MC påkörd vid polisjakt -Årsta

DN skrev:
Den gripne mannen är misstänkt för bilstöld och för obehörigt avvikande från olycksplats, så kallad smitning.

humm... Smitning? om dom har stulit en bil och flyr från polisen och kör på en MC där föraren får skador så borde det klassas som typ mordförsök, dråpförsök eller va man kan kalla det tycker jag iallafall.. Smitning känns på tok för "lätt" att göra en sådan grej..

Glöm nu inte att det är mer synd om killarna som stal bilen! Dom har säkert haft en mycket svår uppväxt!

Tror det är dax att spränga en kasun snart och rensa upp lite i "lort-Sverige"!!! Det är för jävligt!

reddevil skrev:
2151166 humm... Smitning? om dom har stulit en bil och flyr från polisen och kör på en MC där föraren får skador så borde det klassas som typ mordförsök, dråpförsök eller va man kan kalla det tycker jag iallafall.. Smitning känns på tok för "lätt" att göra en sådan grej..

viktigt att hålla isär begreppen. vålande till kroppsskada kanske passar in :7peta

reddevil skrev:
2151166 humm... Smitning? om dom har stulit en bil och flyr från polisen och kör på en MC där föraren får skador så borde det klassas som typ mordförsök, dråpförsök eller va man kan kalla det tycker jag iallafall.. Smitning känns på tok för "lätt" att göra en sådan grej..

Smitningen är ju just att de smiter ifrån olycksplatsen.
Sen kan de säkert bli fällda för vållande till kroppsskada eller vad det nu kan finnas för något.

Yamaha_Tobbe skrev:
2151185 viktigt att hålla isär begreppen. vålande till kroppsskada kanske passar in :7peta

Det lät nog bättre.. Hade lite hjärnstopp där ett tag :död

Hoppas killen inte blev för skadad bara.

reddevil skrev:

antagligen var det inte meningen att köra in i motorcykeln.

utan en "vanlig" trafikolycka men med smitning som rubricering. alternativ vårdslöshet i trafik men antagligen körde dom inte så vårdslöst...

hursomhellst betalar jag 1000.- till den som med baseball trä slår in pannbenet på idioterna!

Tror ni någon blir fälld? Kanske för fortkörning! "Bättre fria än fälla..." Vet att jag låter pessimistisk men var med tillsammans med två andra sporthojjare och grep en kille som rånade shell i Gislaved i vintras. Han blev dömd för grovt väpnat rån och något mer. 3 år på "vårdhem" blev dommen. Men tydligen var han på permision förra helgen igen... Det rånet var inte det första han hade gjort. Han hade avvikit från en annan permision när han utförde rånet... Nu i efterhand ångrar man att man ringde polisen. Skulle ha slått ihjäl den jävlen och dumpat honom i Nissan!

MestHemlig skrev:
2151203 antagligen var det inte meningen att köra in i motorcykeln.

utan en "vanlig" trafikolycka men med smitning som rubricering. alternativ vårdslöshet i trafik men antagligen körde dom inte så vårdslöst...

hursomhellst betalar jag 1000.- till den som med baseball trä slår in pannbenet på idioterna!

Bilen var stulen, dom hade snutjag....

Tror inte dom körde så speciellt lungt?

Det var en tjej som körde hojen som blev påkörd.

Hårn1 skrev:
2151153 Knas... hoppas det går bra för killen!

Hoppas hellre att det går bra för tjejen.

"En motorcyklist skadades när hon på onsdagskvällen i Johanneshov i södra Stockholm blev påkörd av en stulen bil som jagades av polisen."

(mr petig) :)

Som sagt, hästtjuvar hängde man :mad:
Nu för tiden hänger man ut brottsoffren i tidningarna, och sen skyddas förövarna, för att det sitter nån jävla psykolog å yrar om taskig barndom, dålig potträning å fan vet vad, å pekar ut dom som offer, å vill att man ska tycka synd om dom, för att dom har det svårt! Helt jävla otroligt!
Jag har den fullaste förståelse för beväpnade medborgargarden som gör processen kort med diverse slödder! :Bugar

don_tomazo skrev:
2151148 Jag hatar högdalen. Det bor bara idioter där!

Hehe! Du e skojig du! Men faktiskt så har det gått ner sig en del jämfört med förr om åren

Jag åkte förbi olyckan strax efter 19, vad jag kunde se så var det en blå customhoj som var inblandad. Så det lär inte ha varit nån på Sporthoj i alla fall. Men det är ju mkt tråkigt hursomhelst. Håller med de som kräver hårdare tag.

Hoztic skrev:
2151382 Som sagt, hästtjuvar hängde man :mad:

Jag har den fullaste förståelse för beväpnade medborgargarden som gör processen kort med diverse slödder! :Bugar

Jag stämmer in i kör! Det gnälls nåt förbannat så fort en vargstackare kommer för tätt inpå, nu är ta mig F.. buset allt för påtagligt, inför allmän avskjutning eller åtminstone skyddsjakt.
:mad:

Skit ska skit ha.

Jag gissar på att poliserna blir åtalade, dom borde ha låtit idioterna sno bilen ifred..

Eller är det inte så det brukar gå?

Vad skulle du föredra igentligen om det var din bil som vart snodd? Att polisen jagar och riskerar några oskyldiga liv för att fånga tjuvarna, eller att dom låter tjuvarna åka så försäkringsbolaget "löser" brottet?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman