Mc semester

Perskan

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
Yamaha XT660R-05, Suzuki DR600-87
Tänkte ta en veckas båge semester i Sverige i sommar, någon som har någe bra förslag på en nice rutt? Vi utgår från Sthlm.

Perskan skrev:
Tänkte ta en veckas båge semester i Sverige i sommar, någon som har någe bra förslag på en nice rutt? Vi utgår från Sthlm.

Uppåt.. Finns massor nice vägar och lite poliser på landsvägarna.

ola_sandin skrev:
Lelleträffen på Gotland.

Jo det blir ju en nice rutt från tokholm för en semestr på hoj. 30minuter till gotlandsfärjan.. åka båt och sen landa på gotland.. Mycket fina landsvägar där eller?. På en vecka hinner ni nog köra 7-8 varv runt ön.. :hihi

Gotland!

Om jag bara hade en veckas semester så skulle jag lägga den på lelleträffen på gotland! Mycket fina vägar, banåkning för den som vill och det finns alltid nånting att göra.

Jag skulle antingen åka neråt Öster/Västergötland, eller uppåt Dalarna, kanske Hälsingland. Lite beroende av vad man är ute efter, söker man sig uppåt så är det säkrare ur polissynpunkt, men samtidigt kanske mindre med sevärdheter. Men båda ställena har ju väldigt vacker natur :tummenupp
Jag å en polare planerar en sväng till Dalarna på sensommarn, flygdagen i Dala-Järna :)
Annars är ju inte Norge så dumt heller! Lite dyrare än Sverige dock, och en bit att åka innan man är där så att säga.
Åland är inte alls dumt heller, mycket fina vägar! Men en vecka på Åland kanske är lite mycket, om man inte tänker utforska ALLA vägar, eller ALLA muséer :) Annars är det ju en lagom dagsutflykt, 10:00-färjan från Grisslehamn, och sen åker man tillbaka med 18:30-färjan (eller 20:15, lite beroende på när man åker) från Åland, det ger 5-7h på Åland! Kostar 90kr, 50kr tor för en person, 20kr enkel för hojen! :tummenupp
Dom har dessutom paketpriser för mc-semestrar:
http://www.eckerolinjen.se/sv/document.asp?docID=5730&tocID=79

Tack å bock, de va ju en del trevliga förslag! Ja vi får väl se vart de bär av, tyvär e d ju en stund kvar tills dess :(

Perskan skrev:
Tack å bock, de va ju en del trevliga förslag! Ja vi får väl se vart de bär av, tyvär e d ju en stund kvar tills dess :(

Mjo, det är ju det :( Men man kan ju alltid drömma och planera! :) Jag håller på att skaffa nya väskor till hojen tex.

kartor.eniro.se har uppdaterats, så nu kan man välja att man inte vill åka motorväg, så det blir lite lättare att hitta bra hojvägar dit man ska! :tummenupp

Hoztic skrev:
Mjo, det är ju det :( Men man kan ju alltid drömma och planera! :) Jag håller på att skaffa nya väskor till hojen tex.

kartor.eniro.se har uppdaterats, så nu kan man välja att man inte vill åka motorväg, så det blir lite lättare att hitta bra hojvägar dit man ska! :tummenupp

De låter ju riktigt smidigt! Ska genast ta mig en flukt....
:tummenupp

Hoj semester

Åk till Halmstad... Skitkul på sommaren! Mycket hojar i stan, en massa fest och härlig strand (för att va Sverige) Många kampingar också!
Men sen så kanske man vill ha ut mer av sin MC-semester än fest och strand... Men kul är det iaf...

Perskan skrev:

Jag fick 88100 träffar på ordet "motorstadion" i Google, så nu är det bara att börja bocka av banrekorden, borde väl hinna med en sju, åtta stycken på en vecka??
Det blir en bra semester!!

Rusor skrev:
Jag fick 88100 träffar på ordet "motorstadion" i Google, så nu är det bara att börja bocka av banrekorden, borde väl hinna med en sju, åtta stycken på en vecka??
Det blir en bra semester!!

Hehe.. ja me nya sebring burken e du nog svårslagen!! :tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph