MC polis med turban?

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date
KGK skrev:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,790255,00.html :yoparty

Men RPS släpper inte helt loss skaparglädjen. Kippan, turbanen eller huvudduken ska ha ”passande färg och form” till uniformen.

"Inte heller får kippan, turbanen eller huvudduken ge avsteg från ”säkerhetskrav eller arbetsmiljöbestämmelser”. Som exempel tar Andersson förberedelser inför en demonstration där stenkastning kan förväntas. Då måste deltagande poliser bära hjälm"

Personligen tycker jag poliser ska se ut som poliser. Eller ska man ta hänsyn till typ läggning så någon knallar runt i rosa paljett-uniform?! :va

Alla ska självfallet få bli poliser men en uniform är en uniform..

Last edited:
Haha, den här diskussionen förde vi för tre år sedan på forumet. Så gammal är nyheten, minst. Då fanns det bilder också, och det kan jag säga er at den turbanen var fan stilig :fakta

Samma sak har redan funnits i försvaret ett tag, och det verkar fungera någorlunda där. Värnpliktsnytt och SVD

Jag anser dock att inga former av religiösa (eller politiska) symboler och klädesplagg ska få vara synliga på statliga tjänstemän i uniform. Spelar ingen roll om det är turban på huvudet, djävulshornsimplantat i pannan eller ett silverkors i kedja kring halsen. Det som bärs under uniformen är upp till var och en, men det som bärs ytterst är en del av uniformen.

Ukiwaza skrev:
Tyrolerhatt är best tyckar jag. :D

Du skulle se korvgubbe i en vanlig sjömanshatt för att förstå att Tyrolerhatt vore en otrolig overkill. :lol
De gjorde YMCA på skolavslutningen istället för Nationalsången. :yoparty

Fy fan säger jag, kass av RPS.

Skulle vilja se hur en sådan snut behandlas i tex Rosengård av en bråkmakare med helt andra religösa värderingar.

Som det är nu kan ju inte ens en ambulans köra dit för att hämta skadade utan att ambulanspersonal blir hotade.

Sick world indeed!

/T

Löjligt! en uniform är en helhet! annars kan ju alla andra poliser bestämma sig för att ha kepsar mössor mm lite som dom känner sig för. bara dom är i matchande färger..

Haha, man tror inte det är sant. Men allt ska ju vara så förbannat politiskt korrekt i detta land så man sluta aldrig förvånas. Vilka clowner. :1pajas

Markus skrev:
Du skulle se korvgubbe i en vanlig sjömanshatt för att förstå att Tyrolerhatt vore en otrolig overkill. :lol
De gjorde YMCA på skolavslutningen istället för Nationalsången. :yoparty

:D :D

Nattmössa då ?? Han pratar ju mest i den. :rofl

Last edited:
Ukiwaza skrev:
:D :D

Nattmössa då ?? Han pratar ju mest i den. :rofl

Det var faktiskt ganska kul, så kul att jag förärar mitt svar med:

1x :D
1x :rofl
och även
2x :hihi

YMCA med nattmössor, det vore något det. Och velourdräkter.

Att ni tre orkar ..

:backontop

Poliser ska ha uniform, polisuniform. Allt annat kan de ha på fritiden.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025