MC Ryggsäck

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Jag är ute efter en ryggsäck som jag ska använda när jag drar fram på stockholms gator o torg...

Någon som vet nån bra eller var man kan köpa bra osv...gärna alpinestars eftersom jag hade sånt skinnställ ;)

:rolleyes:

Någon som vet nån bra eller var man kan köpa bra osv...gärna alpinestars eftersom jag hade sånt skinnställ ;)

:rolleyes:[/QUOTE]

Ahhaaaa en märkesbög :banana :lol

// TOK :fyllisar

Märkesbög är bara förnamnet.....Jag är en PRYLBÖG också, ska det vara nåt ska det vara schysst... Det finns säkert många prylbögar / märkesbögar där ute :arsele

öh, eh....
Vafan?

Stolpa in på närmsta sportaffär och köp en som passar dig i smaken, hur svårt kan det bli?

fattar inte att jag orkar svara på denna tråd...

ThiMan skrev:
Märkesbög är bara förnamnet.....Jag är en PRYLBÖG också, ska det vara nåt ska det vara schysst... Det finns säkert många prylbögar / märkesbögar där ute :arsele

Både AVA mc och Mc varuhuset har ganska bra med säckar kolla hos dem vettja !

// TOK :fyllisar

Stick till en välsorterad cykelaffär eller liknande. Jag köpte en grymt bra rygga på stadium som var gjord för cykling. Ordentliga kuddar bakpå så belastning ligger på tre punkter och bälte och litet bälte över bröstet så man kan spänna fast ordentligt. Sen kan man även "dra ihop" ryggan om man t. ex bara har badkläder i så att den blir jävligt platt. Sitter även en plastplatta i så att man inte får hårda saker i ryggen. Är fruktansvärt nöjd med den o den va värd varenda krona. Kosta 700:-.

Kolla www.haglofs.se

Här är min http://www.haglofs.se/produkter/ryggsackar.asp?lang=en&CatNr=350#

321000pb.jpg

Last edited:
jag kan inte bara göra det...tyvärr, dom som finns där är kass...eh...öhh....tror ja
Förstår inte hur jag orkar svara en som inte orkar svara på denna tråd... :arsele

ThiMan skrev:
Jag är ute efter en ryggsäck som jag ska använda när jag drar fram på stockholms gator o torg...

:rolleyes:
Kör själv med en Haglöfs - Tight XL har haft den i 10år!!! Kommer köpa en lika dan när det går hål på den här, drag kedjan börjar ge sig lite nu men men,finns ingen skönare säck att ha på sig när man kör hoj, känns knappt att man har den på sig, den är iofs inte billig, men va fan... man betalar för kvalitet och komfort :fakta :yoparty finns många billiga kopior där ute..

(INTE den säcken jag har på avatarn) länk till säcken
Edit: stavfel

Last edited:
Tight XL:n verkar ju grymt sjysst. Bättre om man ska åka lite längre. Min är inte så jäkla stor, finns en större strl iofs men det vore grymt o ha en stor och en lite mindre.

tycker att boblebee.com ryggsäkar är grymt cool extra+ är att de är Made in Sweden.

Pettersson skrev:
Stick till en välsorterad cykelaffär eller liknande. Jag öpte en grymt bra rygga på stadium som var gjord för cykling. Ordentliga kuddar bakpå så belastning ligger på tre punkter och bälte och litet bälte över bröstet så man kan spänna fast ordentligt. Sen kan man även "dra ihop" ryggan om man t. ex bara har badkläder i så att den blir jävligt platt. Sitter även en plastplatta i så att man inte får hårda saker i ryggen. Är fruktansvärt nöjd med den o den va värd varenda krona. Kosta 700:-.

Kolla www.haglofs.se

Här är min http://www.haglofs.se/produkter/ryggsackar.asp?lang=en&CatNr=350#

321000pb.jpg

Det blev lite fel där...mitt meddelande som är under ditt ska egentligen vara över ditt för det är svaret på meddelande som är över ditt...hahahah förstår du ?

T :3freak :hihi :lol

smiler skrev:
Låt bli nästa gång då.... :kocko

Denna ser ju sjysst ut, e själv ute efter nåt...... Finns dock bara i blått å rött.....

backpackred.jpg

Var hittade du den där ryggan nånstans ??

Jag har hittat Alpinestars ryggor i USA men inga i sverige....

:tummenupp

Thundercat skrev:
Be någon återförsäljare av Alpinestars att ta hem en ryggsäck till dig då.

Neeeeej det kan ja inte göra.....skoja bara, tar sån tid bara.

Jag vill ha min väska idag...så jag kan sitta o ha den på ryggen o känna mig fulländad så här före jul. kanske lägga ner någon julklapp i den för utfyllnadens skull. :3freak

Tack för tips råd o svar :tomten

Kawa Tina skrev:
tycker att boblebee.com ryggsäkar är grymt cool extra+ är att de är Made in Sweden.
Köpte nyss en sån! skit nöjd!! dessutom är det de säkraste valet.. du kan stå o kötta med ett basebollträ i ryggen på den utan att det känns eller nått händer ;)

ThiMan skrev:
Neeeeej det kan ja inte göra.....skoja bara, tar sån tid bara.

Jag vill ha min väska idag...så jag kan sitta o ha den på ryggen o känna mig fulländad så här före jul. kanske lägga ner någon julklapp i den för utfyllnadens skull. :3freak

Tack för tips råd o svar :tomten

Du kan få den innan jul om du har tur, det beror på när återförsäljaren får leverans från Alpinestars. Jag beställde en jacka som inte säljs i Sverige, jag missade en leveransbeställning med en dag, annars hade jag fått den på bara ett par dagar.

Agera Baghera...

Bifogat

• v3.jpg
    v3.jpg
    3.7 KB · Visningar: 198
kajlyl skrev:
Köpte nyss en sån! skit nöjd!! dessutom är det de säkraste valet.. du kan stå o kötta med ett basebollträ i ryggen på den utan att det känns eller nått händer ;)

Jag har också en sån, den funkar kanon! Jag tog modellen som heter "Megalopolis Motorcycle", den har både "lastnät" och rem runt midjan. Sitter som gjuten!! Ruggigt dyr, men det är den värd. :bow

Hur är det med säkerheten när man packar på sig grejjer på ryggen?

Köra omkring med hårda saker i en väska kan inte vara helt nyttigt om man går omkull eller?

Bryr mig iofs inte så mycket när jag bara har väska, en Everest från Stadium för övrigt (funkar utmärkt :tummenupp) men jag har kört omkring med biljardkö i sitt hårda fodral + väska utanpå ibland och det känns inte helt seriöst.

Ett tips: Tänk på att inte köpa en ryggsäck med alltför mycket lösa remmar och andra detaljer på! De fladdrar omkring aldeles för mycket. Säckarna ovan ser bra ut, rena och fina.

Tänk också på att prova säckarna med rätt förarställning för sporthoj, det vill säga puckelryggig fosterställning.

Och nej, jag tror inte att den hårda säcken är bra att köra omkull i. OK att den håller för hårda tag, men det innebär ju att din rygg går sönder före ryggan och inte tvärt om.

Tung packning skall surras fast på kutsen, inte bäras på ryggen. Då tycker jag att köregenskaperna påverkas minst. Fast bäst är väl en tankväska. Oops, nu drog jag iväg från ämnet.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park