MC-olycka på Lyngnenring

Kommer man från Sätila ser man kurvorna rätt bra. Kommer man däremot från Fjärås kommer den skarpa kurvan väldigt hastigt på, den är RIKTIGT elak.sitter en varningsskylt för högerkurva precis innan vänsterkurvan före (om det är den jag tror)

Tur att allt gick väl
Krya på dig
/BiB

Ja fan.
Krya på dig nu. Tråkigt när det händer men skönt när det inte blir så allvarligt.

Hoppas allt är så bra det kan vara efter en klotning o att hon snart är på vägarna igen.

I tyskland sätter de upp "Rasen ist out" skyltar på farliga/olycksdrabbade/roliga vägar, detta inna särskilt tighta/luriga kurvor.

De kan se ut som på bilden men har även sett andra varianter i tex Eifel vid Nurburgring området.

Jag tycker det är en bra ide att skylta extra!

Håller med Alming.

Ang olyckan, den kurvan (om det är den jag tror) är så jäkla lurig. Vet inte om man skulle sätta upp varningsskylt eller något? Många som går av där. :(

Hoppas det gick bra med henne!

Bifogat

• 338578959_c1e3b92b9d.jpg
    338578959_c1e3b92b9d.jpg
    149.7 KB · Visningar: 194
Jag tycker att det kan vara en bra ide att fixa några skyltar med typ:
"Sänk farten! Sporthoj.com"

Och sätta upp innan trixiga kurvor på Lygnernring, som sporthojare så kanske man tar varningen på allvar och inte bara gasar på som man kanske gör om man ser en "varnig för skarp höger/vänster"

Vart mer exakt skedde olyckan? I den röda ringen på bilden skedde olyckan i Torsdags(?). Var det i den svarta ringen denna olyckan skedde?

Bifogat

• aa.jpg
    aa.jpg
    58.2 KB · Visningar: 114
God morgon! Som ni redan vet mår jag efter omständigheterna bra vilket jag är väldigt tacksam över. Jag är dock fortfarande kvar på sahlgrenska med sängarrest :rolleyes: Förhoppningsvis får jag åka hem imorgon men ingen som verkar veta säkert.
Vill bara säga ett STORT tack till alla som hälsat på mig med godis, blommor, tidningar och ert fantastiska stöd och uppmuntrande ord!

God morgon! Som ni redan vet mår jag efter omständigheterna bra vilket jag är väldigt tacksam över. Jag är dock fortfarande kvar på sahlgrenska med sängarrest :rolleyes: Förhoppningsvis får jag åka hem imorgon men ingen som verkar veta säkert.
Vill bara säga ett STORT tack till alla som hälsat på mig med godis, blommor, tidningar och ert fantastiska stöd och uppmuntrande ord!

:tummenupp Krya på dig.. varma kramar..

skönt att höra att du mår bra:)

krya på dej, och säg till om du behöver en hojj att låna om suget blir stort :tummenupp

Trevligt att du är "ok", blev lite orolig när jag ringde MR.duDe och han berättade att du gått omkull på ringen. Kry pårej!:tummenupp

Krya på dig!
Skönt att höra att det inte var allt för allvarligt iaf

Sängarrest är inte kul. Hoppas du får lov att komma hem snabbt istället.

Tänker på dig här och håller tummarna för att läkeprocessen ska gå snabbt!

Kramar från mig och LF

Sängarrest är inte kul. Hoppas du får lov att komma hem snabbt istället.

Tänker på dig här och håller tummarna för att läkeprocessen ska gå snabbt!

Kramar från mig och LF

säng arrest är ärligt talat rätt tråkigt, tur man har en bärbar dator m mobilt internet ;)
dock får jag inte åka hem imorron,...heller...
så nu håller jag tummen för tisdag :)

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...