Mc-Poliser på Sporthoj.com?

Alltså, det är ju inte polisen som är jobbig. Det är lagen som har något med hastighetsbegränsningar att göra. Har inte riktigt fattat det hela med den lagen än men det kommer väl med åren :va

Ja vet inte de ja...

CHROLO skrev:
Mamma sa alltid att jag var snäll och du vill väl inte påstå att lilla mamma ljuger??!! :hej
Om du är den jag tror att du är, så är du inte snäll :4skrika
Köra ifrån stackars mig med polishojen på Mantorp Park förra året :Bugar

\\BosseB

Jag har inget otalt med polisen, men nej jag hälsar inte på dem, har hört att en del blivit stoppade för sådana tilltag.

Jag har börjat tappa förtroendet för polisen helt på senare år, det är mest indrivning åt staten tycker jag.

Kan bero på att jag bor i en sådan region där det saknas nattpolis inom 4-5 mil osv, det är givetvis ingen enskild polis fel.

gurra snurra skrev:
Här har du en :tummenupp .
Fråga: Har hört någång att ni har gasreglaget till vänster, för att enklare kunna dra pistol i fart (om man t ex är högerfattad dvs). Stämmer det ? :yoparty

Mvh

Micke - som sökt polishögskolan, å tänkte försöka bli mc-polis :brinnerup

IronMike skrev:
Fråga: Har hört någång att ni har gasreglaget till vänster, för att enklare kunna dra pistol i fart (om man t ex är högerfattad dvs). Stämmer det ? :yoparty

:brinnerup
hahahahaha, komik på hög nivå.
Det där kommer nog från att Indianhojarna hade gasreglaget på vänster sida, och det sades ju var pga samma sak.

Poacher skrev:
hahahahaha, komik på hög nivå.
Det där kommer nog från att Indianhojarna hade gasreglaget på vänster sida, och det sades ju var pga samma sak.
:fatta! hehe, någon riktig polis som kan bekräfta ?

Poliser är bra, det är bara att ringa så kommer dom och jagar bort knarkarna från min parkering. :tummenupp

På tal om polisen. Va det i nyheterna igår som dom hade hur snabbt motivationen tryter på polisen, och tagandet av egna initiativ. Efter första året så sjönk ju motivationen väldigt mycket. Bland dom som varit polis i 15 år så fanns ju knappt nån motivation kvar att ta egna initiativ. Det e väl där som det största problemet med polisen, och samhällets uppfattning om polisen finns.

Lokke skrev:
På tal om polisen. Va det i nyheterna igår som dom hade hur snabbt motivationen tryter på polisen, och tagandet av egna initiativ. Efter första året så sjönk ju motivationen väldigt mycket. Bland dom som varit polis i 15 år så fanns ju knappt nån motivation kvar att ta egna initiativ. Det e väl där som det största problemet med polisen, och samhällets uppfattning om polisen finns.

Jag är inne på mitt femtonde år...........

IronMike skrev:

Mvh

Micke - som sökt polishögskolan, å tänkte försöka bli mc-polis :brinnerup

På polishojarna finns dispens för att gasreglagets återgång. D.v.s. semestergas. Det är inte för att vi ska kunna skjuta medans vi kör utan för att vi ska kunna dirigera trafik medan vi kör.
:)

Kuriosa:

På dom gammal Indian´s som den Amerikanska polisen använde på 50-talet så hade man satt gasen på vänster sida just pga att dom skulle kunna använda sitt tjänstevapen.

Långa farbron skrev:
Kuriosa:

På dom gammal Indian´s som den Amerikanska polisen använde på 50-talet så hade man satt gasen på vänster sida just pga att dom skulle kunna använda sitt tjänstevapen.

OT: men tusan vilken vacker avatar du hade farbrorn ;)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret