Mc olycka ikväll på E45an

Enligt polisen var det tydligen på detta vis:
Bilen står och väntar på att köra ut på vägen, väntandes på en lastbil som skall passera. När den passerat kör bilisten ut. Då kom motorcykeln. Smällen var så kraftig att bilen vändes i motsatt färdriktning. Motorcyklistens hjälm flög av under luftfärden och den förste som anlände till motorcyklisten var tydligen ambulansförare (ej i tjänst vid tillfället) och han/hon konstaterade att motorcyklisten redan var död.

Sedan kan man dividera om fart och omdömet hos alla parter som vanligt, men hur det än ligger till så är det mycket sorgligt.

Mantra man kan rabbla om och om igen:
Alla andra i trafiken är ett hot, ingen ser mig och jag måste tänka för alla. Därför kör jag därefter och använder insidan.

åkte förbi där nyss såg de tänt ljus där:(

R.I.P

Fyfan kör lungt boys and girls

Enligt polisen var det tydligen på detta vis:
Bilen står och väntar på att köra ut på vägen, väntandes på en lastbil som skall passera. När den passerat kör bilisten ut. Då kom motorcykeln. Smällen var så kraftig att bilen vändes i motsatt färdriktning. Motorcyklistens hjälm flög av under luftfärden och den förste som anlände till motorcyklisten var tydligen ambulansförare (ej i tjänst vid tillfället) och han/hon konstaterade att motorcyklisten redan var död.

Har svårt att forma en bild av förloppet utifrån det du skriver. Åt vilket håll skulle bilisten? Från vilket håll kom lastbilen och från vilket håll kom motorcyklisten?

Har svårt att forma en bild av förloppet utifrån det du skriver. Åt vilket håll skulle bilisten? Från vilket håll kom lastbilen och från vilket håll kom motorcyklisten?

Ja du, det är en extremt bra fråga. Har inte en susning. Men uppenbarligen kom någon från ett håll någon annan inte trodde.
Har aldrig varit på platsen, utan citerade bara den informationen som polisen hade.

Alltid lika förbannat sorgligt när ett liv släcks alldeles för tidigt!!

Jag respekterar alla inom räddningstjänsten som orkar arbeta med sånt här...

Verkligen tragiskt.

Många stärkande kramar går till nära och kära. Att mista nån man älskar livet är bland det jobbigaste man kan vara med om.

Tippar på att det skedde som de flesta hoj/bilolyckor går till.
Nåt nöt som inte tittar mer än 1 gång och tror det är en moppe och kör rätt ut på leden...:huvet

Om du inte sitter på mer information än oss andra kan det vara läge att ligga lågt med spekulationer som utpekar vissa som nötter. Speciellt när olyckan hade dödlig utgång. Dom i bilen mår nog rätt keff redan.

Förlåt mig OT :(
att fitt vv inte gör något åt det stället där det hände . Ofta olyckor just där.

Verkligen tragiskt.

Om du inte sitter på mer information än oss andra kan det vara läge att ligga lågt med spekulationer som utpekar vissa som nötter. Speciellt när olyckan hade dödlig utgång. Dom i bilen mår nog rätt keff redan.

Tror fan att de mår dåligt, menar bara att det så gott som alltid går till så oavsett om hojåkarna gör fort, så mycket som man är i trafiken har man ju lärt sig att folk i allmänhet inte tittar, är väl 3 såna dödsolyckor i götet bara i år. Råkade själv ut för samma sak 2004 men överlevde.
Men trafikanter i allmänhet är nog det släktskap jag har minst respekt för tyvärr

Tror fan att de mår dåligt, menar bara att det så gott som alltid går till så oavsett om hojåkarna gör fort, så mycket som man är i trafiken har man ju lärt sig att folk i allmänhet inte tittar, är väl 3 såna dödsolyckor i götet bara i år. Råkade själv ut för samma sak 2004 men överlevde.
Men trafikanter i allmänhet är nog det släktskap jag har minst respekt för tyvärr

Om en hoj håller rådande hastighetsgränser kan föraren ofta rädda misstag från andra trafikanter. iaf undvika dödlig utgång i mycket stor utsträckning.
Om hojen däremot kör väldigt mycket för fort är all säkerhetsmarginal borta och andra trafikanter behöver inte alls göra fel trots att det blir dödlig utgång. Det är så jag ser på saken. Vi kan dock lämna den diskussionen. iaf i den här tråden.

//Mark

bra att tänka på..

Nu igen,,

V.I.F.....

TÄNK ALLTID ATT INGEN SER MIG, TA DET FÖRGIVET...

har räddat mig och andra oändligt många ggr... :tummenupp

men skit i vem som gjorde vad o eller vad man bör göra just nu. Frågan är vem det var som hade sådan otur :(

Förlåt mig OT :(
att fitt vv inte gör något åt det stället där det hände . Ofta olyckor just där.

VV gör nånting åt det. Hela E45 mellan Gbg-Trollhättan ska dras om med geometrier av högre standard och planskilda korsningar. Jobbar själv med att rita om vägen där detta inträffade. Blir en 18,5meter bred 2+2-väg med vajer.

Mark

Vi kör ju nästan alltid för fort. Men jag blir fortfarande förbannad om en trafikant gör en idiotgrej, typ svänger ut framför mig utan att kolla osv. De gånger jag har hamnat i konflikt med en bilist så har inte orsaken varit att jag kört för fort, utan för att de varit ouppmärksamma. Antagligen för att man är ganska liten på sin hoj och inte syns lika bra som en bil.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon