MC-olycka mellan Rydbo och Svinninge (norr om Täby)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tjo!

Såg på vv's hemsida om en mc-olycka:
Olycka, väg avstängd
Beskrivning:
MC-olycka.
Läge:
Väg 1004 i Stockholms län
Starttid:
2005-05-01 16:12
Stopptid:
2005-05-01 17:00

Mitt i en korsning om man zoomar på kartan :( Någon som vet vad som har hänt? Lätt att gissa iofs...
Hoppas det går bra iaf!

Mc-Olycka i Trollhättan idag också.. En bil som svängde ut, hojen hade enligt vittnen hög hastighet.

Det är Bike dagarna nu så det var ju en hel del hojar ute..

Hoppas inget allvarligare hände :(

Hoztic skrev:
Tjo!

Såg på vv's hemsida om en mc-olycka:
Olycka, väg avstängd
Beskrivning:
MC-olycka.
Läge:
Väg 1004 i Stockholms län
Starttid:
2005-05-01 16:12
Stopptid:
2005-05-01 17:00

Mitt i en korsning om man zoomar på kartan :( Någon som vet vad som har hänt? Lätt att gissa iofs...
Hoppas det går bra iaf!

Oppzz - det är väl inte Ni som jag tourade med Bågesund???
Tiden sku stämma bra :confused:

Eureka skrev:
Mc-Olycka i Trollhättan idag också.. En bil som svängde ut, hojen hade enligt vittnen hög hastighet.

Okej! Dax att ringa polarna!
Hur fick du reda på detta??
Mvh/Eas

Last edited:
Hoztic skrev:
Tjo!
Hoppas det går bra iaf!

Passerade där när helikoptern landade. Det var en bit in ifrån korsningen (ca 300 m). Ingen aning om vad som har hänt, så jag skall inte spekulera i det. Hoppas bara att det har gått så väl det kan gå med de inblandade.

loser skrev:
Passerade där när helikoptern landade. Det var en bit in ifrån korsningen (ca 300 m). Ingen aning om vad som har hänt, så jag skall inte spekulera i det. Hoppas bara att det har gått så väl det kan gå med de inblandade.

Det är ju inget gott tecken när helikoptern kommer, men å andra sidan kan man ju hoppas att det inte var en krock, utan "bara" marksyning!
Ingen som vet vad som hänt? :confused:

Eureka skrev:

Ojoj, hoppas bröderna mina kommer hem snart då. :4skrika

Fanns inga uppgifter om att ngn skadats vid mc-olyckan i Trollhättan!
Hoppas det stämmer!

Ang svinningeolyckan

Åkte förbi olyckan i svinninge precis efter att den hade hänt. Såg en kompis till mej sitta ner vid sidan av vägen så jag blev jäkligt orolig och stannade. De visade sig att de var hans pappa som hade åkt av.
Han klarade sig med ett brutet ben. Orsaken till olyckan var omkörning, när han väl körde om hamnade han i gruset och körde av vägen. Han ligger på sjukhuset nu och ska opereras imorgon.

Kör försikitig och läs tråden "I fall ni kommer först till en olycka"

MVH Ellinor

Galne Dansken skrev:
Oppzz - det är väl inte Ni som jag tourade med Bågesund???
Tiden sku stämma bra :confused:

Oss gick det bra med, kul att träffa dig igen.

Tydligen blev en annan vän till oss inblandad i olyckan...de fick stöka lite vid olycksplatsen. Benbrott..operation imorgon.

Jag var med när olyckan (den vid svinninge) hände och precis som Ellinor säger så bröt han smalbenet samt rejält mörbultad. Han hade väldigt tur som kom så pass lindrigt undan med tanke på att han landade mitt bland träden.
Man får sig en rejäl tankställare när något sånt här händer för det såg riktigt läskigt ut.

Bladen vart det bara skrot av, tillsammans med hjälm och skinnställ.

Stort tack till alla som stannade och hjälpte till och en fet spark i röven till den idiot som stannade och påpekade att nu hade vi minsann lärt oss att inte köra för fort vid hans äng! Hoppas du fick en buckla i bagageluckan ditt svin!

/Alex

Alf skrev:
... en fet spark i röven till den idiot som stannade och påpekade att nu hade vi minsann lärt oss att inte köra för fort vid hans äng! Hoppas du fick en buckla i bagageluckan ditt svin!

/Alex

Det låter som samme man som stannade till och meddelade att jag hade fått vad jag förtjänade när jag krockat med ett rådjur på svinningevägen i augusti förra året. Han är nog bara avundsjuk.

Alf skrev:
Jag var med när olyckan (den vid svinninge) hände och precis som Ellinor säger så bröt han smalbenet samt rejält mörbultad. Han hade väldigt tur som kom så pass lindrigt undan med tanke på att han landade mitt bland träden.
Man får sig en rejäl tankställare när något sånt här händer för det såg riktigt läskigt ut.

Bladen vart det bara skrot av, tillsammans med hjälm och skinnställ.

Stort tack till alla som stannade och hjälpte till och en fet spark i röven till den idiot som stannade och påpekade att nu hade vi minsann lärt oss att inte köra för fort vid hans äng! Hoppas du fick en buckla i bagageluckan ditt svin!

/Alex

Vad är det för en j*vla idiot igentligen? bonden eller vad fan han är... :huvet

Ajdå krocka med ett rådjur låter inte kul!

Gubben kommer nog inte att stanna och klaga nån mer gång.
Skällde ut den jäveln efter noter. Hur fan kan man vara så jävla fräck o säga något sådant, vi visste inte alls hur det gått med Benny som han heter han kunde lika gärna varit död. Kommer inte ihåg allt jag sa var så jävla förbannad men jag är rätt säker på att jag hotade den jäveln till livet om han inte packade sig därifrån. Han stapplade sakta tillbaka till bilen med hakan i backen. :kocko

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT