Mc-Olycka Malmö

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
På eftermiddagen skadades en motorcyklist i samband med en kollision med en personbil på Agnesfridsvägen i Malmö. Den kvinnliga bilföraren chockades. Vägen var avstängd i en halvtimme. /Teija

Hoppas det gick bra för han/hon.

06aug302.jpg

Unidoc skrev:
2359950 På eftermiddagen skadades en motorcyklist i samband med en kollision med en personbil på Agnesfridsvägen i Malmö. Den kvinnliga bilföraren chockades. Vägen var avstängd i en halvtimme. /Teija

Hoppas det gick bra för han/hon.

Jävlar. Den där hojen känner jag igen.

Kan det vara så att den kvinnliga bilföraren körde ut från en utfart utan att se sig för?

imaster skrev:
2359976 Jävlar. Den där hojen känner jag igen.

Kan det vara så att den kvinnliga bilföraren körde ut från en utfart utan att se sig för?
Ja hon har väll kört ut från utfarten där,det verkar som att alla olyckor inblandade med bilar så är det just sånna här olyckor med bilförare som inte ser sig för riktigt.Men då gäller det ju också att mc-föraren håller hastigheten och inte kommer som en kanonkula om man ska kunna hinna se den riktigt.

Ja det ser ut som en RSV Factory och vet iaf en som har en sådan här nere :(

Hoppas att han (om det nu är den jag tror) klarade sig bra och inte är allvarligt skadad. Hojen ser dessvärre inte så rolig ut :(

Jag sommarjobbar i Micro-butiken i bakgrunden och såg inte olyckan själv, men enligt personer som stod där så kom han från höger (enligt bild) och bilen har svängt ut framför honom från utfarten bakom antagligen. Vet inte hur det gick med killen dock, hoppas verkligen det gick bra. Bilen såg inte rolig ut...

Mycket skit bilister i dom trakterna verkar det som...Min far omkom i på sin hoj i lomma för ett par veckor sedan. Bilist som inte stannade vid stopp..

...och ännu en gång är det en kvinnlig bilist som inte ser sig för. Intressant statistik det där, då kvinnor verkar vara överrepresenterade i dessa olyckor, trots att dom kör mindre bil än vad män gör.

kamikaze skrev:
2360766 Mycket skit bilister i dom trakterna verkar det som...Min far omkom i på sin hoj i lomma för ett par veckor sedan. Bilist som inte stannade vid stopp..

Tragiskt med din far....Han körde förresten i en Harley och var 60år?

//DFMSWEDEN

tycker att man kanske gapar lite väl mycket på bilförarna ibland, är en hoj 300m bort så ska man kunna svänga ut om rätt hastighet hålls vilket det tyvär inte alltid görs. nu vet jag ju inte hur det här gick till, är ialf glad att föraren klarade sig med livet i behåll.

kör försiktigt sommaren är snart slut.

kattcalle skrev:
2360803 ...och ännu en gång är det en kvinnlig bilist som inte ser sig för. Intressant statistik det där, då kvinnor verkar vara överrepresenterade i dessa olyckor, trots att dom kör mindre bil än vad män gör.

Ajajaj jag beklagar :(

Skåningar över lag kör som förjävla dåligt. När man kommer norr om helsingborg börjar folk hålla avstånd på motorvägen

Flera gånger har jag varit tvungen att nödbromsa pga folk som kör rätt ut. Senast några veckor sen. Jag tutade som satan och då visar pundhuvudet långfingret!! Jag vände kvickt som fan för att snacka vett med karln men tyvär kör jag en 850 se
Samma historia har hänt mig 2 gånger på 1 år

edit; citerade fel. Menade kamikaze

Last edited:
Ljunghusen skrev:
2363249Skåningar över lag kör som förjävla dåligt. När man kommer norr om helsingborg börjar folk hålla avstånd på motorvägen

Helt sanslöst vilka manövrar folk gör häromkring ibland. Åkte med min svåger häromdagen som inte blinkar nån gång. "Glöm inte blinka." hintade jag nån gång. "Orkar inte" svarar han. Nästan så man hoppas att han blir påkörd för att han glömmer det ibland... :rolleyes:

kamikaze skrev:
2366461 JA, han körde Harley och var 56år.

Misstänkte det...då är det den Hojen som står på Mc Huset i Malmö nu och den ser inget vidare ut kan jag säga!!

Inget roligt att mista en förälder...förlorade min far -99 i cancer...Lider med dig/er!!

//DFMSWEDEN

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...