Mc-olycka Dalarövägen!

Fruktansvärt tragiskt, lider med både dig och din familj :(

Lovar att ta en tyst minut och vara med er i tanken den 19:e :pannkyss

Jenny skrev:
2524861
Det var min lillebror som dog på Dalarövägen.
...
Vad jag av både vittnen och polis hört, så körde Thomas väldigt lagligt och höll avståndet.
Allt i olyckan gick tydligen sakta å ändå dessa skador.
...
Det är nog oxå det jag tror på som gör att jag klarar att skriva ner detta.
Ärligt, så de som tror sig odödliga kanske tänker en gång till.
Var gärna det ni vill vara, men utsätt inte andra för risker, vare sig ni sitter i en bil eller på en hoj.
...
Tackar än en gång för alla tankar!!!
En sista tanke kanske ni vill ha den 19/10 kl 11.
//Jenny

Denna tråd borde vara en obligatorisk del av körkortsutbildningen, ingen kan vara oberörd efter att ha läst ditt inlägg.
Kanske kan du finna lite tröst i att tråden om din brors olycka fått många att tänka efter och kanske räddat någon annan.

Lovar att tända ett ljus den 19e.

Jag beklagar sorgen Jenny. En stor eloge till dig för att du tog dig tid att skriva ner dessa rader. Tankeställare kan man aldrig få för många. :Bugar :Bugar

Jenny skrev:
2524861 Jag vet egentligen inte riktigt varför jag skriver detta, men jag gör det iallafall, om inte annat så för att tacka för alla ar sina åsikter
//Jenny

sörjer med dig.. vif:pannkyss

sitter här med tårarna i ögonen..blev så berörd av ditt inlägg Jenny. Starkt av dig att skriva här...ägnar 1000 tänkar till dig,övrig familj å vänner. Undrar när olyckorna ska nå sitt slut..rädd för att svaret blir ALDRIG:(

Vif

Jag manar till diskussion i alla olyckstrådar och vill samtidigt påstå att denna "pajkastning" inte alltid är av ondo.

Kan anledningen till olyckan utredas kan även förebyggande åtgärder belysas.

Sårar tråden någon är det tråkigt ja, men kan den påverka någon att köra försiktigare/bättre så anser jag det vara värt det.

Kan inte tänka mig något finare sätt att respektera en okänd mans död än att använda denna vetskap till att förebygga andras död.

Med det sista i tanke och efter ha läst Jennys inlägg så är jag säker på att Thomas vilar i frid.

R.I.P...

Stark av dig att skriva, får säkert många att tänka sig för när man är ute och busar.

Oehört starkt av dig att skriva här. Tankar går till dig, familj och vänner.
Vila i frid

Jenny skrev:
2524861 Jag vet egentligen inte riktigt varför jag skriver detta, men jag gör det iallafall, om inte annat så för att tacka för alla tankar ni skänt.
Har blivit varnad för att läsa alla trådar här, "en del blir man arg på".
Men, i ett sånt här forum är det juh tillåtet att skriva nästan det man vill, å alla har sina åsikter.
Thomas, min goa underbara lillebror fick sluta sitt liv lycklig, det är jag säker på.
Han ville ta kortet, han ville ha sin hoj, han ville köra motorcykel.
Mycket annat i hans liv gick precis åt det håll han ville å önskade mest.
Visst, han hade inte haft kortet länge, men varje gång jag sms:ade honom om att köra försiktigt så svarade han "jag är försiktigheten själv".
Jag vet att det stämmer.
Vad jag av både vittnen och polis hört, så körde Thomas väldigt lagligt och höll avståndet.
Allt i olyckan gick tydligen sakta å ändå dessa skador.

Man kanske inte ska skylla på andra, men i detta fall gör jag det.
På en 70-sträcka kör en buss ut från en hållplats, bilen framför Thomas fick bromsa, vilket resulterade i att Thomas bromsar...touchar den bromsande bilen framför sig å far över på motgående fil och blir slutligen överkörd.
JAG anklagar busschauffören, det behöver inte andra göra.
Efter vad jag hört av obducenterna dog han av kraftiga huvudskador, snabbt.
Nu när jag sett honom, kan jag hålla med.
Det var inte bara nacken som var bruten å stack ut, utan hela hans kropp var i stort sett bruten, blåmärkt och uppskuren lite varstans.
Jag är på ett sätt glad att det syntes på honom att han dog snabbt.
Annars hade jag varit misstänksam och kanske trott att alla bara säger så.
Jag tror på ödet och ett liv efter detta och jag är säker på att han finns där när min tid kommer.
DET är min räddning ur denna sorg.
Det är nog oxå det jag tror på som gör att jag klarar att skriva ner detta.
Ärligt, så de som tror sig odödliga kanske tänker en gång till.
Var gärna det ni vill vara, men utsätt inte andra för risker, vare sig ni sitter i en bil eller på en hoj.
Ska oxå säga att utredningen pågår, prover på Thomas är inte färdiga, men enligt vittnen så är det en yrkeschaufför som fortfarande sitter bakom ratten som "gjorde jobbet".
Tackar än en gång för alla tankar!!!
//Jenny

Beklagar verkligen sorgen!

V.I.F

Inte ofta man sitter med tårar i ögonen framför burken,speciellt inte på SH men fy f-n....

Lider med Dig och din familj och tänder ett ljus den 19:e...

R:I.P....starkt skrivit...kanske får lite folk att vakna upp...skulle aldrig klara av att mista min lillebror...

Jenny skrev:
2524861 Jag vet egentligen inte riktigt varför jag skriver detta, men jag gör det iallafall, om inte annat så för att tacka för alla tankar ni skänt.
//Jenny

Så ofattbart att förlora en familjemedlem. Starkt av dig att skriva här, är bra för folk att få sig en tankeställare. Hoppas Thomas har det bra där han är nu och att ni, nära och kära kämpar tillsammans. Sorg är inte lätt att hantera.
:(

Back