Mc-register på nätet, kan man lita på det?

Kort svar: Nej, det är inte lika bra som transportstyrelsens egna register. Varken min bil eller mc har korrekta eller fullständiga uppgifter.

Så jäkla jobbigt tycker jag inte det är att söka på TS hemsida heller om man nu inte har det som något slags heltidsjobb.

Instämmer. TS hemsida är grym, där finns all info man kan önska sig om fordonet samt info om ursprungs effekt… är väldigt aktuellt för A2 väljarna

Det verkar iaf som dom registrerar nya användare på motorsiter och ställer frågor om sig själva för att skapa hype eller vad säger du?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297330

Och som vanligt glömmer de att andra användare också är medlemmar på många olika forum.

Så, lucazz, hur ligger det egentligen till...? Shoppar du verkligen bil och hoj samtidigt...? Eller är du bara här för att marknadsföra en tveksamt fungerande site som snart är nerplockad...?

Kollade min ho, roande läsning... "Fordonet är en gul motorcyckel som är i trafik. Växellådan är okänd och motorn på 71 hk drivs med bensin." Växellåda okänd?? Dessutom är den 0mm lång och 0mm hög, mao så kör jag omkring på något utan växellåda och som dessutom inte finns, undrar varför jag betalar försäkring och fordonsskatt för något som enligt dom inte existerar :dummer

Inte mycket rätt. Min Firestorm är tydligen numera en Honda Accord :hihi
Och trots att jag äger 3 registrerade fordon är Accorden den enda jag får upp som registrerad på mig.
Det är väl den enda funktionen som inte finns hos transportstyrelsen, att kunna se vilka fordon som mer finns registrerade på en person, och så fungerar den inte :dummer

Min uppmaning är att inte gå in på denna sida. Flera har redan bevisat att informationen på denna sida är precis oduglig. Risken finns att detta handlar om någon slags reklamkampanj där någon tjänar pengar ju fler som klickar in på sidan, alternativt någon slags förberedelse för en kommande spam-attack.

Om man nu är i situationen att man kan shoppa både bil och hoj samtidigt lär inte Transportstyrelsens SMS-kostnad vara det som tömmer banken...

Biluppgifter.se verkar vara en ganska korkad webbsida när den utestänger en om man surfar runt med en VPN anslutning.Å andra sidan så bryr jag mig knappast. :crash

Uppgifterna på mina fordon stämmer iaf inte. Skräpsida. Betalar hellre tre spänn för att få info som jag vet stämmer.

Uppgifterna på mina fordon stämmer iaf inte. Skräpsida. Betalar hellre tre spänn för att få info som jag vet stämmer.

Av någon anledning går det inte att kolla ägare på min egen mc, står bara min ålder och ort, ingen länk där man kan se mitt namn.
Positivt för mig antar jag, men konstigt :va

Av någon anledning går det inte att kolla ägare på min egen mc, står bara min ålder och ort, ingen länk där man kan se mitt namn.
Positivt för mig antar jag, men konstigt :va
Sicken tur du har!

I mitt fall stämde uppgifterna tillräckligt bra för det skulle kännas så där lagom oroväckande att kreti och pleti kan komma åt dem. T.ex. att nån tycker att min hoj är ett "lämpligt" objekt och kan slå upp direkt i vilket garage den står med karta och allt bara genom regnumret utan några som helst spärrar.
3 kronan hos TS hindrar ju i.a.f. nån okynnesletare.

F.ö. så ägs numera min gamla TransAlp av någon i Lycksele.

Last edited:
Tar i från tårna å lyfter denna tråd då den dök upp när ja googlade. Skulle vilja ha tag i register med specifika fordon (i mitt fall Ural/Dnepr) utan å ha regnummer. Tänkte helt enkelt va en jobbig jävel å ringa folk å kolla om ev säljintresse. Vart ska ja vända mej? :va Va en kille som hittat mej å köpte min qvarna 570 på detta vis men då hade ja ingen tanke på detta själv...

Tar i från tårna å lyfter denna tråd då den dök upp när ja googlade. Skulle vilja ha tag i register med specifika fordon (i mitt fall Ural/Dnepr) utan å ha regnummer. Tänkte helt enkelt va en jobbig jävel å ringa folk å kolla om ev säljintresse. Vart ska ja vända mej? :va Va en kille som hittat mej å köpte min qvarna 570 på detta vis men då hade ja ingen tanke på detta själv...

https://transportstyrelsen.se/sv/va...istret/Kop-adressuppgifter-eller-fordonsdata/

Vill du ha tag på ett objekt för en spottstyver eller något fint?
Jag har lite koll på rysshojar...

Tog och kollade mina hojar. Verkade stämma. Mil per år = Mil mellan besiktningar / 2 stämmer på pricken för Sprint RS.
Men om man dröjer med besiktning (för man inte kör hojen) så det går längre tid mellan besiktningar än 2 år
så tar dom hänsyn till det. Ser det på GSX1300R.
Typ mil / år = "Mil mellan besiktningar" x 24 / "månader mellan besiktningar".

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...