Mc olycka i malmö idag...

Status
Ej öppen för fler svar.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
för att citera mig själv:

är huvudet dumt, får kroppen lida !!
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
....jag skulle vilja kalla det aktiv självsanering....

"Det naturliga utvalet" är en annan välkänd benämning. :D

Fabbe & Lion som var seriösa högst hojintresserade killar dog:( Medans en sån här kille överlever:huvet Livet är ibland orättvist.

Vad säger du människa?
Förstår vad du menar men inte fan kan du på riktigt önska livet ur någon som du aldrig mött (högst troligt iaf) för att någon eller några andra ska "komma tillbaks". Killen kanske har familj och kämpar för AIDS-drabbade barn på fritiden förutom att köra hoj som en klant.

Är lite nyvaken och allmänt grinig nu och reagerade väldigt starkt på ditt klumpiga inlägg.

är huvudet dumt, får kroppen lida !!

Eller som Johnny Knoxville: Luckily my head stopped my body from getting seriously hurt. :yoparty
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Vad skriver du egentligen.... :confused: , kanske missförstår dig, hoppas d så..

Ja ibland förundras jag över att man andas samma luft som vissa på detta forum, önska livet ur människor, vissa förtjänar o dö, andra inte, jag är bäst och skit i alla andra, min hoj är finare än din...Listan kan bli hur lång som helst..jag tycker det är tråkigt och jag har själv känt att jag blivit dryg i mina inlägg på sistonde, vilket resulterat i att jag skriver allt mindre o mindre.

Minns mina första inlägg, GLAD och trodde att alla på forumet skulle vara bröder eller systrar "from another mother" eftersom vi har en sak gemensamt.

VI KÖR HOJ, O VI TYCKER DET ÄR GRYMT KUL!!!
 

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
Ana viss ironi i hans inlägg :7peta

Med lite tur drabbar det inte våra premier, men det är ju en till i statistiken :mad:

Men fan skitsamma om de e en till i statistiken de ju förfan ett liv man snackar om, fan ta de jävla klagomålet om statistiken någon annanstans, va fan hade du tänkt om det hade hänt di? "En till i statistiken"
 

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Ort
ADAK
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Herregud.
Ska det vara så svårt att fatta att man inte ska svina sig på detta vis?
Förstör både för sig själv och oss andra någotlunda seriösa hojåkare.
Efter att såren läkt och killen fått betala sig ur detta så lär han nog fatta vad jag menar.
Tur ändå att det gick vägen för honom, kunde ha slutat hos sankte Per.
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Men fan skitsamma om de e en till i statistiken de ju förfan ett liv man snackar om, fan ta de jävla klagomålet om statistiken någon annanstans, va fan hade du tänkt om det hade hänt di? "En till i statistiken"

På något sätt får jag inte ihop ditt moralsnack med din presentation. :D
"Ride The eXtreme" och "I Drive Yamaha, So Fuck U!"
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Men fan skitsamma om de e en till i statistiken de ju förfan ett liv man snackar om, fan ta de jävla klagomålet om statistiken någon annanstans, va fan hade du tänkt om det hade hänt di? "En till i statistiken"
För det första överlevde han. För det andra kan man ju anta att han hade något sämre koll eftersom han inte hade kort (hade han haft stenkoll hade det ju bara varit att köra upp å få lappen). För det tredje är det ju knappast bra med folk som vanemässigt drar snuten, det gynnar ju knappast oss andra att fler vill förbjuda oss. För det fjärde är iaf jag smart nog att alltid ha skydd på mig, vilket han inte hade och kan ha vart orsaken till dom brutna handlederna.
 

Mc_killen

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
MALMÖ
Hoj
Suzuki GSXR 600
Ja du den kille hade verkligen impulsiv tänkande..tror nog han kommer verkligen ångra sig!
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
"Verkar vara en schysst kille, 21år bara, dock körde han utan kort och oförsäkrad mc utan regskyltar och hade som nöje att köra ifrån poliser."

Ta bort skygglapparna och öppna ögonen. Det där är ingen "schysst" kille. Det hade varit allt annat än schysst om han hade kört på någon med sin oförsäkrade hoj.
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Mycke snack om körkort/försäkrat hit o dit...gillar man att köra fort så tror jag knappast en försäkring eller mc kort hade förhindrat olyckan. Om han nu kör på någon så denna människa blir invalid eller dör vad hjälper en försäkring för denna person...

Att köra utan körkort eller försäkring drabbar ingen annan än den som kör.
Och att påstå att man kan köra efter man fått sitt mc kort e trams, på skolan kör man 50 på 50vägar 70 på 70 vägar, tar det lungt i kurvor och krypkör på en konbana. Det enda man lära sig på skolan är att föra fram en mc trafiksäkert i laglig fart, det kan vem som helst, men frågan är hur många som gör det efter de fått sitt kort. Jag skulle vilja påstå att jag körde lugnare innan jag fick kortet än efteråt. Köra säkert får man av mångårig trafikvana inte av en liten lapp i fickan, tycker jag...

Sen att önska livet ur folk och skratta åt att de nästan mister livet tycker jag är rätt lågt...
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
"Verkar vara en schysst kille, 21år bara, dock körde han utan kort och oförsäkrad mc utan regskyltar och hade som nöje att köra ifrån poliser."

Ta bort skygglapparna och öppna ögonen. Det där är ingen "schysst" kille. Det hade varit allt annat än schysst om han hade kört på någon med sin oförsäkrade hoj.

håller me där..
 

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha FZ1-N
Mycke snack om körkort/försäkrat hit o dit...gillar man att köra fort så tror jag knappast en försäkring eller mc kort hade förhindrat olyckan. Om han nu kör på någon så denna människa blir invalid eller dör vad hjälper en försäkring för denna person...

Att köra utan körkort eller försäkring drabbar ingen annan än den som kör.
Och att påstå att man kan köra efter man fått sitt mc kort e trams, på skolan kör man 50 på 50vägar 70 på 70 vägar, tar det lungt i kurvor och krypkör på en konbana. Det enda man lära sig på skolan är att föra fram en mc trafiksäkert i laglig fart, det kan vem som helst, men frågan är hur många som gör det efter de fått sitt kort. Jag skulle vilja påstå att jag körde lugnare innan jag fick kortet än efteråt. Köra säkert får man av mångårig trafikvana inte av en liten lapp i fickan, tycker jag...

Sen att önska livet ur folk och skratta åt att de nästan mister livet tycker jag är rätt lågt...


Han har ingenting på en mc att göra så länge han inte har rätt körkort för att köra den.
Och då hade naturligtvis olyckan aldrig skett och han hade aldrig blivit en i eran statistik.
Så nu blev det lite fel när du tänkte.
Som tur var så skadade han nu bara sig själv... och ingen oskyldig liten stackare som råkat vara på fel plats när denna förmodade idiotnolla körde olovligt.
Det är helt fel att önska livet av en människa men om han nu råkat köra ihjäl någon i din bekantskapskrets så kanske du hade sett anorlunda på saken.
Hoppas nu att han blir helt återställd men att han lär sig att ge faan i sånt han inte har med att göra.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top