mc olycka + försäkrins frågor

Jag skrev just att hojens försäkring kanske inte täcker utrustningen. Men den som drabbats har ofta andra försäkringar också som kanske täcker den delen. Sedan skiljer det såklart mellan bolagen.
 
überkill skrev:
2485216 Jag skrev just att hojens försäkring kanske inte täcker utrustningen. Men den som drabbats har ofta andra försäkringar också som kanske täcker den delen. Sedan skiljer det såklart mellan bolagen.

Detta skerv du det e skillnad på kanske och knappast eller hur :tomten



überkill skrev:
2485007 Hojens försäkring ersätter knappast din skyddsutrustning och hur olyckan gick till spelar ingen roll. JAg jobbar på ett försäkringsbolag..


//Robin
 
Last edited:
überkill skrev:
2485216 Jag skrev just att hojens försäkring kanske inte täcker utrustningen. Men den som drabbats har ofta andra försäkringar också som kanske täcker den delen. Sedan skiljer det såklart mellan bolagen.

Jaja, okej :rolleyes:
 
Last edited:
überkill skrev:
2485216 Jag skrev just att hojens försäkring kanske inte täcker utrustningen. Men den som drabbats har ofta andra försäkringar också som kanske täcker den delen. Sedan skiljer det såklart mellan bolagen.

Jag fick ersättning för min utrustning. Var dock tantens bilförsäkring som pyntade men det borde väl vara samma sak..
 
Robin Hood skrev:
2485063 :va resurin o va e det reserverat urin Eller :confused:

//Robin

Med tanke på din egen stavning är det kanske inte läge att klanka på någon annan eller hur?

Du har ju till och med lyckats stava din egen signatur fel.
 
anja skrev:
2484713 <skrytmode>Jag kraschade i 170 och gick till jobbet dan efter. Kom tillbaka när ni kraschat ordentligt! :näsblod </skryt

:pannkyss

Lilla gumman, brukar du skryta om sånt?
Själv menade jag snarare att det är otroligt va det kan hända o små hastigheter o en annan klarar sig mer eller mindre oskadad.

O hade jag krashat ordentligt vette fan om det är så mkt att skryta om.... eller?
 
Last edited:
utrustnnig mm går på trafikförsäkringen..
kraschade i somras och fick pröjs för skinnställ, hjälm, ryggskydd, stövlar,handskar, tom understället och huvtröjan.. 17k totalt...fick nypris på grejerna då de inte var äldre än 6 mån.
hade Trygg hansa... har man bara kvitton så e det lugnt!!!
 
Är det bara utrustningen som ska ersättas så är det bättre att ta det på hemförsäkringen. Dessutom skulle jag klassa detta som en moped-olycka :mattias
 
Hårn1 skrev:
2536817
:pannkyss

Lilla gumman, brukar du skryta om sånt?
Själv menade jag snarare att det är otroligt va det kan hända o små hastigheter o en annan klarar sig mer eller mindre oskadad.

O hade jag krashat ordentligt vette fan om det är så mkt att skryta om.... eller?

Nä, jag var lite... ironisk. Och glad, faktiskt. Jag har fortfarande inte lyckats sluta tänka på att det faktiskt gick bra!
 
lady skrev:
2484995 hastigheten behöver inte alltid spela så stor roll. Jag känner en som gick omkull i 30km på grus och krossade ena benet.han e inte återställd å väntar på en 3:e operation.man måste ha lite tur å flyt..vad som helst kan hända tyvärr.

Så sant så. Om jag kraschar i 300 och inga hinder i vägen, så kan man komma undan med lite ömma delar. Om jag kraschar i trettio och får hojen över mig och jag landar på stenar . "00kg i 30 Km/h och jag med min mjuka kropp mellan den och lite stenblock. Räkan då själv ut hur det kan sluta. Var lite mogna och skryt inte om vem som har klotat i högst hastighet " barnsligt"
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top