MC-olycka ledde till kravaller

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Oroligheterna började i söndags, då en 15- och en 16-årig pojke på motorcykel dog i en kollision med en polisbil. Pojkarna bar inte hjälm och körde utan ljus.

Nattens facit: ett drygt sextioital poliser skadade varav fem svårt skadade. Det fanns även uppgifter om att poliser skottskadats. Åtta civilpersoner skadades även. Två polisbilar, en förskola och ett bibliotek var utbrända.

Efter dödsolyckan brändes två polisstationer ner, liksom en McDonaldsrestaurang och andra byggnader. Ett par dussin butiker plundrades.

– Luften är full av rök och tårgas. Ungdomarna viftar med polisskyltar som troféer, sa en reporter på plats.

Polisen svarade med att skjuta gummikulor.

– Det här ska bli värre än 2005, sa flera pojkar till journalisterna.

I går spred sig upploppen till sex andra kommuner norr om Paris.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1337541.ab

Efter en krock med en polisbil där två tonåringar dog utreder franska myndigheter om någon gjort sig skyldig till vållande till annans död.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=719203

kravaller.jpg

Last edited:
satans puckon förstör så mycket det går utan anledning och låt dom andra betala mentalitet använd riktiga kulor istället för gummi och sikta högt

Riktigt hemskt.
Men fransmännen kanske har lite väl nära "Viva la revolution" varenda gång det händer något. Visst, det kanske är ett bättre drag än vi svenskars drag med att starta en protestlista mot saker vi tycker är orättvisa.

Riktigt tråkig händelse, 15-16åringar på en hoj utan lyse? Inte så jäkla bright kanske men å andra sidan är det ju inte lätt att vara det när man är 15:rolleyes:

satans puckon förstör så mycket det går utan anledning och låt dom andra betala mentalitet använd riktiga kulor istället för gummi och sikta högt

Tror knappast det görs utan anledning, sätt dig ner och läs en bok istället om segregation, klassamhälle, maktrelationer, utanförskap m.m så kanske även du förstår:tummenupp O du, glöm inte huvudvärkstabletterna:huvet

lite OT kanske men ärligt så skulle inte jag våga köra motorcykel i paris efter man har upplevt "trafikvettet" där :sissy

Riktigt hemskt.
Men fransmännen kanske har lite väl nära "Viva la revolution" varenda gång det händer något. Visst, det kanske är ett bättre drag än vi svenskars drag med att starta en protestlista mot saker vi tycker är orättvisa.

Protestlista? OJ, brukar svenskar ta i så kraftfullt?

Sist jag såg svenskar ta krafttag så tror jag det var nåt om att dra på sig röd tröja, och kanske till och med byta bakgrunden i Windows till röd. Det var tider det, när vi tog krafttag emot juntan i Burma!!

Namnlista? Nej, det kan vara farligt... :rolleyes:

Sist jag såg svenskar ta krafttag så tror jag det var nåt om att dra på sig röd tröja, och kanske till och med byta bakgrunden i Windows till röd. Det var tider det, när vi tog krafttag emot juntan i Burma!!

Glöm inte att man kan starta en grupp på facebook.

Då jävlar skakar diktaturerna! :yoparty

Tror knappast det görs utan anledning, sätt dig ner och läs en bok istället om segregation, klassamhälle, maktrelationer, utanförskap m.m så kanske även du förstår:tummenupp O du, glöm inte huvudvärkstabletterna:huvet

du glömde uppmana till sång "We shall overcome" .....

:rofl HAHA, så sant som det var sagt!

du glömde uppmana till sång "We shall overcome" .....

Nejdå, själv föredrar jag CUMBAAYAAA:näsblod

Helt idiotiska förortsmänniskor som tror de är över lagen.

Bura in allihopa.

Here we go again:huvet googla på "jerzy sarnecki" så kanske även du slutar skriva innan du tänker:D

Last edited:
Here we go again:huvet googla på "jerzy sarnecki" så kanske även du slutar skriva innan du tänker:D

Jag fick upp "verklighetsfrånvänd & PK statistikförvrängare och som gör alla en otjänst. Flitigt utnyttjad av den förra regeringen."
Varför skulle vi kolla upp honom?

Jag fick upp "verklighetsfrånvänd & PK statistikförvrängare och som gör alla en otjänst. Flitigt utnyttjad av den förra regeringen."

Dom stackars franska upploppsmakarna saknar lokal, det är då det blir såhär...

Bygg en fritidsgård och alla problem löses :tummenupp

FÖR ATT "Vi som lever i verkligheten vet att det är bara en tidsfråga innan upploppen i Frankrike är en realitet även här i Sverige." artikel hämtad från http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/soder/2005/11/

o du, räck upp handen nästa gång du vill smöra för Swedie eller prata med mig:tummenupp

Dom stackars franska upploppsmakarna saknar lokal, det är då det blir såhär...

Bygg en fritidsgård och alla problem löses :tummenupp

Jag hatar alla de där ursäkterna att dom inte har någon ungdomsgård osv. :huvet Det hade inte jag heller när jag växte upp! Inte fan slogs jag med polisen. Inte fan brände jag bilar och byggnader. Det där är bara en dum undanflykt. Det är sorgligt att folk helt saknar respekt för folk i allmänhet och polisen i synnerhet!
Det känns som om dom bara letar ursäkter till att bråka.

och vad har det med detta att göra :confused:

2 ungdomar kör ihjäl sig på mc utan hjälm och lyse skall denna tragiskt händelse rättfärdiga att man vandaliserar, misshandlar, mordbränner och misshandlar brandmänn som försöker släcka brändena :va

det är ju lika korkat som att säga att jag kan spöa brevbäraren för att han kommer med räkningar från banken :rolleyes:

sedan om dom inte har det så jämnställt i frankrike och känner sig utanför och segregerade så skall man ju inte blanda ihop en olycka med en "protest aktion" lär ju knappast finnas pengar kvar efter återuppbyggnaden att spendera på klassfrågor o.s.v

Fruktansvärt att de ynglingarna dog, hemskt att det mynnar ut i totalt kaos och anarki.

Back