig. Konstiga människor de där tms-lärarna.

Firefly skrev:
Rulla in hojen i klassrummet. Tokvarva och rita lite lakrits under tiden du rör på munnen, stäng av hojen och säg, "Några frågor på det?". Starta sedan hojen fort som fan innan nån hinner fråga nåt och åk därifrån... Klart... (Såvida det inte ska vara nåt skriftligt....)

:D :D :tummenupp

tuvär inte om mc men har all fackta om motorn i sig och turbo i pdf fil tror jag det heter :)

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra