MC-parkering på Kungsholmen i Stockholm som inte är datumbegränsad

• Thread starter Thread starter RN
  • Start date Start date

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Tjipp!

Är det någon som vet om det finns MC-parkering runt Fridhemsplan som inte startar första april?

/R

Parkeringar hittar du här: http://www.mcparkering.se/stockholm/. Vad gäller att dom skulle vara datumstyrda har jag aldrig hört (kollade även på Stockholms hemsida men den är ju synnerligen ouppdaterad :yoparty. Dom verkar ju ändå mest fungera som allmänna skrotupplag oavsett tid på året som Hoztic påpekar.

I gbg är dom mc/moppe parkeringar året runt. Tur att politikerna ännu blivit så utsugande i gbg

Jodå de är datumstyrda. De flesta gäller april->nov, några året om och de är noga skyltade. Att de skulle vara allmänna skrotupplag stämmer inte, pvakterna är sjukt nitiska i stan vad gäller fordon, och annat bråte finns inte där heller.
Jag får väl göra en pudel avseende tiderna :). Däremot att dom ofta används för andra ändamål har jag råkat ut för alldeles för ofta :(.

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk

Jodå de är datumstyrda. De flesta gäller april->nov, några året om och de är noga skyltade. Att de skulle vara allmänna skrotupplag stämmer inte, pvakterna är sjukt nitiska i stan vad gäller fordon, och annat bråte finns inte där heller.
Nja, inte alltid: http://www.dn.se/sthlm/felparkering-i-cykelfalt-aventyrar-sakerheten/ En bit längre ner i artikeln förklarar G4S att dom pratar med bilisterna som parkerar fel, och ber dom flytta sig, istället för att ge dom böter.

Vi hade 2 felparkerare utanför mitt förrförra garage, som stoppade både utfart från garaget och från 2 P-platser. Så vi ringde parkeringsbolaget, som glatt åkte ut, och sen blev det bråk. Hon kunde inte bara ge två bilar böter, dvs dom som stod ivägen, utan hon skulle ge alla böter, även dom som stod på garagets P-platser. Alla eller ingen, att följa regler var inte hennes grej. Det slutade med att vi bad henne dra och löste det hela på egen hand istället :huvet

Fyrverkarbacken om det inte är för långt bort.

Tackar för erbjudantet men jag jobbar vid Fridhemsplan så det är nog inte aktuellt just nu iaf. Var mer "var sjutton parkerar jag hojen innan 1 april när jag kör till jobbet" :) Kom på att man kan se skyltarna med google street view så http://www.mcparkering.se/stockholm/ tillsammans med den funkade bra

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien