Mc-orvars ;)

Danne1981

Brum på dig!
Gick med
16 Dec 2008
Hoj
Suzuki TL1000r
Tjo!

Roligt att se så mycket cyklar idag när vi skulle ut.
Tyvärr så såg jag mest bakljus sen när vi väl började åka.
Första året med sportcykel och splitter nya däck gjorde att jag tog det lite lugnt. Nästa gång ska jag lyssna på vart vi ska så jag iallafall kan komma lite efter er andra. ;) :yoparty

Första milen för mig med nya hojen också, dessutom första metrarna för året. Med facit i hand lite nöjd över att jag vände hemåt vid avfärd faktiskt.

Skruva är tydligen också kul (???).

Finns det nån "kör-tråd" eller ska vi skapa en här?
Jag är ju ny i stan, och vet inte vad ni har för rutiner..

Hur brukar ni göra när ni sammåker?
Vart bestämms det och vart brukar ni ses?
Hur är rutinerna när ni kör? Är det som gbg-gänget att man kör på samma väg, och de gånger man svänger av så stannar man o väntar in alla, vilket gör att alla kan köra i sitt tempo, eller har ni bara bestämda må?

Många frågor..

Finns det nån "kör-tråd" eller ska vi skapa en här?
Jag är ju ny i stan, och vet inte vad ni har för rutiner..

Hur brukar ni göra när ni sammåker?
Vart bestämms det och vart brukar ni ses?
Hur är rutinerna när ni kör? Är det som gbg-gänget att man kör på samma väg, och de gånger man svänger av så stannar man o väntar in alla, vilket gör att alla kan köra i sitt tempo, eller har ni bara bestämda må?

Många frågor..

Hej

Helger kl 12 på McOrvars i Stockholmsrondellen i Norrköping brukar väl vara standard. Lkpg-cyklarna brukar samlas ngn ½-timme innan på Max (g:a Biltema)i Lkpg, för färd mot Nrkpg.

Rutinerna är eget tempo och ansvar för sin egen körning med uppsamling vid större vägbyten.

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35466&page=225

Last edited:
Precis som Schnellfahren skriver så samlas vi klockan 12 på mcorvars i Norrköping på helgerna för lite gemensamt åka.
Vägval varierar från gång till gång. Innan vi åker räknas alla in. Vid vägbyte eller där det kan vara oklart för de som hamnar längst bak stannar vi och räknar in alla så att ingen ska komma bort eller att det har hänt en olycka under resans gång.
Tempot i gruppen varierar av ganska naturliga orsaker. En del kör fortare än andra medans en del vill ta det lite lugnare. Betonar dock att ingen ska behöva känna att man inte kan åka med bara för att man tycker tempot är för högt. ALLA väntas in.
Under de körningar som genomförts tidigare har stämmningen alltid varit mycket god och nya vänner hittas ideligen.

Regler har vi inga bestämda men de omkörningar av varandra som sker ska ske så att den som körs om ska tycka att den var okej.

Har säkert missat nåt men det märker du väl när du kommer över för lite åka.För det gör du väl:tummenupp

Roger

Tack!
Då är det precis som i Gbg!
Är det läge att starta en "Nån som vill åka till helgen?"-tråd här i Linköping/Norrköping forumet?
(Behöver ju dock inte bara handla om helgåkning, kan ju vara vardag också, eller ska vi köra i denna tråden?
Hur brukar ni göra?
Äh fan, Ringensmiskarn, vill du vara mod ihop med mig? Känns ju lite dumt att jag som är nyast i landskapet skall få ordning på detta...

Innan vi åker räknas alla in. Vid vägbyte eller där det kan vara oklart för de som hamnar längst bak stannar vi och räknar in alla så att ingen ska komma bort eller att det har hänt en olycka under resans gång.

Hmm... Jag fick det till 28 hojar idag tror jag :confused:, men har ingen aning om hur många som mötte upp på Oscarhäll efter våra olika vägval. 10 st hojar var vi iallafall som skippade ena färjan och tog en lite kortare tur än tänkt.

Hoppas alla hade det bra och kom hem hela! Jag tyckte årets första tur var kanonbra! :) Lite extra kul att det var så många Triumph med! :tummenupp

Blir det något imorgon?!? KLOCKAN 12:00 på Mc Orvars eller???
Jag är på om det är plusgrader och torrspår på banan! :banana

Last edited:
Back