MC parkering/garage i stockholm innerstad ?

Gluecifer

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Honda CBR 600
Hejsan!

Vi funderar på att flytta till innerstan(sthlm), någon som har erfarenhet av att ställa MC på gatan på nätterna, funkar det hyffsat ?
Annars finns det några bra garage som man kan hyra in sig i under MC vår, sommar och höst ?

Mvh
Glue

Stått på gatan i 4 år utan problem. Förra året så fick jag en parkeringsskada då någon vält sin hoj på min som var parkerad. (Lämnade ingen lapp)

Fram till 2003 var det god ordning på mc parkeringarna men förra året var riktigt dålig ordning med folk som parkerade så min hoj tog i deras när jag skulle åka ut från parkeringarna. ett par gånger fick jag släpa undan hojar som var ställda så de lutade över min hoj...
Verkar som om en massa nOObs skaffat hoj för att utnyttja gratisparkeringen dagtid...
Dröjer nog inte länge förräns sossarna får upp ögonen på att motorcyklister parkerar gratis och då ändrar dom det...

Nattetid så stjäls "finare" hojjar så det är inte att rekommendera!

Jag hyrde garageplats av stockholm-parkering, vid slussen, kosta mig 500:- i mån.

så kolla med stockholm-parkering.

Min Kawa gpz 500 stod orörd en sommar/höst på Södermalm. Kanske inte det hetaste stöldobjektet. Fazern har stått en vår/sommar/höst också utan större problem. Larm är bra, liksom kapell. Kapellet gör att diverse fyllepajasar inte är lika benägna att provsitta...

Ingen större fara.

1998 blev dock min 3 veckor (helt nya) CBR 600 stulen från en mc-parkering kl 18 på kvällen.

Annars har jag parkerat nån av alla hojar jag haft på gatan, gården osv och det har aldrig varit något problem.

Polaren som bodde i Gamla Stan fick dock sin hoj nerspydd! Låg gamla matrester på sadeln och på sidan av kåpan och in mot motorn så det luktade fan när det blev varmt :3freak :3freak :3freak men parkerar men utanför en krog får man skylla sig själv :7peta

Går aldrig att säga om den är

1 Borta
2 Vält
3 Står kvar
4 Är repad
5 Strippad

Ödet som styr och alla andra dårar som också bor i "stan".

Kolla efter garage, det kör jag nu för tiden, hojen är ren och du vet till 99% att den står kvar när du kommer tillbaka men jag tycker inte du skall vara "rädd" att ställa den på gatan. Samtidigt hade jag inte ställt en MV Augusta eller En Ducati 999 för alla tjuvar på gatan.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park