MC-olycka...

JörgenT

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Blackbird-98
30-åring omkom i mc-krock
En man i 30-årsåldern omkom på natten till onsdagen i en motorcykelolycka i Huddinge, söder om Stockholm.

Mc-föraren väjde för en katt och körde in i en cementrefug på Huddingevägen, varpå han tappade kontrollen över sin motorcykel.

Katter, kaniner, grävlingar, igelkottar, hundar och mindre rådjur kör man igenom! Inte runt.

Så jävla synd.

JörgenT skrev:
30-åring omkom i mc-krock
En man i 30-årsåldern omkom på natten till onsdagen i en motorcykelolycka i Huddinge, söder om Stockholm.

Mc-föraren väjde för en katt och körde in i en cementrefug på Huddingevägen, varpå han tappade kontrollen över sin motorcykel.

RIP ! :gråta
Min morsa har som regel att inte väja för djur (i allmänhet) för då händer det olyckor. Har tyckt det e extremt förr...inte längre. Kattfaaan

Det va fasen va det har varit mycket olyckor i år!!!

Är det mer än vanligt iår eller?

Zee skrev:
Katter, kaniner, grävlingar, igelkottar, hundar och mindre rådjur kör man igenom! Inte runt.

Så jävla synd.

just grävling bör man nog inte köra på.. De är väääldigt hårda, som en sten ungefär, så den bör man nog veja för om det går.

Det dumma är ju att man automatiskt försöker väja det.. Det gör jag i alla fall, även om jag innerst inne vet att jag inte borde..

Zee skrev:

Så jävla synd.
öööö en grävling kan jag lova att du inte kör i genom..
d e ju som att köra på en sten..
prova att köra på en sten i den storleken så får du se vad som händer..

croom skrev:
öööö en grävling kan jag lova att du inte kör i genom..
d e ju som att köra på en sten..
prova att köra på en sten i den storleken så får du se vad som händer..

Jo, kanske. Men man har ju inte all tid i världen o kolla i djurboken vilket djur man har framför sig. Även om den är hård så man vurpar så tar jag hellre en rövkasning på vägen än en tour de woods för en grävlings skull.

Knappast att man hinner väja för nåt som rusar upp på vägen precis innan.....Skitsnack.

RIP!

körde förbi minuterna efter i motsatt riktning...polisen, var på plats brandkåren på väg.....hojen var en glidare .och klockan 02.25....

detta hände om man kommer från stan på väg mot huddinge (huddingevägen)
300 meter före korsningen örbyleden... raksträckan efter gångbron.....

r.i.p....

Zee skrev:

Jag klippte en stackars labrador med bilen på motorväg en natt i våras. Med tanke på de skador bilen fick (knäckt skärm, stukad huv, knäckt kofångare/framspoiler, bortsliten strålkastare+blinker, knäckt hela frontstycket) kommer jag, om jag hinner, antagligen även fortsättningsvis att försöka väja för hundar (liksom grävlingar och rådjur) när jag kör hoj... :(

Tråkigt.
Gissar att han inte trodde det var den kvällen.

Ibland, innan det är dags att köra, tänker jag:
-"Undrar om JAG kör ihjäl mig den här kvällen"..
Kan verka lite cyniskt, men det har fått mig att ha lite extra marginaler ibland.

Shite... hörde om det på nyheterna.

En katt... man reagerar säkert på instinkt och känner att man inte bör/skall köra på djuret och provar att göra undanmanöver.

Tragiskt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...