MC-olycka - värdering av hojen

Jag gjorde samma sak med min, och kollade det med försäkringsbolaget först. Dom vägrade ersätta någon extrautrustning, men hade inga problem med att jag plockade av arrows burkarna och satte på orginal. Enda villkoret var att cykeln var komplett.
 
Skicka in kvitton på allt.

Har en bekant som fick sin hoj stulen. Den var precis servad med stor service, ventiler och hela baletten. Nya däck, ny, relativt dyr olja. T om att kåporna var omlackade (proffsomlackade i annan färg), även dessa kvitton följde med. Samt massor av foton för att visa på hur pedantskött den var.

Det löste sig så att han fick ut mer på försäkringen än vad han själv ansåg att den var värd.

För att sammanfatta. Det är dokumentation i form av kvitton och bilder som gäller. Att ringa och säga "snart börjar säsongen" kommer inte att ge nånting.
 
när jag för länge länge sen i ungdomens dagar var i en seriekrock med bil, (var i mitten av 3 bilar) så kom jag inte riktigt överrens om värdet och anitade en oberoende besiktningsman och fick då lite bättre pris, sen sa FB att jag kunde åka och plocka allt extra ur bilen som slutsteg, stereo och baslådor. Så att byta avgasrör till orginal tycker jag du borde få.

för övrigt så låter 28k som ett bra bud för en 600, såg en del 600or runt 2000-2002modelelr för undre 20 i vintras
 
Fråga om du får behålla extrautrustnignen. Dert brukar fungera då den ändå ska" skrotas". Hyrhoj kan man inte kräva om man inte har det tillägget. MC är ju frivilligt att ha, samma som med bil igentligen. Sen kan bolagen vara snälla ändå.
Ring och prata med dom då ni nästan ligger på samma prisklass.
 
Är inte originalburkarna dyrare än arrowsburkar?

Normalt sett får man originalburkar när man köper hojen, arrowsburkarna får man köpa till separat. Dvs. om han vill köpa en likadan hoj med likadant system så sparar han en hel del pengar om han får behålla de burkarna än om han blir sittande med enbart originalburkarna kvar. De är antagligen även betydligt mer svårsålda om han inte tänkt ha en likadan hoj i framtiden.

Till TS: Det är väl en förhandlingsfråga vad man får plocka av hojen, föreslå att du tar försäkringsbolagets bud om du får plocka av arrow-systemet.
 
Konstigt! När man ska sälja = Värdet är så högt som möjligt! När man kraschat då är allt extra värt jättemycket. När någon ska sälja då är inget värt:confused:
 
Jag vill tacka er alla för era förslag. Jag och försäkringsbolaget har kommit överens och de var riktigt tillmötesgående. Jag behövde bara resonera lite med besiktningsmannen för att öka värdet lite, jag är en otroligt nöjd kund och kommer aldrig att byta försäkringsbolag :)
Jag fick inte behålla mina arrows, men det spelar ingen roll längre, har bestämt mig för att köpa en större hoj så dom kommer ändå inte passa :)
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top