Mc säsong över för min del :(

ebbaklasa

ska man skriva nått här?
Gick med
2 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-99 och en minicross 110cc
Visserligen har jag sålt min cbr 600, men minicrossen höll behovet nere då jag o en polare brukade va ute i skogen o köra.

jag skulle vända ett fönster ut o in på linneskolan och när de va halvvägs ramla en stor glasskiva ner mitt på min hand och kapar 8 senor till fingrarna, alla 3 senor till tummen och 2stora senor till handleden och ett jack på tumbenet. Även en massa nerver har fått sys och många nerver är bortslitna och har inte kunnat lagas.
Va rätt läskigt att man såg skelettet :/
Sjukskriven 3mån nu till att börja med

de va första gången ja va på sjukhus för nått "riktigt", man tänkte rätt mycke på hur galet man kört med mcn o vad som kunnat hända, för denna skadan ja fick nu är ju bara de lilla av vad som kan hända.
sparar pengar nu till en TL1000 men har blivit lite räddare, kan
va bra att man fått mer respekt.

ta de lugnt där ute

[IMG]http://hem.passagen.se/ebbaklasa/DSCN0681.jpg

edit:
http://hem.passagen.se/ebbaklasa/skadan/DSCN0690.JPG
http://hem.passagen.se/ebbaklasa/skadan/DSCN0692.JPG

Last edited:
lider med dig. kör själv och stuntar och gör en massa andra galna grejor. inga skador av detta i år, men så gick jag in i väggen där hemma och bryter ett ben i foten :kocko

AJ!!! det verkar vara ett rejält sår du fått.

Du kör nog inte sämre i framtiden men säkert med mer tanke.

Köp dig en TL1000 till nästa sommar, kanon kul hoj.

Ajaj hoppas du läker fort (hyffsat fort iaf) den skada tar nog lite tid på sig :(

Shize!
Kommer du få stor nersättning i handen? Eller har de ingen uppfattning om det ännu?
Som lite plåster på såren så kommer du inte att behöva spara pengar till en ny hoj, förmodligen kommer du få en slant av f-kassan.

Jösse skrev:
Kräv fett skadestånd !

Låter inte som att den skadan är att leka med.
de va glasmästaren själv som ville ha hjälp med att vända fösterna så han kunde laga dom från utsidan, tycker han borde ha vetat om riskerna med att vända dom o inte låtit mig göra det

Last edited:
nån som vet hur man går tillväga med f-kassan om att få lite ersättning där?
eller vad ja annars kan göra nu?

Lider med dig!
Själv står min FORTFARANDE i garaget...
Men du kan knappra på datorn i alla fall!

Snacka med alla försäkringsbolag du har!
Ring förs-kassan och prata med dem, de vet nog med all säkerhet.

Var det DINA rutor glasmästaren bad dig vända?

Berätta mer om incidenten...

Det var verkligen tråkigt att höra. Är det din högerhand?
Hoppas att allt går bra trots allt.
Kan hälsa från din fd MC. Skall ev ut å åka idag.
Håller fortfarande på med kortet, så jag kör med handledare.

Sköt om dej/U

Last edited:
nej det var vänster handen "som tur va"

flinga: hur går körandet? hoppas de går bra och att du snart har kortet i handen =)

Trist...

Vet hur det är skar av både ven och attär i vänster armveck för 2 år sedan. Har fotfarande nerstatt känsel, och ett fruktansvärt fult ärr.... :(

Hände skadan i arbetet? då kan du anmäla det genom jobbetsförsäkring och få skadestånd där. Sen kan du oxå anmäla din egna person försäkring och få skadestånd där, både för resor sjukhuskostnader sveda och värk fult ärr och göra en invaliditetsbedömning och få pengar för det.

Krya på dig!

//Putte

Lider med dig...

Kolla med ditt försäkringsbolag. Jag fick 30 lakan för ett brutet ben
för ett par år sen (rejält brutet iofs)

Din skada är mycket värre så du skulle nog kunna få ut en
slant som hjälp till nya hojen...

Har du nån olycksfallsförsäkring så är det ju hög tid att anmäla skada där.

Är det på ett jobb så borde du var försäkrad genom arbetsplatsen om du inte bara var snäll och hjälpte till ?

Sveda och värk, invaliditet och vanprydande ärr får du normalt ersättning för om du har en olycksfallsförsäkring.

Trist som fan, om det är nån tröst så är jag gipsad så vi kan bilda klubb :tummenupp

Bifogat

• fot_avatar.jpg
    fot_avatar.jpg
    8.6 KB · Visningar: 1,632
Du borde kunna få ganska mycket för det, så spara pengar behöver du nog inte! Polarn bröt fingret o fick nedsatt funktion i handen för resten av livet, för det var ett konstigt brott, o han får runt 100 lakan för det! Så lycka till, o ligg på som fan! Själv har man problem med knät från lumpen och jag väntar på att inkassera runt 40! Kan jag stava till KTM? Krya på dig nu!

Du bör kolla upp ALLA försäkringar.
Din olycksfall (kolla din hemförsäkring). Glasmästarens försäkring. Skolansförsärking osv osv. Du kan få ersättning av flera försäkringar.
Men det ligger på ditt ansvar, inget bolag på jorden ringer dej och frågar om du gjort dej illa. Be om dokumentation från sjukan, skriv ner nu hur allting gick till så du inte glömmer det. Glöm inte att det kan uppstå problem längre fram.

Lider med dej, men det är gött att se att du kan knappra på datorn (usch fasar för att göra illa en hand).

Krya på dej!

/fredde

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form