Mc semester i Skottland

Mojje

www.mce.se
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
BMW K1300s -09
sgtpepper skrev:
2146814 Precis samma upplägg hade jag och min polare förra året. Se till att inte missa Isle of Skye, oerhört vackert! När ni är där så kan ni stanna till vid Talisker och bo på puben/vandrarhemmet där, väldigt trevligt och prisvärt och sen ta en tur i destilleriet som är litet och inte så "turistigt".

Att spänna hojarna på färjan är inga problem, det blir lite svettigt bara när man står där i skinnställ och spänner fast sin bebis :). Jag spände fast min hoj så jävla mycket att den nog hade varit det enda som stått upp efter ett totalhaveri.
Sista bilden är den från GB's högst belägna väg? Tycker att jag känner igen vägsnutten ;-) Jäkligt häfftig väg med mäktig natur. Var i Skottland 2000 och körde runt i ca 2 veckor.

//\//\
 

KJECOP

Guest
Vi var i Skottland med hoj september 2004 och jag kan rekommendera det. Vi hade sol och fint väder i 9,5 dag av 10... :)

Så i år kör vi en längre repris. Det blir både Irland och Skottland i år under fyra veckor...

Trevliga, hjälpsamma människor, härliga mc-vägar och underbar natur. Men tänk på att vägarna är smala och att de kör fort där, åtminstone kan det kännas så eftersom det är ovant med vänstertrafik. Det gäller att kolla åt rätt håll i korsningar och utfarter...

//K-cop
 

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
Sålda :(
Captain_Insane skrev:
2146800 kör lungt för det finns en miljard fartkameror, och poliserna är sugna på att jaga av egen erfarenhet.. :D

Vad händer om man åker för fortkörning i skottland, betalar man direkt? Har dom rätt att ta kortet?

Tack för alla kort och tips ska kolla upp dem när jag kommer hem från jobbet.
 
Last edited:

MrD13

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
Sålda :(
Om fyra timmar bär det av till skottland! :yoparty

Packningen börjar bli färdig och vi kliar oss fortfarande i huvudet över hur vi ska få med allt :huvet
 

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Ort
Solna/Råsunda
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
MrD13 skrev:
2186086 Om fyra timmar bär det av till skottland! :yoparty

Packningen börjar bli färdig och vi kliar oss fortfarande i huvudet över hur vi ska få med allt :huvet

Fan va nice, lycka till och ta't lugnt på vägarna.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top