mc olycka

Ko72 diesel

#36 SuperTestpilot i Tom Kent Racing TKR
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Gixxer räser
två hojar i krash i härryda. minst en krachade med en hummer.den ene hojen var röd met yamaha r1 -04 med ringen märke på sidan den andre gick inte att se var det var för något.V.I.F

Last edited:
Hoppas att det gick bra!
Försökte läsa på aftonbladet, eller GP, men det gick inte att hitta något.

Från TT:

"Två svårt skadade i mc-olycka"

"Två män, i 30- respektive 20-årsåldern, skadades allvarligt i en mc-olycka i Härryda utanför Göteborg i eftermiddags. -De är mycket allvarligt skadade, livshotande, säger Marianne Thulin vid Sahlgrenskas pressjour".

fyfan hoppas de repar sig.

Det var när bilen, möjligen en jeep, var på väg att göra en vänstersväng som männen kom på sina motorcyklar och körde rätt in i bilen utan att hinna väja.

Bil gör vänster sväng och dom skriver dom som om det är hojåkarnas fel..
Visst kan dom ha kört för fort men är det inte lite hårt att skriva så utan
alla fakta??

Hoppas det går bra för dom!

Tydligen är båda personerna döda, enligt polisen.

En R1 och en Suziki 1000

Fan va ont det gör att läsa detta. Skickar mina varmaste tankar till deras anhöriga.

Om det var en arrogant idiotjävel i jeepen som svängde rätt över mötande körfält utan att tänka sig för så hoppas jag att han får lida helvetets alla kval.

Last edited:
Jag känner två stycken som passar in på beskrivningen, har försökt ringa den ena... han svarar inte... hoppas han ringer mig snart...

Tydligen är båda personerna döda, enligt polisen.

En R1 och en Suziki 1000

Fy faen, vilket rent ut sagt skitstart på säsongen. ENligt TT är dom livshotande skadade..

"GÖTEBORG. Två män, i 30- respektive 20-årsåldern, skadades allvarligt i en mc-olycka i Härryda utanför Göteborg på lördagen. Olyckan inträffade strax efter klockan 18 och de båda männen fördes till Sahlgrenska universitetssjukhuset i Göteborg.

— De är mycket allvarligt skadade, livshotande, säger Marianne Thulin vid Sahlgrenskas pressjour till TT."

Mycket mycket tragiskt. :(
Första riktigt fina & varma dagen på säsongen och så händer detta. Stackare.
Kör lugnt därute, både bilister och vi hojåkare är ringrostiga efter vinterdvalan.

VIF.

Fan va ont det gör att läsa detta. Skickar mina varmaste tankar till deras anhöriga.

Om det var en arrogant idiotjävel i jeepen som svängde rätt över mötande körfält utan att tänka sig för så hoppas jag att han får lida helvetets alla kval.

du var nog lite hård i din bedömning mot bilföraren med tanke på att du inte sett platsen o hojarna kom VÄLDIGT fort på 70 sträckan.

du var nog lite hård i din bedömning mot bilföraren med tanke på att du inte sett platsen o hojarna kom VÄLDIGT fort på 70 sträckan.

I min bedömning? Och vilken bedömning var det om jag får fråga? Jag skrev "OM det var en [...]".

Läs om, läs rätt.

Förövrigt... vi som var ute idag körde drygt fyrtio mil.-Hur många av dom var i laglig hastighet? Det kunde varit vem som helst av oss som dom fick skrapa ihop resterna av fråm vägen. Det finns idioter i bil som svänger rätt över vägen utan att vara uppmärksamma. Att någon kör för fort betyder inte att det är fritt fram att ha ihjäl honom. Detta säger jag rent principiellt och jag har ingen aning om vad som hände i det aktuella fallet.

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back