MC semester i SVERIGE!

Ingen som har tidigare erfarenhet när det gäller den ekonomiska biten i en mc semester?

På den tiden jag semestrade på hoj, så brukade jag tälta. När man tröttnade på det kunde det bli nån natt i stuga, eller till och med hotell. Mat lagade jag själv på trangiakök oftast. Kunde bli nån pizza ibland.
Det blev mycket packning på hojen, men billigt blev det. Nästan gratis..

Var ställer du hojen om nätterna? Låter du den stå utomhus bara?
Det beror på var man är... Många gasthaus nere i Europa är medvetna om "problemen" med mc o har inhängnade områden , garage , etc , där man kan ställa hojen över natten. I Tjeckien , Polen , Kroatien kedjade vi ihop dom oxå....svårare att lyfta 2 hojar än en:)

jag och tjejen var på mc semester i sverige förra sommaren och ekonomisk så kan det variera mcyket. Men det jag kom fram till var att på 2 personer som vi var så tjänade man max 150-200kr per natt att bo i stuga jämfört med hotell.

När planerar ni att åka och hur länge? Jag har haft lite planer på att dra en vecka: från sthlm, östkusten ner via kalmar, malmö, köpenhamn, gbg och uppåt. Vore kul med sällskap då kusinen nyligen hoppat av.

Tältar man så kostar ju bara mat och bensin. Vandrarhem är smart att ta 1-2 nätter då det ofta går passa på att tvätta och påsåvis minska packningen.

Jag har räknat på 2500kr för 7 dagar (ej nöjen på sidan om).

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti