MC-Ordonnans

McGee skrev:
Jag ryckte in som mc-ordonans jag åxå :)

Men när jag kom på plats så hadde tjänsten utgått från det kompani jag skulle vara på :huvet

Så jag blev bandvagnslök/pansarskyttesoldat istället :(

Lumpen var grejt ändå :banana men fick jag göra om den skulle det vara som mc-ordonans :yoparty

Fan vad surt... Hoppas det inte händer mig då.
Fast det kanske inte är så stor risk på LG?

Jävlar, mycket snack här...

Det finns MYCKET info om lumpen och MCkörning... Sök, jag pallar inte skriva mer.

Och som Acura skriver, tolvor på 258an är inga problem... 112559 går som ett skott, den hade jag velat ha igen...

Stolten skrev:
Va? Åka tillbaka? På oss så uppskattade dom vilken kondis vi hade (Max 6:a) om vi var förkylda...

Så var det inte för dom som mönstrade samtidigt som mig iallafall.

hållundan skrev:
Jävlar, mycket snack här...

Det finns MYCKET info om lumpen och MCkörning... Sök, jag pallar inte skriva mer.

Och som Acura skriver, tolvor på 258an är inga problem... 112559 går som ett skott, den hade jag velat ha igen...

Pallar inte skriva mer? Är det nån som har bett dig? :va

Akrylamid skrev:
Pallar inte skriva mer? Är det nån som har bett dig? :va
Nä, men det är mycket "jag tror att det är si, tror att det är så..." "Känner någon som gjorde det..." Typ... Det är lite tråkigt att läsa. Förvisso inte min skyldighet eller någon som tvingar mig att läsa, men ändå...

Jag ville också bli mc-ordonnans men fick inte. Sedan skulle jag in som stridsfordonsmekaniker men det lades ner. Nu ska jag skita i lumpen och försöka utbilda mig till mc-ordonnans inom FMCK istället. Någon som har gjort det?

låg inne som mc-ordonans på LV 7 i Boden 95-96, förbannat kul, men jvligt kallt. men det var inte värre än att en viking från södra sverige klarade av det. :D

Mc-ordonanser ville dom tydligen inte ha några nu... :(

jag skulle tydligen vara Trafikplutonbefäl...

hade å välja mellan trafikplutonbefäl och bärgningsplutonbefäl... någon som har koll på dessa två??

Fluxir skrev:
Mc-ordonanser ville dom tydligen inte ha några nu... :(

jag skulle tydligen vara Trafikplutonbefäl...

hade å välja mellan trafikplutonbefäl och bärgningsplutonbefäl... någon som har koll på dessa två??
TRF-befäl ger dig tyvärr ingen MCkörning, som trafiksoldat får man köra ohyggligt mycket, samt får kortet...

hållundan skrev:
TRF-befäl ger dig tyvärr ingen MCkörning, som trafiksoldat får man köra ohyggligt mycket, samt får kortet...

kortet har jag redan så... jag kan nog sno en hoj en stund av nån stackars soldat om det är så... :hihi

Fluxir skrev:
fan va taskit.. får ja köra något annat då? nån skoj lasbil eller nåt??
Nopp. Eventuellt tungt släp BE, endast militärt bevis dock. Var ska du ligga?! Dessa erfarenheter har jag från Trafiksoldatsutbildning i Skövde för 3 år sedan.

hållundan skrev:
Nopp. Eventuellt tungt släp BE, endast militärt bevis dock. Var ska du ligga?! Dessa erfarenheter har jag från Trafiksoldatsutbildning i Skövde för 3 år sedan.

skövde... men som pluton befäl borde man väl få något?
tråkit om man inte för köra något ju.. :confused:

Fluxir skrev:
skövde... men som pluton befäl borde man väl få något?
tråkit om man inte för köra något ju.. :confused:
Nopp. Du får vara gruppchef över en av de fem grupperna som plutonen är uppdelad i. (Om det fortfarande är så, men det tror jag allt, det ser ju likadant ut som för 300 år sedan.) Då får du vara uppe skitsent på nätterna, skriva eldpostscheman, postscheman och annat bjäfs. Köra fordon?! Tja, VW syncro får du väl köra om du vill. Svinskoj...

;)

Akrylamid skrev:
hahaha, var inte du jättekåt på mc-ordonnans för några dagar sen?
vad tog du i första hand?

Jo, det var jag.. Men sen vad jag tydligen passande som Stridsfordonskytts, förare.. Och köra pansarvagn är ju inte helt fy skam heller.. Plus att jag då hammnar med två kompisar.. Men inget är ju klart förns man fått bekräftelsen om några månader... Militärhojarna kan jag ändå köra när jag vill.. :tummenupp

Stolten skrev:
Jo, det var jag.. Men sen vad jag tydligen passande som Stridsfordonskytts, förare.. Och köra pansarvagn är ju inte helt fy skam heller.. Plus att jag då hammnar med två kompisar.. Men inget är ju klart förns man fått bekräftelsen om några månader... Militärhojarna kan jag ändå köra när jag vill.. :tummenupp

Ok, jag hade MC-ordonnans som förstahands val och Stridsforodnsförare i Boden som andra hand... såg fram emot stridsfordon 90 men inte boden :D

Akrylamid skrev:
Ok, jag hade MC-ordonnans som förstahands val och Stridsforodnsförare i Boden som andra hand... såg fram emot stridsfordon 90 men inte boden :D

Jag fick vid skövde, typ! Kvarn hette det och var några mil från skövde... Och sen om jag blev MC-ordonnans så valde jag att göra i halmstad, det är fint där...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon