MC-polis på bana

-PLM- skrev:
Jag och en kamrat drog tydligen ovetandes en mcpolis... Han lyckades inte komma ifatt fören vid ett rödljus som var rött länge enligt han själv. Nu vet jag inte hur mycket han gasade, men känns som en aha upplevelse för mig hur pass de står på. Han hade den nya bmwn med 140? häst.

r1100s kanske?

Ingen aning! Han tyckte det var bra drag i den iallafall när jag frågade :lol

amullo skrev:
Sen har jag aldrig varit med om att någon lyckats köra ifrån nånn med radio.. Sen är det ju ofta som MC-poliserna jobbar tillsammans med helikopter.

Så länge man håller hög hastighet kan dom knappt prata eller höra vad som sägs i radion vet jag av erfarenhet. Men det gäller säkert inte alla polishojar.

Hade nämligen en hoj efter mig och jag satt i min bil och lyssnade på polisradion när den stackaren fick sakta ner från 90 till 70 för att vindbruset skulle avta så att han skulle höra vad som sas på radion.

Mattiaz skrev:

Har dom rs1100s?
En sån här alltså
Stobe6.jpg

mankan skrev:
Hur fort går deras hojar förresten?
Nya bumsen K1200S lär väl göra mätarn ut, alltså 299 km/h...var tvungen att svänga in vid en långtradarkontroll bara för att titta på hojen.

Enligt förarens utsago var det iaf inga problem att hänga med en R1 :gnissla

Last edited:
mankan skrev:
Angående den här bilden undrar jag om det är någon som har sett MC-polisen köra på bana någon gång?
Det där ser väl ut som det jag har sett av dem åxå. När min sambo gick BoK-kurs med SMC Sthlm hade vi två poliser med som instruktörer. Det såg ut ungefär sådar, men det gick oftast fortare än andra som kämpade med knät i backen och inte höll samma jämna fart.

Det är inte kurvhastighet som är deras problem, utan med de gamla K100 hänger de helt enkelt inte med i acc å toppfart.

Dessa cyklar körs oftast av förståndiga män över 40.
I vanliga fall tror jag inte de väljer att riskera livet genom att köra i flera hundra km/h efter en sjuk 20 åring på R1:a
Men på rätt ställe kan de dra på ganska ordentligt.

Jag har varit med och lekt på några av polisen mc-kurser och de tränar på mycket olika sjuka saker.
De är bra på att manövrera dessa blymonster med konstig motor.
Tror inte jag skulle rekommendera speciellt många av posörerna här att vrida på rullen när det kommer en sådan bakom.

Jag hade en äldre polis-mc efter mig i några mil och han valde att dra ner hastigheten. Bla för att kunna snacka med sin kompisar i komradion.
Lååång tid utan körkort blev det. :) :kocko

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...