Mc-polis i krock med MC!!!

Om det där var i västerås och killen körde en Aprilia, så såg jag det.
Det var vid rondellen vid ikea/flygplatsen?

Ajaj först krascha och sen bli av med körkortet när man reser sig upp, tråkigt.
Hoppas det gick bra med killen.

Swedie skrev:

"körkortet togs på plats" står de, då borde det ju inte gått så illa

Swedie skrev:

Jag tror att det är den de menar.. En aprilia sa du?! hm....

Ska inet polisen föregå med gott exempel och hålla avstånd? varför va han så nära för om killen ändå stannade? :va

Hopas att det gick bra med båda iaf

Dregen skrev:
http://www.vlt.se/article-article=77902.html

Hoppas föraren klarar sig bra.. Undrar vems fel det var?!?!

/SH-mode on/
Vems felet var torde ju vara solklart! Det var ju en Polis inblandad, alla Poliser är onda människor som bara är ute för att förstöra för oss laglydiga hojåkare! Självklart är det också Polisen som sitter i din säng och smular knäckebröd när du inte är hemma, dödar alla dina blommor samt lämnar p-filmerna framme när svärföräldrarna kommer på besök! De är läskiga det där Polis-gänget, nästan lika illa som Ketting-jenget! :huvet
/SH-mode off/

Skämt åsido, hoppas det gick bra med killen som fick åka till sjukan. Kortet försvann iaf vid "rätt" tid på året.

CHOCKEN! FULL MC-polis MEJADE NER oskyldig motorcyklist!

Men allvarligt, det krokade ihop, det är väl lätt hänt?

Dregen skrev:
http://www.vlt.se/article-article=77902.html

Hoppas föraren klarar sig bra.. Undrar vems fel det var?!?!

Hoppsan! Tur att det verkade gått relativt bra men undrar hur det gick till. :confused: 140 på E18 låter ju dessutom som en riktig vansinneskörning. Nästan som när Kungen körde i 160 med sin Porsche. :rolleyes:

I samband med att jag kom ikapp en bumse i somras blev jag rätt otrevligt stoppad då vederbörande mer eller mindre prejade in mig mot vägkanten. Motiveringen från polisen löd: "Hade en som smet för mig i morse på en likadan hoj, fast den var röd förstås." Fick då en känsla att han hellre såg att jag hamnde i diket än att jag lyckades smita. Något som jag givet situationen inte hade den ringaste tanke på att göra. Fick strax därefter åka vidare men en kollision alt. en dikeskörning hade inte varit helt avlägsen om man inte bromsat så hårt att jag knappt han koppla ur - motorn självdog.

/Olzki

Olzki skrev:
Hoppsan! Tur att det verkade gått relativt bra men undrar hur det gick till. :confused: 140 på E18 låter ju dessutom som en riktig vansinneskörning. Nästan som när Kungen körde i 160 med sin Porsche. :rolleyes:

I samband med att jag kom ikapp en bumse i somras blev jag rätt otrevligt stoppad då vederbörande mer eller mindre prejade in mig mot vägkanten. Motiveringen från polisen löd: "Hade en som smet för mig i morse på en likadan hoj, fast den var röd förstås." Fick då en känsla att han hellre såg att jag hamnde i diket än att jag lyckades smita. Något som jag givet situationen inte hade den ringaste tanke på att göra. Fick strax därefter åka vidare men en kollision alt. en dikeskörning hade inte varit helt avlägsen om man inte bromsat så hårt att jag knappt han koppla ur - motorn självdog.

/Olzki

måste säga att jag reagerade på när du skrev "140 på E18 låter ju dessutom som en riktig vansinneskörning".
Allt under 200 blås på hoj är väl inte vansinneskörning???
Tycker man ska över magiska 200 om man ska kalla de vansinnekörning!

Bjässen skrev:
måste säga att jag reagerade på när du skrev "140 på E18 låter ju dessutom som en riktig vansinneskörning".

Det var högst troligt ironiskt
:)

Bjässen skrev:

Om han däremot kom ifrån centrum-hållet och blev klockad där inne mellan broarna så var det lite av en vansinneskörning... Det brukar ju vara olyckor där var och varannan dag efter att bilar har bytt fil utan att se sig för.

Bjässen skrev:

Jag gillar vansinneskörning, en gång per vecka ar nog:tummenupp

Bjässen skrev:

Det var givetvis en rejäl portion ironi inbakat i den meningen. :)

/O

Hmm
Ska bli fruktansvärt intressant att se vad det blir utav detta?
Ska man inte våga sakta ned när man blir stoppad?
Eller ta risken att få en polis i baken..

Bjässen skrev:
.
Ne ne ne, tycker man ska över magiska +300 om man ska kalla de körning.

Första gången när jag läste inslaget på webben så trodde jag att det polisen blivit av med körkortet på plats.
Det är ju också mest förnuftigt, eftersom det var polisen som trots "låg hastighet" lyckades skapa en olycka med kroppskada som följd - följdaktligen var det ju polismannen som var vårdslös i trafiken!

De är roliga i södra sverige.. 4 filer å rakt å fint.. ÅSSÅ 70! :kocko

Tur som fan att inte polezi för där för då hade jag legat brunt till..

Som en glad norrlänning så såg det ju ut som 110 iaf :)

Men det var det ju inte.. fick jag veta i efterhand..

Inte en skyltjävel vad jag kunde se.. :va

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...