MC Ryggsäck

Kör Boblebee du har använt det till hojåkningen sedan 2000. Funkar kanon. Inget fladder + att den håller. och vad det gäller vid omkull åkning så är det inget problem.. :rolleyes: har prövat 2 ggr funkar som has plåt/ryggskydd den är ju bla gjord för att bärgsklättrare ska kunna landa på den o klara ryggen..

Sista omkullägget så vart den dock sargad, rämmar och muttrar som håller i hop den vart nerslipade. Ringde till dem och fråga var man köper reservdelar. Fick istället vällja en ny med massa lullul för min skulle de ha i sitt Showroom. Så nu står den nere hoss dem :)

jomo skrev:
Jag har också en sån, den funkar kanon! Jag tog modellen som heter "Megalopolis Motorcycle", den har både "lastnät" och rem runt midjan. Sitter som gjuten!! Ruggigt dyr, men det är den värd. :bow

Jag kunde köpt sån för 500:- personal rabatt på gammla jobbet, dum som man var/är så köpte man inte, tro den gick på 2-3k i vanliga fall :(

Kain skrev:
Sista omkullägget så vart den dock sargad, rämmar och muttrar som håller i hop den vart nerslipade. Ringde till dem och fråga var man köper reservdelar. Fick istället vällja en ny med massa lullul för min skulle de ha i sitt Showroom. Så nu står den nere hoss dem :)

Jag har letat efter denna väska i över fyra års tid, såg den en gång i en sportaffär men sedan dess har jag inte hittat den. Ska nu köpa en sådan till mig själv i julklapp för i år har jag varit snäll :tomten

Men har du någon aning som skiljer Megalopolis Sport och Motorcycle? Det visste de inte på Boblbee Custom Store i Sthlm, och den informationen på deras sida verkar visst vara nere.

Tacksam för svar! :tuttar

Mvh K-man

jag har en MC-ryggsäck som är ett litet inbyggt ryggskydd!

ganska stor väska och även möjlighet och rulla ihop den och ha den som midjeväska med plats för mobilnycklar och liten flaska vatten!

Mycket rolig sak,
är en dainese, plylbög nejdå =)

Kentamannen skrev:
Jag har letat efter denna väska i över fyra års tid, såg den en gång i en sportaffär men sedan dess har jag inte hittat den. Ska nu köpa en sådan till mig själv i julklapp för i år har jag varit snäll :tomten

Men har du någon aning som skiljer Megalopolis Sport och Motorcycle? Det visste de inte på Boblbee Custom Store i Sthlm, och den informationen på deras sida verkar visst vara nere.

Mvh K-man

Nja inte riktigt men det ser ut som om midjebältet sitter fast i ryggan på MC modellen medans på andra modeller snäpperman fast det..

Last edited:
sege skrev:
Hur är det med säkerheten när man packar på sig grejjer på ryggen?

Köra omkring med hårda saker i en väska kan inte vara helt nyttigt om man går omkull el.

Man har ju varit på bolaget några gånger och kört därifrån med några pilsnerflaskor i ryggan och det känns inte helt bra när man tänker på vad som skulle kunna hända. :skrämd
Annars så kan jag säga att jag kör med Haglöfs Tight Medium och den funkar skitbra att ha när man kör hoj.

ThiMan skrev:
Neeeeej det kan ja inte göra.....skoja bara, tar sån tid bara.

Jag vill ha min väska idag...så jag kan sitta o ha den på ryggen o känna mig fulländad så här före jul. kanske lägga ner någon julklapp i den för utfyllnadens skull. :3freak

Tack för tips råd o svar :tomten

Såg för ett tag sedan att AVA hade Alpinestars ryggor inne. Det var iof ett tag sedan och det var inte många, men de hade några ivarje fall. Om man nu vill handla på Ava ... :)

:tomten

jomo skrev:
Jag har också en sån, den funkar kanon! Jag tog modellen som heter "Megalopolis Motorcycle", den har både "lastnät" och rem runt midjan. Sitter som gjuten!! Ruggigt dyr, men det är den värd. :bow
Jag köpte min exklusive för 995:-(kostar 1599 hos boblebee själva) ...har några polare som äger ett företag som säljer den! skicka PM om ni vill ha till bra pris ;)

Kentamannen skrev:

Mvh K-man
Jag vet :hej
Sport har ett skal som är gjutet i den färgen som skalet är i, alltså är den mer reptålig än den vanliga lackade modellen, MC modellen har magbälte!

alla tillbehör som lastnät extra väskor o.s.v. går att köpa löst, rätt billigt faktiskt, särskilt igenom mina polare :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park