Tjenis,
har blivit hojlös för en tid sedan och är enormt sugen på ny hoj men pga ändrade förhållanden så har jag inte så mycket tid / pengar för tillfället.
Fick då en idé som jag vill bolla med er på sporthoj.
Säg att jag startar ett bolag och köper in till att börja med 2st hojar.
Folk i samma sits som mig tecknar avtal med mig och abbonerar sedan på en del i hojarna. För x antal pengar i månaden får man nyttja hojen 1dag i månaden.
I avtalet står att kund betalar självrisk vid skador och hojen ska alltid återlämnas fulltankad.
Man betalar bara 6mån om året, resten av tiden är cyklarna avställda och går ej att låna.
Hojarna står i ett låst och larmat garage i centrum.
Man loggar in på mcpoolen.se med sitt lösenord och får då upp en kalender där man bokar in vilken dag i månaden man vill åka.
I garaget finns två kassaskåp med kodlås där man trycker in sin personliga kod för att få tillgång till nyckeln.
Låter detta som en helt på tok för galen idé eller tror ni det kan fungera?
Hade du själv kunnat tänka dig abbonera för 1 dags körning i månaden?
Vad anser du vara rimligt att betala för detta/mån?
Kom gärna med åsikter, både bu och bä!
Snabb räkning: (exempel 250:-/mån i abb.)
40pers x 250:-/mån = 10.000:-/mån
Per hoj: 5000:-/mån
Bokar alla en dag i månaden så finns det 10 lediga dagar/mån per hoj vilket kan vara bra för verkstadsbesök, däckbyten osv.
5000:-/mån kan man hålla en hoj för, inkl. försäkring.
En månadskostnad på 350:- innebär 7000:-/hoj.
(så man har råd med sulor med)
har blivit hojlös för en tid sedan och är enormt sugen på ny hoj men pga ändrade förhållanden så har jag inte så mycket tid / pengar för tillfället.
Fick då en idé som jag vill bolla med er på sporthoj.
Säg att jag startar ett bolag och köper in till att börja med 2st hojar.
Folk i samma sits som mig tecknar avtal med mig och abbonerar sedan på en del i hojarna. För x antal pengar i månaden får man nyttja hojen 1dag i månaden.
I avtalet står att kund betalar självrisk vid skador och hojen ska alltid återlämnas fulltankad.
Man betalar bara 6mån om året, resten av tiden är cyklarna avställda och går ej att låna.
Hojarna står i ett låst och larmat garage i centrum.
Man loggar in på mcpoolen.se med sitt lösenord och får då upp en kalender där man bokar in vilken dag i månaden man vill åka.
I garaget finns två kassaskåp med kodlås där man trycker in sin personliga kod för att få tillgång till nyckeln.
Låter detta som en helt på tok för galen idé eller tror ni det kan fungera?
Hade du själv kunnat tänka dig abbonera för 1 dags körning i månaden?
Vad anser du vara rimligt att betala för detta/mån?
Kom gärna med åsikter, både bu och bä!
Snabb räkning: (exempel 250:-/mån i abb.)
40pers x 250:-/mån = 10.000:-/mån
Per hoj: 5000:-/mån
Bokar alla en dag i månaden så finns det 10 lediga dagar/mån per hoj vilket kan vara bra för verkstadsbesök, däckbyten osv.
5000:-/mån kan man hålla en hoj för, inkl. försäkring.
En månadskostnad på 350:- innebär 7000:-/hoj.
(så man har råd med sulor med)
Last edited: