Mc olycka igen utanför Norrköping!!!

MaScoot skrev:
2107966 Fattar inte heller varför människor ska springa runt och filma...j-vla blodtörstiga avskum! Ska det vara så j-vla svårt att visa en förolyckad människa lite respekt??

Hoppas killen/tjejen klarar sig utan bestående men!

Jag var ironisk med tanke på tråden om olyckan i JKPG. Självklart ska det dokumenteras. Självklart ska man inte få spö för en sån sak, men det finns svagtänkta människor tycker det.

MaScoot skrev:
2107966 Fattar inte heller varför människor ska springa runt och filma...j-vla blodtörstiga avskum! Ska det vara så j-vla svårt att visa en förolyckad människa lite respekt??

Hoppas killen/tjejen klarar sig utan bestående men!

Försöker inte vara något iritations moment men kan du förklara vad som är så illa med att dom verkligen filmar? inga ansikten eller kroppsdelar visas, inte heller några namn. I rent utbildnings syfte eller tankeställare kan väll man mer se denna film som något positivt.

Men nu vill ja höra.....

Trist att läsa, håller tummarna för föraren.

twinner skrev:
2107939Hoppas nån slog vettet i fotografen :/
Starta en tråd om fotografers etik istället för att sura ned varenda olyckstråd.

Fürstenhoff skrev:
2107960 Med din "livs erfarenhet", moraliskt "kunnande" och i allmänhet pissiga inlägg här på SH - motivera på ett kultiverat & belavat sätt varför någon skulle slå vettet i fotografen som dokumenterade denna utmärkta räddnings insatts och därigenom bryta mot lagen!!?? :va

Tycker personligen att twinner borde logga ut från detta utmärkta forum under en lång tid och begrunda vad han har här att göra då han sprider alldeles för mycket dynga här!!

/Fürstenhoff

Men du gubben! Jag skall besinna mig för att du har missförstått det hela, därför ska jag inte svara som du gör. Mitt namn är inte hemligt för den delen, men det är ju lite av ditt sätt bara. För övrigt är jag en stor beundrare av dina utmärkta trådar. Javisst kan jag logga av och aldrig komma tillbaka men det är med stort nöje och ibland en viss mängd besvikelse man varje dag läser igenom trådarna på SH.

Läs ironi:/ Tänker på det som skrevs i tråden angående JKPG-olyckan (Där fotografen blev slagen).

Man ska för i helvete inte behöva få stryk för att man dokumenterar.

RedBaron skrev:
2107982 Trist att läsa, håller tummarna för föraren.

Starta en tråd om fotografers etik istället för att sura ned varenda olyckstråd.

Jo! Jag ska skärpa mig.

Last edited:
Ush.. vi mötte en ambulans i full fart med ljus på gamla E4 också. Var ju troligtvis han. Skrämmande. Det får en att tänka till. Hoppas verkligen han klarade sig bra. Har varit nog med mc-olyckor nu på ett tag...

Fürstenhoff skrev:
2107938 Enkelt och ganska träffande svar - personer i allmänhet visar inte på något sätt vårens vägförhållanden med nya tjälskott, smuts & salt på vägen, sina fordons och sina körkunskaper någon som hellst RESPEKT!!

Tänk om personer kunde låta det gå ett tag efter vinteruppehållet innan dom skall visa sig själva och andra vilka kungar dom är med sitt fordon - då skulle många olyckor undvikas!!

Inte konstigt att det kommer allt hårdare regler för att få framföra en mc!!

Viktigt: med detta inlägg vill jag inte göra några komentarer rörande olyckan denna tråd handlar om - bara en reflektion i från min sida i största allmänhet!!

/Fürstenhoff.
Förvisso men det finns även fuckade bilister som glömt bort att vi finns o stannar o parkerar sitt fordon på vägen 90-0 på 15 meter!
Varför?
För det känns trevligt o plocka tussilago i diket!
Det gör att en annan får antingen kika på tussilago eller på bilplåt!

Ang inlägget så hoppas jag killen pignar på sig o att det inte är något livshotande.
Själv skall jag dränera mina knän imörra :huvet

Sedan tycker jag ej du är rätt man att moralpredika heller......

