Mc olyckan på E4 förra veckan

ROCKON

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale-2012, Ducati 999 S -2003
Vi håller tummarna för dig Roger!!
Jimpa and friends

Last edited:
Har precis kommit hem efter en liten resa och fick höra om detta medan jag var i väg.. mkt olyckligt allt.. vi håller tummarna för honom.

Keep the rubber side down.

Tidsfråga, inget annat. Far man fram i 250km/h bland övrig trafik kan man väl ändån inte vänta sig annat.

Man hinner inte uppfatta att det kommer nån när man kollar bak för att byta fil och det kör en mc 1km längre bak och sen när man vänder på huvudet har mcn färdats 400m närmare för att klippa baken i nästa sekund.

Sånna här högfartsdårar pajjar för alla andra.
Jag önskar inte honom döden alls, men undrar om jag nog hade gjort det om han klippt baken på min bil på samma sätt.

Tidsfråga, inget annat. Far man fram i 250km/h bland övrig trafik kan man väl ändån inte vänta sig annat.

Man hinner inte uppfatta att det kommer nån när man kollar bak för att byta fil och det kör en mc 1km längre bak och sen när man vänder på huvudet har mcn färdats 400m närmare för att klippa baken i nästa sekund.

Jag önskar inte honom döden alls, men undrar om jag nog hade gjort det om han klippt baken på min bil på samma sätt.

Håller till 100% med. Det var en tidsfråga....
Detta blev en stor väckarklocka för mig, hoppas att det blir det för alla andra också. Även om jag inte vet vem killen är så tänker jag på han och hans anhöriga. Känns som om det kommer nära nu när det small utanför Hbg och man nu fick läsa hur det var med han.
Kör med insidan.

:felämne

:backontop
Hoppas det går bra för honom och att han blir återställd.

Till saken hör att denna underbara kille, brukar inte köra i 250 mellan bilarna utan kör fort på bättre ställen.....Han skulle även köra med till Kinnekulle och rejsa av sig på en bra bana i två dagar....sen tror jag att alla som har sporthoj kör förfort och dumt någon gång per dag/vecka/månad ...
Krya på dig Roger

Kan inget annat än önska ett fort tillfrisknande, hoppas att han kommer att våga sätta sig på en hoj igen utan att få ångest över olyckan.

Kan hända den bästa att hornen växer lite för mycket när man kör sporthoj, så ingen moralpredikan tack.

Önskar honom all lycka (vem han nu än är), en stor tanke till hans anhöriga, vet hur jobbigt ni har det, kämpa på! :krama

Senaste är att det är så bra liv i honom så att han är uppe och går, tyvärr är han lite förvirrad och missnöjd med situationen. han hade t.o.m. lyckats bli lite våldsam mot personalen så han skulle tydligen flyttas till psyket en sväng. Blir tydligen rätt drogad för att han inte ska sabba nacken mer. är inte 100% på alla uppg.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla