Mc-parkering

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Hallå!

Jag vänder mig lite till er som bor lgh och inte har någon gård hur ni har löst mer er MC parkering!
det är så jag ska flytta ganska snart från min lgh som har en tomt där jag tidigare har parkerat mc, till något större, just så barnen ska få egna rum då finns det ingen tomt längre.
Dit jag ska flytta finns innergård som är till för alla hyresgäster, frågan är vågar man parkera där? har sett andra göra det, så vad gäller egentligen vet att man inte får parkera MC på cykel parkering.
Än så länge lyckas jag bara få en parkering till bilen, Kommunen som jag bor i har max 3 MC parkeringar på hela bygden (pinsamt), var av en upphör kl 23:00. Det finns möjlighet till garage där jag ska flytta men det är kötid dessvärre..
Så frågan är lös hur har ni löst det?
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Är det en liten kommun så är det kanske lugnare än i storstan - då funkar det med att köpa kapell och bra lås på Biltema, så kan du förhoppningsvis låta hojen stå ute. Men med en så fin hoj som du har så är det nog läge att kolla runt efter garage. För några hundringar i månaden kan du förhoppningsvis få in bågen i värmen. Det gör en jäkla skillnad på livslängden, inte kul när man ser hur hojar sunkar till sig av att stå ute.
 

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Liten kommun vet jag inte (har för mig det är ca 50 000 invånare).
Visst, kollar jag efter garage problemet är att det är kötid på det.. :S
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Man har mc-parkering som krav när man kollar ny bostad. Tyvärr är det så man får göra om man vill ha en säker plats att parkera MCn. Har många kompisar som har blivit av med sina cyklar när de har stått i cykelställ, på innergårdar osv. Det är alldeles för lätt att vara mc-tjuv idag. Tyvärr...

Sen hade jag personligen haft svårt att sova om cyklarna hade behövt stå ute och frysa i kylan. Men det är kanske bara jag som är känslig:).
 

Tomte87

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2017
Ort
Märsta
Hoj
Triumph Tiger XCx 800 -16
Om det är Märsta du bor som du har i din profil skulle jag aldrig parkera den
utomhus.
Jo det är Märsta jag bor i. Nu står hojen varm garage som jag har hyrt in mig nu under vinter säsongen..
Så nu är det planera hur/vart man kan parkera under sommaren..

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

rn85bn

Medlem
Gick med
15 Mar 2017
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Scrambler Icon -15
Jo det är Märsta jag bor i. Nu står hojen varm garage som jag har hyrt in mig nu under vinter säsongen..
Så nu är det planera hur/vart man kan parkera under sommaren..

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Ah det är ett j*a gissel med parkering. Folk som inte har MC tror bara man behöver 2 kvm mark så är det bra också. Kvittar var eller hur eller när i deras små huven. Fantastiskt.

Det finns ingen som har garage som du kan sno en MC-yta för då? Eller ja, del-hyra av dem alltså.
Alternativt får man bygga ett eget litet trä-verk men det är ju så hundans uppenbart att något spännande finns där inne då.

Köpa ett billigt släp och ha den stående i?
Det är ingen som har en oanvänd altan?
Jag har själv samma problem med att det inte finns något bra dedikerat för MC hos mig. Men jag fick in min i cykelförrådet och jag bor där det är mycket backar så få har, och få använder sin cykel ofta.
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Stöldförsök på hojen när den stått på "gården" en gång och blivit av med ett par kapell under en månads tid i väntan på garage. Garage med bur som jag haft sammanlagt fem år. Ett inbrott där de sågat upp buren och burit ut två hojar jag hade där. Båda funna 5 mil bort, den ena fortfarande låst med mitt lås. Bara att låsa upp och köra hem, den andra låst med nytt låst, bara att klippa upp och köra hem. Tjuvarna hade lagt ner mycket arbete för att få ut dem och bara två dagar senare var de tillbaka. Ibland känns det som att det inte spelar någon roll men jag sover bättre om de är inlåsta och ordentligt kedjade i väggen.

Bodde under ett år i Gbg och där ställde jag hojen utanför lägenheten bland cyklarna och under vintern i cykelförrådet utan problem. Men det var ett "bra" område. Där jag nu bor i sthlm är det betydligt mer otryggt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hade två hojar på uteplatsen utan grind som vette mot ett busstorg och en parkering i ett centrum. Två säsonger gick utan minsta påhälsning innan jag fick bättre förvaring.

Det var inte att rekommendera i de stökigare delarna av kommunen, så att säga.
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top