Satan, hoppas de går bra för han

hemskt att sånthär ska hända så tidigt på säsongen och över huve taget.
o ska ni tjaffsa om era inlägg så ta det på någon annan tråd. trodde den här handlade om olyckan.

Tycker det är mycket mc olyckor såhär på början av sesongen

Trafikolycka i Förlösa

KALMAR Tre personer fick föras till sjukhus efter en trafikolycka i Förlösa på söndagseftermiddagen.

Två motorcyklar och en personbil var inbegripna i olycka som inträffade vid 14-tiden på söndagen.
En kvinnlig bilist skulle backa ut från sin fastighet där sikten är delvis skymd och ligger i en kurva.
När hon precis har kommit ut på vägen kommer en motorcyklist som inte kan väja för bilen utan kör in i vänster sida.
Efter den första motorcyklisten kommer ytterligare en motorcykel som inte heller han kan undgå bilen men han bara touchar den men far fram och voltar ner i ett dike.
Den förste motorcyklisten är allvarligt om dock inte livshotande skadad. Den andre motorcyklisten har brutit några fingrar och bilisten chockades och fick föras till sjukhus även hon.

Ni verkar skrota en massa där nere va fan sysslar ni me :confused:

Ta det lungt

Fürstenhoff skrev:
2107938 Enkelt och ganska träffande svar - personer i allmänhet visar inte på något sätt vårens vägförhållanden med nya tjälskott, smuts & salt på vägen, sina fordons och sina körkunskaper någon som hellst RESPEKT!!

Tänk om personer kunde låta det gå ett tag efter vinteruppehållet innan dom skall visa sig själva och andra vilka kungar dom är med sitt fordon - då skulle många olyckor undvikas!!

Inte konstigt att det kommer allt hårdare regler för att få framföra en mc!!

Viktigt: med detta inlägg vill jag inte göra några komentarer rörande olyckan denna tråd handlar om - bara en reflektion i från min sida i största allmänhet!!

/Fürstenhoff.

Instämmer
Det kallas handhavande

Fürstenhoff skrev:
2111797 Just det att folk gör som du skriver helt plötsligt stannar vid vägkanten mm borde få dig att inse att mitt inlägg var riktigt i sak och att vi nyvakna mc förare MÅSTE se upp & vara mer vaksamma på väglaget och våran omgivning än vi bevisligen är med tanke på alla olyckor som redan skett 2006!!

Jag om någon med min EXTREMT stora erfarenhet och kunnande är väl rätt person att uttala mig i just detta ämne - eller har jag diskvalicerat mig i dina ögon bara för att jag själv gillar att köra extrem & fort!! :7peta

Näe, sluta vara så förbannat trångsynt herr Lindén och sluta gnälla som ett litet småbarn över små saker bara för att någon, och i detta fallet jag som gillar höga farter och galna påhitt, påpekar verkligheten för många som råkar ha det extremt farliga intresset som jag har - motorcykel åkning!!

/Fürstenhoff.
Du förstod inte det ironiska!
Glömde en smilie...

El Phantasmo skrev:
2111812 Såvitt jag förstod det hela så hade han INTE några livshotande skador? :va

För övrigt tror jag inte att jag skulle må vare sig bättre eller sämre om någon från media stod på behörigt avstånd och filmade om det hade varit jag som låg där i diket?
Tror jag skulle ha fullt upp att koncentrera mig på annat.
Kanske är det så för dig men alla resonerar inte på det sättet. Jag tycker gott att man kan visa den människa som ligger där i diket och mår dåligt och har dödsångest den respekten att låta bli att göra det, om det nu är så att just han/hon är en person som inte uppskattar det.

Om någon hade gjort det när jag låg i diket med enorma smärtor och funderingar kring om jag skulle kunna gå igen och hur mitt fortsatta liv kommer att se ut, ja då hade jag blivit rejält förbannad om det sprang runt folk på platsen och fotograferade och filmade. Det är det sista man behöver i en sådan situation.

För övrigt riktigt tråkigt med alla dessa olyckor som redan har hunnit ske i år. Hoppas att det blir en bättre fortsättning och att denna person klarar sig bra och kommer igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT