Mc-semester i US and A?

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Hallå. Jag har lekt med tanken att åka min egen cykel genom USA. Jag har kollat runt lite men inte hittat något bra sätt att frakta över hojen. Givetvis skulle ju båtfrakt vara det bästa då det borde vara det billigaste.
Ja jag vet att det både är enklare och lite billigare att både hyra eller tillochmed köpa en ny mc när jag väl är i staterna, men det är inte det som är grejen.
Är det någon som har erfarenhet av en sådan här resa eller har koll på vad frakten skulle kunna kosta.
Cykeln det skulle handla om är en ombyggd dragstar och väger väl mellan tummen och pekfingret ca 160-170 kg om det spelar någon roll för fraktpriset.

Mvh.

Hör med något företag som importerar från USA, vet att det är några i göteborg som sysslar med det. Drar de in det åt ett håll kanske de har lastplats då lådorna går tillbaka. I vilket fall som så vet de hur det funkar, och vilka papper som krävs.

Kolla med ditt försäkringsbolag först för försäkringen kan med stor risk kosta skjortan för USA.

Kolla med ditt försäkringsbolag först för försäkringen kan med stor risk kosta skjortan för USA.

Och kolla upp reglerna för vad som gäller din hoj och hojar i allmänhet i USA. Måste du pimpa den med orangefärgade reflexer på sidorna på framgafflarna och röda på sidorna bak eller är den undantagen från det om den är svenskreggad? Är ditt avgassystem tillåtet? Etc.

Personligen skulle jag välja att hyra en hoj, oavsett hur sugen jag är på att låta min egen smak på en ny kontinent...

Kolla även vad som gäller när du tar hem hojen, så du inte åker på¨moms och tull, det finns en del tokiga regler där

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back