MC-olycka mellan Rydbo och Svinninge (norr om Täby)

När vi körde norr om Stockholm var det en kvinna som backade upp och frågade om det var vi som "brukade köra jättefort" i trakterna kring dem. Sa att det var kanske andra gången genom tiderna vi körde förbi på det stället vilket var sant också.

Hon köpte inte riktigt det och malde på om hur farligt det är osv osv. Jag tror många tror att vi med sporthoj är ett och samma gäng som åker runt och terroriserar omgivningen med vilje. Bara inse att vi har grymt dåligt rykte. Jag bidrar inte till det så mycket i alla fall. Kör relativt vettigt där det är bebyggelse och i stan.

Alf skrev:
Stort tack till alla som stannade och hjälpte till och en fet spark i röven till den idiot som stannade och påpekade att nu hade vi minsann lärt oss att inte köra för fort vid hans äng! Hoppas du fick en buckla i bagageluckan ditt svin!
/Alex

Allvarligt?? Hoppas du skickade hjälmen allt vad du orkade mot idioten!!? Jag blir fan aldrig arg, men i det läget hade man garanterat slagit ihjäl svinet om man fick tag på honom. :mad:

Tur att det gick hyffsat för killen som kvaddade iaf, ett brutet ben får väll ses som ganska lindrigt när man tänker på vad som kunde ha hänt.

Hoppas på ett snabbt tillfrisknande :tummenupp

Skönt att det gick relativt bra i alla fall.

MackeNo1 skrev:
Allvarligt?? Hoppas du skickade hjälmen allt vad du orkade mot idioten!!? Jag blir fan aldrig arg, men i det läget hade man garanterat slagit ihjäl svinet om man fick tag på honom. :mad:

Tur att det gick hyffsat för killen som kvaddade iaf, ett brutet ben får väll ses som ganska lindrigt när man tänker på vad som kunde ha hänt.

Hoppas på ett snabbt tillfrisknande :tummenupp

Jupp väldigt lindrigt som sagt, timmarna var långa inne på karolinska innan vi fick svar på röntgen. Åtta veckor kommer han bli liggandes.

Alf skrev:
Ajdå krocka med ett rådjur låter inte kul!

Gubben kommer nog inte att stanna och klaga nån mer gång.
Skällde ut den jäveln efter noter. Hur fan kan man vara så jävla fräck o säga något sådant, vi visste inte alls hur det gått med Benny som han heter han kunde lika gärna varit död. Kommer inte ihåg allt jag sa var så jävla förbannad men jag är rätt säker på att jag hotade den jäveln till livet om han inte packade sig därifrån. Han stapplade sakta tillbaka till bilen med hakan i backen. :kocko

Det för sånna tillfällen mchandskar har hårda knogar, vilket jävla gubb-as!

Mattias skrev:
Det låter som samme man som stannade till och meddelade att jag hade fått vad jag förtjänade när jag krockat med ett rådjur på svinningevägen i augusti förra året. Han är nog bara avundsjuk.

Sista idioten är inte född än :kocko Man hoppas verkligen att såna där krockar med en älg själva nån gång! :kulspruta :finger :machinegu

Tur att det inte blev värre iaf, hoppas du kryar på dig fort! :nurse

Tur i oturen, är en klyscha som passar in. Passerade som sagt när helikoptern landade, så det var ingen mening att stanna för att hjälpa till (läs: vara i vägen) när betydligt kompetentare hjälp fanns på plats.
Med önskning om ett raskt tillfrisknande,

//David

Hoztic skrev:
Sista idioten är inte född än :kocko Man hoppas verkligen att såna där krockar med en älg själva nån gång! :kulspruta :finger :machinegu
Vad skiljer dig från denna hatade person? Tycker att du och för all del många andra i den här tråden ligger på samma nivå som den här gubben gör. Bara olika intresseområden som styr vilken sida ni står på.

Kan ju vara så att gubben t ex har barnbarn som måste röra sig på vägen till och från skolan eller stallet osv. Då kan det vara lätt att förstå hans frustration över folk som ligger och "maxar" på vägen hela sommarhalvåret.

Att det sedan är ett illa valt tillfälle att uttrycka sin åsikt vid en händelse som denna, är ju annan sak.

Lite mer respekt skadar inte...från flera håll.

Last edited:
Matin skrev:
Vad skiljer dig från denna hatade person? Tycker att du och för all del många andra i den här tråden ligger på samma nivå som den här gubben gör. Bara olika intresseområden som styr vilken sida ni står på.

Kan ju vara så att gubben t ex har barnbarn som måste röra sig på vägen till och från skolan eller stallet osv. Då kan det vara lätt att förstå hans frustration över folk som ligger och "maxar" på vägen hela sommarhalvåret.

Att det sedan är ett illa valt tillfälle att uttrycka sin åsikt vid en händelse som denna, är ju annan sak.

:tummenupp

Hoztic skrev:
Man får ju hoppas?
Ingen som vet vad som hände "här"?

Det var en 27-åring som provkörde en ny R1:a på BIKE-dagarna i Trollhättan. Körde in i träd och slog sig tydligen väldigt illa.

Matin skrev:

Vad jag egentligen menade var att jag ansåg honom vara en idiot som uttryckte sig så vid det tillfället! Han drog ju uppenbarligen alla hojåkare över en kam, och menade att det var rätt att han körde av vägen och gjorde sig illa bara för att hojåkare i allmänhet körde fort förbi honom!
Även om hämndens väg leder till helvetet så kastade han ju trots allt första stenen!

Alf skrev:
...och en fet spark i röven till den idiot som stannade och påpekade att nu hade vi minsann lärt oss att inte köra för fort vid hans äng! Hoppas du fick en buckla i bagageluckan ditt svin!
/Alex

Hur f-n kan man stanna och säga dyligt !!?? Hulkar man ur sig dyligt på en olycksplats så har man tjänat ihop till en riktig feting !!!!!!!!!!!!!!!!!

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

Hörde på radion idag...

Hörde på radion idag... Om en annan olycka vid en påfart till större väg i högdalen -där dom spärrat av vägen :S

Mkt olyckor bara idag, tar'e lugnt allihop.

TriggerTrash skrev:
Det var en 27-åring som provkörde en ny R1:a på BIKE-dagarna i Trollhättan. Körde in i träd och slog sig tydligen väldigt illa.

"Motorcykeln höll dock högre hastighet än väntat. Den rände in i bilen med sådan kraft att föraren slungades av och kapade en björk två meter över marken.
Föraren kastades till marken, men motorcykeln fortsatte ytterligare 25 meter."

FÖRAREN kapade alltså björken 2 meter upp i luften????? :confused: :jisses :skrämd

Fy helvete, han hade tydligen rejäla frakturer men överlever i allafall... Otäckt, hoppas han blir återställd.

spett skrev:
"Motorcykeln höll dock högre hastighet än väntat. Den rände in i bilen med sådan kraft att föraren slungades av och kapade en björk två meter över marken.
Föraren kastades till marken, men motorcykeln fortsatte ytterligare 25 meter."

FÖRAREN kapade alltså björken 2 meter upp i luften????? :confused: :jisses :skrämd

Fy helvete, han hade tydligen rejäla frakturer men överlever i allafall... Otäckt, hoppas han blir återställd.

Kanske lite våldsam provkörning av mc som man kanske inte är så van med? :va
Får hoppas att han blir helt återställd iaf, måste varit en ganska bra smäll :(

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing