Mc-parti vill kastrera pedofiler

Tja, en pilsk pedofil mindre på gatan besvärar inte mig, utan ger en ökad trygghet för våra barn. :)
Som sagt är tror jag att det bara en massa snack från din sida, vilket du bör se som en komplimang. För om du skulle klara av att göra det du vill påskina så är du med stor sannolikhet empatistörd, precis som gärningsmannen, och då är du en fara för andra personer.
Inte för att du ger det intrycket men det kan iofs vara så att du springer och slår ner folk till höger och vänster i vanliga fall också för att du stör dig på dem, men om du inte använder våld i vanliga fall hade du troligen inte gjort det i detta fallet heller. Använder du inte våld i vanliga sammanhang så beror det troligen på att du har spärrar mot det, vilket i min väld är ett sundhetstecken. Plus att det ju även är sunt att reagera som du, och alla andra, gör, d.v.s. med hämndtankar.

Det är väl bara att se på verkligheten och konstatera att det är oerhört få som hämnas på kriminella, även om de skadat personer i ens familj. Och hämnas för någon som man inte har någon relation till överhuvudtaget är extremt ovanligt. Det finns dock gott om folk som påstår att de skulle göra det men stegtet från tankar till handling är ofta, och tacksamt nog, ganska långt. De som verkligen hämnas är ofta andra kriminella, som ju ofta är empatistörda.

Fast jag är också relativt säker på att du kommer att leva vidare med att du skulle klara det och du kommer, säkert som amen i kyrkan, att få medhåll av en del andra här på SH. Antagligen samma tysta majoritet som minsann inte skulle tveka att ingripa mot en misshandel på stan. Det tråkiga är väl att vi tyvärr får konstatera att de modiga alltid sitter hemma vid TV:n när brott sker i Sverige...

Tänk vad bra världen skulle vara om alla verkligen var så modiga och engarerade som de vill framställa sig. Samtidigt vet vi att mobbing förekommer på skolor och arbetsplatser, män misshandlar sin kvinnor, barn behandlas illa av föräldrar även på offentliga platser och att folk ofta vet om det, eller kan räkna ut det, men väljer i stort alltid att blunda.

Massa kloka observationer.

Det du beskriver är det som kallas "den typiska svenskheten". Dvs knyta näven i fickan, muttra vid fikabordet och sen vara nöjd med det...
Alternativt "se no evil, hear no evil, speak no evil"

Ja, jag har gripit in vid slagsmål på stan(1 gång). Ja, det var fysiskt inget behagligt (för jag fick med stryk..), men psykist var det inte lika påfrestande. Enda och förhoppningsvis sista gången jag behöver bevittna ett sådant beteende.
Att se en person sitta på någons bröst och mata slag i ansiktet på en annan väckte reptilhjärnan hos mig.

Empati har jag lätt för att känna, för den som förtjänar det.

Undrar om det är svenskar från samma mc-gäng som beredvilligt åkte till Thailand för att leta efter föräldralösa barn efter tsunamin? De kanske ville hjälpa dem och inte alls låta dem försvinna spårlöst till organdonation, prostitution eller annan ljusskygg verksamhet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg